Rozetka стала маркетплейсом в 2017 році, коли дозволила іншим продавцям розміщувати товари на своєму сайті. Впізнаваність бренду, чітка реклама та репутація інтернет-магазину зробили свою справу. Наразі в Україні Rozetka – №1 за кількістю відвідувачів. За даними retailers.ua, у жовтні 2020 року люди 44,6 млн разів заходили на цю платформу. А значить, що розміщуючи там товари, ви маєте всі шансі знайти своїх покупців.
Співзасновник сервісу для створення брендових інтернет-магазинів Shop-Express Олексій Петриченко допоміг розібратися, як самостійно стати продавцем товарів на Rozetka.
Хто може продавати на Розетці та скільки це коштує
Продавцем може бути власник офлайнового чи онлайн-магазину. Можна продавати навіть товари, що були у вжитку, або ж відновлені.
Щодо статусу продавця, то підійде ФОП або юридична особа.
Втім маркетплейс не працює з тими, хто продає товар за системою дропшипінгу (коли ви посередник, продаєте чийсь товар, але фізично він зберігається на складі виробника чи іншого продавця).
«Продавати на Розетці вигідно не всім. Справа в тому, що маркетплейс стягує комісію – до 20% від вартості проданого товару. Тому, якщо націнка висока, Розетка вам підходить: продавці там переважно виробники, імпортери чи дистриб’ютори», – зауважив Петриченко щодо специфіки тих, хто продає на Розетці.
За словами експерта, через високу відвідуваність маркетплейсу, шанси продати свій товар зростають, порівняно з іншими каналами збуту. Особливо, якщо ваш продукт затребуваний серед покупців.
Скільки коштує вийти на Розетку
Щомісяця потрібно сплачувати абонплату – 100 грн та комісію 5-20% від вартості проданих товарів. Її розмір залежить від категорії виробів. Інших платежів, у випадку самостійного виходу на Розетку, немає.
«Фото товару, описи й іншу інформацію можна підготувати без проблем самостійно. А ось для створення каталогу у форматі XML знадобиться допомога спеціаліста. Або ж є інший варіант: скористатися готовим рішенням, що входить, наприклад, до програми складського обліку чи інтернет-магазину», – каже Петриченко.
Але за це доведеться платити додатково. Можна купити готову платформу під інтернет-магазин, яка інтегрується з різними маркетплейсами, в тому числі й з Розеткою. Це коштуватиме від 550 грн на місяць. А можна звернутися до фахівця з програми обліку, яку використовуєте (наприклад, 1С). Стандартного прайсу немає, вибирайте, як вам зручніше.
Вимоги до прайсу
Щоб виставити товари, потрібно підготувати прайс-лист с пропозиціями у форматі XML (YML). Адреса лінка XML не може змінюватися в процесі роботи магазину на Розетці.
Також не можна змінювати id товарів та категорій після того, як ви додали їх на сайт Rozetka.
Як зареєструватися на Розетці: чек-ліст
Спочатку пройдіть процедуру реєстрації на сайті, як продавець та заповніть анкету.
Лінк знаходиться в «підвалі» сайту. Також потрібно надіслати скан-копії документів.
Вимоги та перелік – за посиланням.
«Для Розетки потрібно вигадати окрему назву продавця і логотип. Тут у виграші виробники, які продають власні товари. Адже в графі «Виробник» вони вказують реальну назву. Але ім’я магазину все одно не має натякати, що ви виробник. Це роблять для того, аби не рекламувати ваш магазин через Розетку», – пояснює Петриченко.
Не можна використовувати у назві й будь-який варіант слова Rozetka та назви конкурентів.
Далі чекаєте на відповідь. Розетка ретельно перевіряє своїх продавців. Зазвичай процес погодження документів може забрати кілька тижнів, а то й довше.
«З практики скажу: якщо Розетка зацікавлена у ваших товарах, все буде швидко», – зауважив експерт.
Вимоги до контенту
У Розетки дуже високі вимоги до контенту. Але це не просто побажання маркетплейсу, їх дотримання допоможе продавати більше товарів.
- Назва товару. В ній має бути тип виробу, бренд, модель, колір, важливі характеристики та артикул.
- Ціна. Важливо, щоб ціна товару на Розетці була не вищою, ніж у вашому інтернет-магазині та конкурувала з іншими продавцями маркетплейсу.
- Склад. Розетка не працює з тими, у кого немає власного складу і виключає продавців, які не можуть підтримувати актуальні товари на маркетплейсі.
«Вийти на маркетплейс й почати продавати – це половина справи. Потрібно, щоб ваші товари, ціни на них, наявність і кількість на складі коректно відображалися. Робити це вручну складно, тому процес треба автоматизувати, щоб товари з вашого інтернет-магазину чи системи обліку потрапляли на маркетплейс автоматично. На Розетці у вас не може бути такого, що клієнт замовив кавоварку, а її вже немає або вона коштує дорожче, ніж вказано на сторінці», – каже експерт.
- Характеристики товару. Дуже важливо правильно їх заповнювати. Адже за ними ваш товар потраплятиме в результати фільтрування до користувача. Наприклад, якщо жінка шукає червоні туфлі, а ви не вказали колір у характеристиках, ваш товар до видачі не потрапить. Тож додавайте якомога більше корисних характеристик.
- Фото. Товар має бути в тому кольорі, що й «в житті». Фон – білий, прозорий або світлий однорідний. Мінімум – одна фотографія, максимум – 15.
- Опис товару має доповнювати фото та характеристики.
- Інформація про виробника.
Як розміщувати й обробляти замовлення
На Розетці у вас буде особистий кабінет. В ньому й відображатимуться усі замовлення. Там же ви будете змінювати їх статус.
Коли клієнт зробив замовлення, ви отримаєте повідомлення на email чи смс. Прямо в кабінеті можете змінювати статус замовлення.
Інший варіант: інтегрувати цей кабінет з вашою програмою обліку, наприклад, 1С, «Торгсофт», CRM-системою тощо. І працювати з замовленнями з усіх каналів збуту в одній програмі.
Як не «вилетіти» з Розетки: за що платформа виганяє продавців
Якщо продавець порушує правила маркетплейсу, його блокують.
Серед причин – заборгованість, низький рівень виконання замовлень, мало внесень товарно-транспортних накладних (тобто, невчасно відправляєте товар). Ну й, звісно, невиконання зобов’язань перед клієнтом та махінації з рейтингом.
За третю спробу накрутити рейтинг вас відключать на 90 днів, а то й зовсім розірвуть угоду співпраці. Повний перелік порушень можна переглянути за посиланням.