Порада від спеціаліста
Оксана Кузнєцова, засновниця проекту Odessa_wow, в інтерв’ю «Будуй своє» розповіла, чому українці будуть мандрувати, які тури будуть в пріоритеті, що буде з цінами на житло і не тільки.
Інформаційна довідка: Odessa_wow 一 спільнота одеситів, що розвивають одеський регіон.
一 Оксана, на вашу думку, чи будуть українці подорожувати в цьому році?
一 Так, бо мандрувати 一 це кількарічний тренд. Українці хочуть переналаштуватися, отримати нові враження, зменшити психологічний тиск тощо. Тому й обирають мандрівки для цього, і нинішній рік не буде виключенням. Хоча наразі основна кількість мандрівок буде по Україні.
一 Коли ви говорите про подорожі Україною, то що саме маєте на увазі?
一 На моє переконання, нині в пріоритеті будуть одно-дводенні тури в межах 300 км. Цьому є декілька пояснень. По-перше, більшість українців на карантині витратили заощадження. Тож ресурсів на довготривалі мандрівки немає. По-друге, авіа- та залізничне сполучення тільки-но відновлюється. Тому найшвидше українці обиратимуть або авто, або автобуси для поїздок. Останніми подорожувати комфортно лише на короткі дистанції. В іншому випадку клієнти будуть втомлені і незадоволенні подорожами.
Альтернативний варіант 一 мандрувати на великі відстані, роблячи зупинки кожні 300 км. Наприклад, дорогою з Києва до Одеси зробити зупинку в Умані, залишитися на ніч в готелі. Наступного дня вирушати далі. Втім ці подорожі будуть цікаві тим, хто все ж таки працював на карантині або не витратив ще всіх заощаджень.
一 А типи відпочинку які будуть у пріоритеті?
一 Мандрівки, що дарують емоції та враження. У людей до 30 років 一 активний відпочинок: байдарки, каяки, велосипедні напрямки. У подружжя з дітьми 一 поїздки автомобілем по цікавих місцях. Старших 40, 50, 60 років подорожі з вау-ефектом, приємними емоціями. Наприклад, дегустаційні подорожі або на пароплаві тощо.
Якщо ідеться про Одеський регіон, то тури типу «Білий теплохід» — мандрівка з Ізмаїла у Вилково із смакуванням традиційними стравами цих двох міст. Альтернатива 一 екскурсії на винарні. Наприклад, Bolgrad або «Колоніст» з дегустаціями та цікавими історіями винарів.
В інших регіонах, наприклад, Умані, можна запропонувати екскурсії теплицями помідорів. Людям цікаві нові формати відпочинку у звичних місцях, а не лише розповіді про парк та родину Потоцьких.
Тому завданням туристичних операторів буде не лише забезпечити трансфер та замовити екскурсії, а й дати новий формат відпочинку.
一 Як зацікавити регіоном?
一 Навесні мені зателефонував підприємець з Вилково. Він жалівся на відсутність гостей, результатом чого стала і відсутність попиту на місцеву рибу. Він запропонував надіслати мені рибу поштою. Я підтримала його ідею, отримала посилку. Це стало маркетинговим ходом для промотування регіону. Так народився проект «#задунаечкой»
Ми з підприємцем розіслали одеситам рибу за липованським рецептом приготування та листівкою-запрошенням, написаним від руки. Так ми не лише продали 300 кг риби, а й отримали потік туристів до Вилково. Цей маркетинговий хід можна зробити для інших регіонів, але використовуючи щось традиційне для них.
Думаю, туристичним операторам варто насамперед послілкуватися з підприємцями, дізнатися їхні історії бізнесу та цінність для себе й України. Цими історіями дуже просто зацікавити туристів.
一 Ви розповіли про формати подорожей, а що буде з цінами на тури?
一 Виробники та постачальники послуг збільшили вартість, тому вона цьогоріч зросла приблизно на 10% (на внутрішньому ринку України — Ред.) Одноденна екскурсія регіоном коштуватиме в залежності від відстані 1-2 тис грн з дегустацією, переїздами, супроводом.
一 Які, на вашу думку, популярними будуть формати житла?
一 Декілька типів. Котеджі 一 у людей зі статками вище середнього. Вони завчасно забронювали житло навесні на все літо, як альтернативу міським будинкам у Греції та інших країнах.
Квартири 一 у родин з дітьми, бо є можливість готувати страви. Так само у тих, хто люблять купувати місцеві продукти та куховарити. Наприклад, поляки минулого року купували їжу на Привозі, куштували місцеві страви. Інша причина попиту 一 квартири дешевші за готелі. Це має просте пояснення 一 квартири здають приватні особи, вони не платять податків. Тому собівартість дешевша.
Готелі користуватимуться попитом у тих подорожуючих, хто любить куштувати місцеві страви з закладах та мають більше грошових ресурсів на відпочинок.
Хостели 一 у прихильників економ-відпочинку.
Палатки та кемпінги будуть також цікаві любителям економ-відпочинку та тим, хто полюбляє бути ближче до природи, особливо у випадку наявності інфраструктури, туалетів з душами тощо. В умовах карантину з наметами поїхали і забезпечені люди, щоб змінити інформаційні потоки.
Пансіонати, приватні міні-готелі Затоки, можливо, не матимуть попиту. Це має наступне пояснення: їхні власники у попередні роки суттєво завищували ціни, бо хотіли заробити за два місяці сезону всі гроші на рік, пропонували якість гіршу за ціни. Тому цього року попит буде у тих, хто запропонують вигідні ціни відпочивальникам. В іншому випадку втратять попит та прибуток.
一 А що буде цьогоріч з цінами?
一 В Одесі готелі працюють за динамічними цінами. Чим більший попит, тим більша ціна. І навпаки відповідно. В регіоні інша ситуація 一 готелі та інші типи житла не використовують автоматизовані системи бронювання та формування цін. Власники змінюють ціни відповідно до запитів клієнтів або з власних причин.
一 Які існують наразі проблеми туристичної галузі?
一 Туристична галузь в Україні розрізнена. Бізнес окремо, держава окремо. Маю %на увазі, що бізнес докладає зусиль регулярно для просування регіонів. Влада ж постійно змінює концепції або розвиває нерівномірно й не регулярно, через що регіональні інфраструктури розвиваються не так швидко, як цього хотілося б.
一 Що могло б цю ситуацію поліпшити?
一 Допомогло б об'єднання всіх бізнесів і держави в колаборації, тому що спільна робота приносить кращі результати. Також потрібне системне і креативне промо України на міжнародному рівні.
Порада від спеціаліста