Порада від спеціаліста
«Будуй своє» поспілкувалися з Катериною Золотарьовою, лектором курсів з SEO і засновницею студії Site24. Катерина розповіла, як успішно презентувати свій бренд в епоху діджитал.
АКТУАЛЬНІСТЬ SEO ДЛЯ БІЗНЕСУ
На думку Катерини Золотарьової, SEO-просування сьогодні актуально практично для будь-якого бізнесу, який:
- має горизонт планування на рік і більше;
- займається вже відомим на ринку продуктом/послугою, які споживачі шукають в Google. Для нових, поки невідомих на ринку продуктів, SEO не підходить;
- продукт можна придбати/замовити через сайт;
- не прив'язаний до конкретної особистості виконавця;
- готовий якісно займатися сайтом, розвивати і допрацьовувати його.
ПРО МАЛИЙ ТА СЕРЕДНІЙ БІЗНЕС
За словами Катерини, для тогощоб коректно делегувати SEO-просування та контролювати підрядників, підприємцю потрібно мати мінімальні знання в цій галузі.
Максимальна зона відповідальності SEO-фахівця — це органічний трафік. Однак при цьому таких професіоналів часто «наймають» для того, щоб у бізнесу були «продажі в інтернеті». На думку Катерини, ця дилема вирішується або комплексним підходом, коли маркетологам віддається весь цикл робіт, включно з позиціюванням, розробкою сайту тощо, або просто тісною співпрацею з бізнесом, коли аналізуються всі етапи воронки продажів, навіть на які SEO-фахівець не має прямого впливу, проте може давати рекомендації щодо оптимізації на кожному етапі.
Особливістю малого бізнесу, за словами Катерини, є бажання отримати «багато та відразу». Помилкою стає нерозуміння своїх переваг, потреб цільової аудиторії, горизонту планування. Однак варто пам'ятати, що першніж залучати трафік на сайт, потрібно добре розуміти, чому користувачі повинні купити саме у цього підприємства, а не у його конкурентів.
Середній бізнес частіше розуміє потребу в інвестуванні та довгостроковій роботі. Тут уже мова йде про те, щоб налаштувати процеси так, щоб була постійна трафікогенерація через декілька каналів, щоб постійно рахувати вартість ліда, аналізувати й оптимізувати ефективність, придумувати нові способи і поліпшення.
СИЛА КОНТЕНТУ ТА SMM
На думку Катерини, не можна говорити про універсально ефективні стратегії — існує ефективність в розрізі ніші й особливостей конкретного бізнесу. Наприклад, експертний бізнес добре просувається через контент в соціальних мережах. Розважальна та б'юті-сфера — також через SMM, але в цьому випадку береться на приціл і контент, і таргетинг. Для середнього і дорогого мас-маркету і складних продуктів потрібно підключати SEO, а для простих і недорогих — робити ставку на контент. Найкраще підключати комплекс і ретельно відстежувати ефективність кожного кроку.
При підготовці стратегії для українського бізнесупотрібно вибирати рішення, які максимально швидко дадуть трафік, щоб бізнес отримував перші продажі та був готовий інвестувати далі. Наприклад, це в першу чергу «дотягування» в ТОП запитів, які на старті знаходяться на 2-3 сторінці Google, використання шаблонів семантики і мета-тегів, оптимізація фільтрів, в окремих випадках — автогенерація контенту.
ПЕРШІ КРОКИ: САМОПРЕЗЕНТАЦІЯ
Для успіху першого сайту підприємцю варто зробити акцент на розробці «сайту для людей».
«Поставте себе на місце свого клієнта. Який сайт був би для вас зручним? З яким функціоналом? Що повинно бути написано в текстах? Таблиці, інфографіка, ілюстрації — теж повинні бути», — коментує Катерина.
Також засновниця студії Site24наводить кілька правил в SEO:
- Ніяких конструкторів.
Для простого сайту краще підійде Wordpress.
- 1 продукт/послуга = 1 сторінка.
Не варто розміщувати на одній сторінці відразу багато товарів або послуг.
- Тексти повинні бути максимально великими та інформативними.
Такі тексти краще виводяться в google-запитах.
- Робочі посилання.
Підприємцю варто отримувати самому посилання з інших сайтів на свій сайт або делегувати це фахівцям.
- Дивитися на конкурентів і робити краще.
Для того щоб бренду правильно розповідати про себе і бути почутим, Катерина рекомендує поради з книги Остіна Клеона «Покажи свою роботу»: «Просто розповідати — про себе, про свій продукт, про проєкти, про співробітників. Писати про кейси та факапи. Ставити запитання, ділитися досвідом. В онлайні й офлайні. Стежити за фідбеком — на якому типі контенту ви отримуєте найбільше віддачі в тій формі, яка вам підходить. Тут не може бути готових рецептів, крім як починати говорити про себе та стежити за зворотним зв'язком».
Зараз часто говорять про те, що особистий бренд важливіше бренду компанії. Однак тут потрібно почати з розуміння ніші та бізнес-моделі. Якщо мова йде про продукти масового споживання або недорогі послуги, то потреби в особистому бренді немає. У випадку ж з моделлю експертних послуг та авторських продуктів особистий бренд дуже важливий. При цьому ті ж експертні послуги можна продавати і особистим брендом, і брендом компанії — це будуть просто різні підходи у вибудовуванні бізнес-процесів.
МІФИ ПРО SEO
1. «SEO померло»
Реальність така, що алгоритми постійно змінюються, процеси ускладнюються, а конкуренція зростає. Вивести сайт в ТОП набагато складніше, ніж 10 років тому, а неякісні сайти просто «seoшними маніпуляціями» навряд чи зайдуть в ТОП. У таких випадках потрібні серйозні доопрацювання, аж до зміни бізнес-моделі. Але, з усім тим, SEO, як канал отримання трафіку і як професія, «живіший за всіх живих», просто зазнає постійних змін.
2. «Посилання не працюють»
Цей міф почав поширюватися після відповідних заяв представників Google. Але при цьому і практика SEO-просування, і експерименти продовжували показувати протилежне — посилання були і залишаються значним фактором SEO-просування. Інша річ у тому, що погані посилання не працюють і постановка посилань на неякісні сайти не дає ефекту. Але грамотна стратегія посилань при якісній внутрішній оптимізації була і залишається запорукою успішного просування.
3. «SEO - це елементарно» / «SEO - це занадто складно»
Ці твердження розвіюються тоді, коли люди без достатнього досвіду і розуміння принципів і алгоритмів намагаються самі щось зробити, найчастіше абсолютно безуспішно.
Порада від спеціаліста