Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Як привернути увагу туристів до міста чи регіону 

Катерина Спориш

Порада від спеціаліста

Оксана Кузнєцова, засновниця проекту Odessa_wow, в інтерв’ю «Будуй своє» розповіла, чому українці будуть мандрувати, які тури будуть в пріоритеті, що буде з цінами на житло і не тільки. 

Інформаційна довідка: Odessa_wow 一 спільнота одеситів, що розвивають одеський регіон. 

一 Оксана, на вашу думку, чи будуть українці подорожувати в цьому році?

一 Так, бо мандрувати 一 це кількарічний тренд. Українці хочуть переналаштуватися, отримати нові враження, зменшити психологічний тиск тощо. Тому й обирають мандрівки для цього, і нинішній рік не буде виключенням. Хоча наразі основна кількість мандрівок буде по Україні

一 Коли ви говорите про подорожі Україною, то що саме маєте на увазі?

一 На моє переконання, нині в пріоритеті будуть одно-дводенні тури в межах 300 км. Цьому є декілька пояснень. По-перше, більшість українців на карантині витратили заощадження. Тож ресурсів на довготривалі мандрівки немає. По-друге, авіа- та залізничне сполучення тільки-но відновлюється. Тому найшвидше українці обиратимуть або авто, або автобуси для поїздок. Останніми подорожувати комфортно лише на короткі дистанції. В іншому випадку клієнти будуть втомлені і незадоволенні подорожами. 

Альтернативний варіант 一 мандрувати на великі відстані, роблячи зупинки кожні 300 км. Наприклад, дорогою з Києва до Одеси зробити зупинку в Умані, залишитися на ніч в готелі. Наступного дня вирушати далі. Втім ці подорожі будуть цікаві тим, хто все ж таки працював на карантині або не витратив ще всіх заощаджень. 

一 А типи відпочинку які будуть у пріоритеті?

一 Мандрівки, що дарують емоції та враження. У людей до 30 років 一 активний відпочинок: байдарки, каяки, велосипедні напрямки. У подружжя з дітьми 一 поїздки автомобілем по цікавих місцях. Старших 40, 50, 60 років подорожі з вау-ефектом, приємними емоціями. Наприклад, дегустаційні подорожі або на пароплаві тощо. 
Якщо ідеться про Одеський регіон, то тури типу «Білий теплохід» — мандрівка з Ізмаїла у Вилково із смакуванням традиційними стравами цих двох міст. Альтернатива 一 екскурсії на винарні. Наприклад, Bolgrad або «Колоніст» з дегустаціями та цікавими історіями винарів.

В інших регіонах, наприклад, Умані, можна запропонувати екскурсії теплицями помідорів. Людям цікаві нові формати відпочинку у звичних місцях, а не лише розповіді про парк та родину Потоцьких. 

Тому завданням туристичних операторів буде не лише забезпечити трансфер та замовити екскурсії, а й дати новий формат відпочинку. 

一 Як зацікавити регіоном?

一 Навесні мені зателефонував підприємець з Вилково. Він жалівся на відсутність гостей, результатом чого стала і відсутність попиту на місцеву рибу. Він запропонував надіслати мені рибу поштою. Я підтримала його ідею, отримала посилку. Це стало маркетинговим ходом для промотування регіону. Так народився проект «#задунаечкой»

Ми з підприємцем розіслали одеситам рибу за липованським рецептом приготування та листівкою-запрошенням, написаним від руки. Так ми не лише продали 300 кг риби, а й отримали потік туристів до Вилково. Цей маркетинговий хід можна зробити для інших регіонів, але використовуючи щось традиційне для них.

Думаю, туристичним операторам варто насамперед послілкуватися з підприємцями, дізнатися їхні історії бізнесу та цінність для себе й України. Цими історіями дуже просто зацікавити туристів. 

一 Ви розповіли про формати подорожей, а що буде з цінами на тури?

一 Виробники та постачальники послуг збільшили вартість, тому вона цьогоріч зросла  приблизно на 10% (на внутрішньому ринку України — Ред.)  Одноденна екскурсія регіоном коштуватиме  в залежності від  відстані 1-2 тис грн з дегустацією, переїздами, супроводом. 

一 Які, на вашу думку, популярними будуть формати житла? 

一 Декілька типів. Котеджі 一 у людей зі статками вище середнього. Вони завчасно забронювали житло навесні на все літо, як альтернативу міським будинкам у Греції та інших країнах. 

Квартири 一 у родин з дітьми, бо є можливість готувати страви. Так само у тих, хто люблять купувати місцеві продукти та куховарити. Наприклад, поляки минулого року купували їжу на Привозі, куштували місцеві страви. Інша причина попиту 一 квартири дешевші за готелі. Це має просте пояснення 一 квартири здають приватні особи, вони не платять податків. Тому собівартість дешевша. 

Готелі користуватимуться попитом у тих подорожуючих, хто любить куштувати місцеві страви з закладах та мають більше грошових ресурсів на відпочинок. 
Хостели 一 у прихильників економ-відпочинку.

Палатки та кемпінги будуть також цікаві любителям економ-відпочинку та тим, хто полюбляє бути ближче до природи, особливо у випадку наявності інфраструктури, туалетів з душами тощо.  В умовах карантину з наметами поїхали і забезпечені люди, щоб змінити інформаційні потоки.

Пансіонати, приватні міні-готелі Затоки, можливо, не матимуть попиту. Це має наступне пояснення: їхні власники у попередні роки суттєво завищували ціни, бо хотіли заробити за два місяці сезону всі гроші на рік, пропонували якість гіршу за ціни. Тому цього року попит буде у тих, хто запропонують вигідні ціни відпочивальникам. В іншому випадку втратять попит та прибуток. 

一 А що буде цьогоріч з цінами?

一 В Одесі готелі працюють за динамічними цінами. Чим більший попит, тим більша ціна. І навпаки відповідно. В регіоні інша ситуація 一 готелі та інші типи житла не використовують автоматизовані системи бронювання та формування цін. Власники змінюють ціни відповідно до запитів клієнтів або з власних причин. 

一 Які існують наразі проблеми туристичної галузі?

一 Туристична галузь в Україні розрізнена. Бізнес окремо, держава окремо. Маю %на увазі, що бізнес докладає зусиль регулярно для просування регіонів. Влада ж постійно змінює концепції або розвиває нерівномірно й не регулярно, через що регіональні інфраструктури розвиваються не так швидко, як цього хотілося б. 

一 Що могло б цю ситуацію поліпшити?

一 Допомогло б об'єднання всіх бізнесів і держави в колаборації, тому що спільна робота приносить кращі результати. Також потрібне системне і креативне промо України на міжнародному рівні. 

 

Порада від спеціаліста

АТ "Ощадбанк"