Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Є бажання — є можливості

Катерина Спориш

Тематичний тиждень

Ксенія та Єгор Шишенки, засновники компанії «Якість гарантовано», розповіли «Будуй своє» про бізнес-ідею, її реалізацію і поділились секретами успіху сімейної справи.

Інформаційна довідка. Компанію «Якість гарантовано» засновано у 2011 р. в Києві. Напрями діяльності: консультаційні послуги підприємцям у питаннях бізнес-планування, фінансової оцінки бізнесу, пошуку інвестицій. Наразі клієнтами компанії є малий, середній і великий бізнес з України, Польщі, Німеччини, Туреччини, США та інших країн світу. Офіси працюють в Україні — у Києві, та в Німеччині — у Мюнхені.

В очікуванні дитини… і бізнесу

До запуску спільної справи подружжя Шишенків отримали різний трудовий досвід. Ксенія багато років поспіль займалася оцінкою бізнесу, написанням бізнес-планів для малого та середнього бізнесу. Єгор протягом 10 років створював успішні бізнеси — від сервісу з ремонту оргтехніки до студії з написання сайтів, продажу реклами та навіть провайдера інтернет-послуг.

Все змінила важлива подія в житті родини.

«Чекаючи на народження другого сина, ми зрозуміли, що хочемо більше часу проводити разом. Це бажання можна було реалізувати лише за однієї умови: створити сімейний бізнес», — згадують Єгор та Ксенія.

Ідея для майбутньої справи була тільки одна: надавати консультаційні послуги підприємцям. Таким чином Ксенія з її теоретичним досвідом у бізнес-плануванні об’єднала свої знання з Єгором, який мав практичні навички побудови різних типів бізнесу.

Втілення задуму в життя

Після двох тижнів роздумів Ксенія та Єгор взялися за реалізацію ідеї. Для початку вистачило заощаджених 2 тис. грн.

«Цієї суми нам вистачило на реєстрацію підприємства і послуги нотаріуса. Все інше, як-от документи — статут підприємства, ми написали самостійно, не витрачаючи на це коштів. Так само, як і на принтер з комп’ютером, що були в наявності», — зауважує Ксенія.

Згідно розробленої концепції, компанія «Якість гарантовано» мала відрізнятися від конкурентів. Сімейна пара задумала зробити відмінність не у послугах — бізнес-плануванні, пошуку інвестицій і фінансовій оцінці, а у підході до їх надання.

«Ми вирішили користуватися міжнародними стандартами при наданні послуг. А також завжди надавати пояснення до цифр та інших параметрів у документації», — підкреслює Ксенія.

У перші кілька місяців роботи підприємці не витрачали коштів на оренду офісу, працювали у власній квартирі. Таке рішення було вдалим через реалії ринку — адже зазвичай клієнти прагнуть зустрічатися на своїй або взагалі на нейтральній території.

Як тільки бізнес запустили, не забарилися перші клієнти. Спочатку вони потрапляли до компанії завдяки напрацьованій у минулому базі клієнтів та контактів. Задоволені клієнти новину про консалтингову компанію поширювали далі. З часом нові клієнти почали дізнаватися про неї і через інтернет.

«Вже за рік ми самостійно розробили перший сайт. У такий спосіб до нас почали приходити близько 50% нових клієнтів. На наше щастя, це працює до сьогодні», — підсумовує Ксенія.

Пізніше з’явився перший офіс у Святошинському районі м. Києва, неподалік квартири родини.

«Таке рішення ми прийняли, тому що неможливо було б поєднувати материнство та бізнес, якби офіс знаходився у самісінькому центрі», — пояснює Ксенія.

З роками клієнтська база збільшилася: тепер послуги замовляють підприємства з Німеччини, США, Польщі та багатьох інших країн. Нещодавно компанія відкрила представництво у Мюнхені у партнерстві з підприємцем з Німеччини.

Про вдалі для бізнесу рішення

Подружжя охоче ділиться секретами, що допомогли створити компанію та привести її до успіху.

Як зазначають Ксенія та Єгор, головне — у міжнародних підходах до ведення бізнесу. Українські підприємці рідко їх використовують. Це величезна помилка, що призводить у подальшому до конфліктів, розмитих зон відповідальності, непрацюючих бізнес-процесів. Разом з цим з’являються й інші проблеми у бізнесі.

Отже, по-перше, сімейна пара підприємців відразу вирішили бути не такими, як конкуренти. Акцент на міжнародних стандартах якості надаваних послуг не тільки сприяв швидкому зростанню компанії Єгора та Ксенії, а й забезпечив її клієнтами у різних країнах світу.

По-друге, важливо, що на самому початку вони домовилися про зони відповідальності в компанії. Ксенія взяла на себе операційне управління, Єгор — стратегічне.

По-третє, подружжя домовилося не ображатися один на одного через невдачі у бізнесі.

І по-четверте, підприємці вчасно підмітили перспективи пошуку клієнтів через інтернет. У підсумку отримали й отримують нових клієнтів й по сьогодні.

Підсумовуючи вищезазначене, секрети їхнього успіху прості та зрозумілі для багатьох підприємців. Ці істини полягають як у домовленостях між партнерами на випадок будь-яких ситуацій, у тому числі вихід з бізнесу тощо, так і у підходах до ведення бізнесу — міжнародних стандартах тощо.

На досягнутих результатах подружжя Шишенків не зупиняється. Наразі вони розвивають напрями заходів, як-от Міжнародний ярмарок грантів, кредитів та інвестицій, консультування у написанні грантових заявок. І звичайно ж, планують розширювати справу та відкрити кілька нових представництв у різних країнах світу.

Тематичний тиждень

АТ "Ощадбанк"