Тематичний тиждень
Пьотр Юхнович, співзасновник стартапу theConstruct, розповів «Будуй своє», як його компанія виросла більше ніж удвічі з моменту приходу в Google, і що у програмі підтримки стартаперів Google for Startups було найкориснішим для бізнесу.
Інформаційна довідка. theConstruct — рішення для архітекторів, яке дозволяє переносити проекти у віртуальну реальність (VR, з англ. virtual reality). За допомогою VR-технологій архітектори та клієнти можуть миттєво переноситися у віртуальні кімнати чи будинки з будь-якої точки світу.
— Отже, чому ти обрав цей вид бізнесу?
— Я вирішив працювати над стартапом, бо 10 років корпоративної роботи у Швейцарії мене виснажили, і мені стало нудно. Один мій друг має власний сімейний бізнес. Я теж завжди знав, що матиму власну справу, і прагнув зробити щось подібне.
VR для архітектури тісно пов'язана з моїм бекґраундом. Близько 10 років я працював консультантом, радив великим інженерним компаніям, як керувати 3D-даними. Коли відвідував своїх клієнтів, бачив величезні можливості для використання VR. Архітектура стала першим ринком, на якому логічно було сфокусуватися, тому що архітектори швидко зрозуміли переваги і сенс використання віртуальної реальності. Нам лишалося просто пояснити їм, чому наша VR була краще, ніж будь-яка інша VR.
— Де взяв грошей, щоб почати бізнес?
— Ми із співзасновниками досить довго бутстрепили, і в основному витрачали власні кошти. А потім були інвестиції — У Нідерландах, в Амстердамі, в Силіконовій долині, а також у Варшаві.
— Які найбільші проблеми у вашій сфері?
— Кожен день — це виклик. Звичайно, ми хотіли б мати більше VR-гарнітур на місцях, мати велику аудиторію в світі. Отже, треба зробити VR простішим для людей, які не надто добре розбираються у технологіях. Це природний розвиток, природна річ, і ми просто повинні це зробити.
— Що можеш сказати про рівень конкуренції на ринку?
— Звичайно, є конкуренція. Але я не знаю жодної компанії, яка робить те ж саме, що й ми. У всіх абсолютно різний підхід, ми сфокусовані на різних речах. У нас інше бачення того, який вигляд повинен мати ідеальний продукт для одного й того ж покупця. Зрештою, майбутнє покаже, хто був правий, а хто — ні.
— Де знаходиться компанія?
— Штаб-квартира компанії розташована в Амстердамі, Нідерланди. Там ми запустили навчальну програму. Але і у Польщі відбувається багато всього, тому що саме тут базується наша розробка. А я перебуваю в Campus Warsaw і отримую велику допомогу від Google. Рекомендую компаніям Google for Startups, це крутий досвід!
— Розкажи про кампус у Варшаві.
— Це простір від Google, ми тут працюємо. Перший поверх — відкритий простір, ви можете просто приїхати сюди, зареєструватися і безкоштовно проводити тут будь-яку кількість часу. Можете вибрати будь-яке місце і працювати.
А на другому і третьому поверхах — простір, призначений для резидентів. Щороку Google проводить програму під назвою Google for Startups Residential program. Для неї вибирають 10 заявок від стартапів і протягом 6 місяців підтримують ці стартапи.
— Що найкорисніше ти тут отримав?
— Коли подаєте заявку на будь-яку з програм — обрана група наставників намагаються підігнати програму саме під вас. Наприклад, є 20 постійних наставників, і всі вони готові вам допомогти. Іноді це не те, що потрібно, тому вони роблять опитування. Питають про головні пріоритети, про проблеми, і що саме ви хотіли б зробити у наступні 6 місяців.
Я розповів, що хочу працювати над своєю маркетинговою стратегією, щоб вивести свій продукт на нові ринки. Тому я отримав експерта від Google, який дійсно виводить нові продукти, зокрема, запускає нові продукти в Нью-Йорку. Мені також допомагає профі з експорту. Це коли, скажімо, у вас є робочий продукт в Польщі, і ви хочете вивести його на інші ринки. І от на регулярній основі ми отримуємо допомогу фахівців з Сан-Франциско і з усього світу. Тут приголомшливі експерти, ми часто спілкуємося з ними за кавою, говоримо про різні речі.
— Як довго ваша компанія існувала до Google?
— Для цієї програми, Residency Class, Google обирає лише компанії, у яких вже є клієнти, які заробляють якісь гроші. Я б сказав, треба бути трохи зрілими. Ми були на плаву десь близько 1,5 року, перш ніж прийшли сюди.
— Чи виросла ваша компанія з тих пір, як ви прийшли в Google?
— Безумовно, так. Я не пам'ятаю точну цифру за минулий рік, але вважаю, що вдвічі або втричі. Програма Google повністю змінює весь ваш підхід. Ми стали більше орієнтуватися на отримання правильних результатів. Ми стали краще організовані, більш професійні в тому, як масштабуємося в бізнесі. Ми багато чому навчилися у експертів.
— Розкажи про плани на майбутнє.
— Ми бачимо багато можливостей в тому, що робимо. Ми почали з інструменту, орієнтованого на B2B. Але є архітектура, а є й багато інших ринків, багато різних можливостей, які ми будемо використовувати. Багато крутих речей відбувається, і не тільки для архітекторів.
— Що б ви порадили новачкам?
— Якщо ви постійно думаєте про створення стартапу, то у вас немає іншого шляху, ви повинні це зробити. Ви будете нещасні протягом 2 або 3 років свого життя. Але якщо все піде добре, це буде найбільш захоплююча подорож, яку ви коли-небудь робили. І, так, ви будете щасливі!
Втім, пам'ятайте, що статистика не на вашому боці — 90% вірогідності, що ви зазнаєте невдачі, тому треба бути до цього готовим.
— Якби ти почав вести свій бізнес зараз, що б ти зробив по-іншому?
— Я б послухав менторів, що розповідали про типові помилки, які роблять засновники. І я думаю, що повірив би їм цього разу. Тому що типових помилок забагато. Наприклад, ніколи не діліть капітал порівну між усіма засновниками. Ви повинні мати лідера у своїй невеликій групі засновників. І головне — більше спілкуйтеся з людьми, які робили це раніше, і розпитуйте їх, як це було.
Тематичний тиждень