Тематичний тиждень
Сергій Бабенко, співзасновник та керівник сервісу Home legal protection, в інтерв’ю «Будуй своє» розповів історію створення власного бізнесу і пояснив, навіщо людям аналіз квартир на вторинному ринку чи від забудовників. А також — як просували послуги, які канали принесли найбільше клієнтів та що компанія планує запропонувати клієнтам найближчим часом.
— Чому на думку спало зайнятися саме цим бізнесом, а не яким-небудь іншим?
— Працюючи кілька років у відомій адвокатській компанії, помітив, що почастішали звернення людей з приводу захисту порушених прав у сфері нерухомості. Тобто люди зверталися до юристів за відновленням порушених прав, коли об’єкт вже придбано.
Звичайно, тоді ми вивчали кожний випадок, починали судові справи — і вигравали їх. Однак ці рішення судів про стягнення коштів не можна було виконати на практиці, тому що у відповідача були відсутні або статутний капітал, або й взагалі будь-яке майно. А рішення про визнання права власності на об’єкт чи майнові права не приносили практичної користі.
Саме тоді, після великої кількості позовів ми з колегами зрозуміли, наскільки людям потрібна допомога на стадіях до та під час купівлі квартири на первинному і вторинному ринках нерухомості.
Спочатку, приблизно 2 року тому, почали консультувати людей. Пізніше створили сервіс Home legal protection, на який витратили $1500, що використали на сайт на просування в соціальних мережах
— Як працює послуга?
— Людина залишає на сайті заявку з номером свого телефону або телефонує нам одразу. Ми опрацьовуємо заявку і повідомляємо про послуги 一 безоплатні та платні, і чим вони між собою відрізняються.
Безкоштовні послуги не потребують значних витрат часу, платні — навпаки. Тобто перші — це консультації та інструктаж людей щодо документів, які потрібно перевірити, куди написати і про що запитати. По суті — безоплатна координація.
Що ще? Надаємо контакти перевірених нотаріусів. Адже, коли людина планує придбати квартиру, то шукає нотаріуса саме через інтернет. Відповідно, клікає на перший-ліпший пошуковий запит. Проте часто-густо трапляються нотаріуси або ріелтори, що насправді не зацікавлені безпечно продати квартиру, а мають на меті отримати свій відсоток від угоди. Як результат, люди іноді залишаються ошуканими. А ми за мету ставимо собі інше — безпеку та допомогу людям.
Платні послуги — детальний аналіз забудовника із наданням письмового висновку та виїзд юриста на укладення договору купівлі об’єкта нерухомості. Ми перевіряємо всі можливі документи, реєстри тощо. Таким чином клієнти економлять власний час та зусилля.
На практиці ми звертаємося до забудовника, запитуємо повний пакет дозвільних документів, і перевіряємо, наскільки такі збігаються з необхідним переліком. А ще — низку інших параметрів, як-от коло осіб, пов’язаних із будівництвом, чи були звернення людей до суду, достовірність інформації, адреси, форуми та інші аспекти.
Пропонуємо і виїзд юриста на підписання договору. Адже, згідно з нашою статистикою, в 70% договорів потрібно вносити ті чи інші правки та погоджувати із забудовником. На щастя, правки у більшості випадків погоджуються.
Зауважу, на підписанні присутність юриста вкрай важлива через декілька причин. По-перше, потрібно перевірити, чи мають право присутні на укладенні договору особи підписувати такі документи, по-друге, чи відповідає остання версія договору тій, яку погоджували та до якої вносили поправки тощо.
— Що на виході отримують люди, які користуються послугами компанії?
— Висновки щодо того або іншого забудовника та конкретного об’єкту нерухомості, можливі ризики, рекомендації. Таким чином можна знизити орієнтовно 96% ризиків під час придбання житла. Це дуже високий показник і на практиці ще не траплялося випадків, коли люди, які зверталися до нас, стали жертвами тих чи інших маніпуляцій.
— Скільки людей обирають платні послуги?
— На сьогодні це приблизно 60% від усіх звернень.
— Хто клієнти таких послуг?
— Люди віком 30-40 років, що мають капітал та планують купувати квартиру на первинному або вторинному столичному ринку. Чому саме столиця? Тут найбільша кількість випадків із незаконним будівництвом у порівнянні з іншими містами України.
— Як просували таку послугу?
— Використовували просування через пошукову систему, рекламу і пости у соціальних мережах.
— Звідки найбільше приходить клієнтів?
— Через рекомендації від колишніх клієнтів, менше — через інтернет-рекламу.
— Поділіться планами на майбутнє.
— Плануємо ввести можливість детальної перевірки забудовників на сайті або через бота у месенджерах. Це означає, що людина вводитиме назву забудовника чи назву житлового комплексу, а система не тільки перевірятиме документи, реєстри, судові справи, а й аналізуватиме отриману інформацію. Тобто буде виконувати саме ту роботу, що ми робимо вручну. Так клієнти отримають всю необхідну інформацію з висновками за допомогою свого смартфона.
Тематичний тиждень