Порада від спеціаліста
Поява інтернету і соціальних мереж спровокувала появу і нових професій, які зациклені на налагодженні відносин між сторінками брендів в соціальних мережах і аудиторією. Однією з таких нових і популярних професій є SMM-спеціаліст.
Сьогодні кваліфікований SMM-спеціаліст зможе не тільки зробити привабливий контент в соціальних мережах, але й збільшити прибутки компанії. Більш детально про те, чому молодим компаніям корисно мати в штаті SMM-спеціаліста розкаже засновниця комунікаційного агентства Friends of Brands Ольга Малиш.
SMM ЗАЛЕЖИТЬ ВІД КОМПАНІЇ
Від 70-90% комунікаційного поля зараз лежить в площині соціальних мереж. Важливо чітко розуміти, в який саме соціальної мережі вашої потенційної аудиторії більше, і яку конкретно мережу вона використовує для отримання інформації, якою ви хочете ділитися від імені компанії. Чи то це розважальна, то чи пізнавальна інформація, чи більш спеціалізована - для кожної існує своя платформа.
У 2019 компаніям необхідно зрозуміти, що SMM - це інструмент, який діє не за принципом «дошки оголошень», як все ще часто роблять молоді компанії, виставляючи, часто поганої якості, фотографії зі своїм товаром і з не дуже якісним описом. Це інструмент для спілкування, де аудиторія в першу чергу шукає корисну інформацію. У період пошуку своєї ніші в соціальних мережах компанії потрібно бути готовою до спілкування з потенційною аудиторією, паралельно розробляючи корисний контент, і тільки потім пропонувати свої товари та послуги.
ПЕРШІ SMM-КРОКИ
Зрозумівши наскільки родючий грунт соціальних мереж, безліч компаній побігли реєструватися на популярних платформах. Така активність призвела до того, що все більше компаній і їх контент стали походити один на одного, і молодим компаніям, як ніколи, важливо опрацювати свою унікальність і пропозиції.
Перш ніж починати вести свої соціальні мережі, варто звернути увагу і провести самостійне дослідження прямих конкурентів компанії по вашому типу послуг або товарів. Це допоможе зрозуміти, хто ще присутній в соціальній мережі, якою ви плануєте користуватися, чим саме вони привертають увагу аудиторії та як у них налаштована комунікація.
На старті практично кожна молода компанія стримує свої професійні бажання через обмеженість ресурсів. Адже коли маленький і молодий бізнес починає своє велике плавання, як правило, керівництво цього бізнесу або вся команда - це всього лише кілька людей. Тому дуже важливо визначити чіткі цілі, які ви перед собою ставите в веденні соціальних мереж і зрозуміти, який майданчик або які інструменти на цьому майданчику дозволяють найкраще, найефективніше і з меншою кількістю витрат часу і грошових ресурсів досягти цієї мети.
АКЦЕНТ НА ТРЕНДИ
У кожній соціальній мережі є свої особливості і свої тренди. На прикладі в Instagram все більшу важливість набувають stories. На противагу традиційним постам все більше компаній приділяють увагу створенню якісних stories з певною серіальністю і можливістю просування переходів з самих stories по посиланнях на запропонований продукт або послугу.
Instagram - дуже творча соціальна мережа, багато SMM її люблять за відкритість і багатогранність. Зокрема, нова функція Instagram stories - маски, які раніше не були доступні для створення звичайним користувачам, а тепер кожна компанія і кожна людина може створювати власні маски, що привертає певну аудиторію не тільки на маску, але і на її творця.
Ще один тренд, який пов'язаний з мережею Instagram - якісні співпраці з популярними Instagram персонами. При співпраці з Instagram знаменитістю важливо не тільки спиратися на кількість підписників, яких можна запросто купити за допомогою додатків і сайтів в інтернеті, але і подивитися, хто ці підписники і наскільки активні вони в соціальній мережі. Іноді трапляється, що в просуванні якогось товару Instagram зірки з меншою кількістю глядачів дають більш ефективні показники.
ВСЕ ПОВИННО БУТИ КРАСИВО
Що стосується самого контенту, то все більшу роль відіграють відео-формати і використання Motion Design. Вони дають не тільки естетично привабливий контент, але і допомагають чіплятися оку за динамічно цікаву візуальну картинку. Серед графічних дизайнів є такі, де може виникнути потреба в допомозі професійного дизайнера. Але деякі з них можна дотримуватися самостійно. Наприклад, використання єдиної колірної гами або певних стабільних колірних рішень, які повторюються в кожній публікації. Це допоможе користувачам простежити певну стабільністьвашого бренду.
Наявність професійної знімальної апаратури або фото на смартфон - не має значення. Головне, щоб картинка була чіткою, кольори яскраві і якщо відео, то з хорошим звуком. Телефон здатний це дати. Досить завантажити додатки Lightroom, VSCO або Snapseed і навчитися ними користуватися. Це базові додатки, які є must have в сфері SMM, але тільки ними редактура не обмежується. Щодня на просторах інтернету з'являються нові додатки для обробки фото і відео.
ДОРОГІ ПОМИЛКИ
Важливо розуміти, що не завжди соціальні мережі - це пріоритетний канал комунікацій. Варто задуматися про важливість SMM, якщо ваш бізнес належить В2В сфері або має вузький профіль, де основним способом спілкування є не соціальні мережі, а якісь інші види взаємодії: персональні комунікації, виставки, внутрішні розсилки.
Що ще не менш важливо - не повторювати. Ми живемо в часи, коли здається, що все можливе вже придумано, але після дізнаємося про якісь унікальні стартапи та додатки для обробки фотографій. Немає кордонів креативу! Тому потрібно і важливо витратити якийсь час і знайти свою унікальну відміну, яким чином ви будете позиціонуватися або представлятися в соціальній мережі. З точки зору взаємодії з аудиторією, соціальні мережі дозволяють вам отримати набагато більше, ніж просто разовий продаж товару або послуги. Соціальна мережа дозволяє отримати лояльну, постійну аудиторію, яка буде готова до повторних покупок, якщо ви завоюєте їх довіру і серце своїм контентом.
Дорогою помилкою для молодої компанії в соціальній мережі може стати покупка нових підписників. Це складний алгоритм, який соціальна мережа Instagram намагається блокувати і заважати подальшому просуванню. Варто запам'ятати, що накручена аудиторія - це неживі користувачі, які в подальшому не прокоментують ваші нові пости і не куплять ваш товар або послугу.
Якщо вам потрібна покрокова інструкція із стратегії роботи у соціальних мережах – проходьте наш курс «Розробка стратегії для роботи в соц. мережах»
Також, вам може бути цікавий курс «Побудова персонального бренду»
Порада від спеціаліста