Тематичний тиждень
Валентина Яремко, співзасновниця Nails & Cocktails, розповіла «Будуй своє» про власний бізнес — від витрат на відкриття столичного манікюрного салону-бару до факапів.
Інформаційна довідка. Nails & Cocktails — манікюрний салон з повноцінним безлімітним баром, що відкрився у столиці навесні 2017 р. Клієнтам пропонує різноманітні послуги: манікюр і педикюр, покриття нігтів лаками, а також — алкогольні та безалкогольні напої у необмеженій кількості.
Кардинальне рішення: зародження ідеї
Багато років поспіль я працювала у сфері журналістики, а мешкала у столиці поблизу площі Перемоги. Щодня ходила пішки на роботу на той або інший провідний український телевізійний канал, розташовані неподалік.
І от що дивно, як тільки я хотіла дорогою записатися на манікюр або педикюр, у салонах ніколи ніде не було вільних місць! Чесно кажучи, ця повторювана ситуація дуже дратувала та засмучувала. Разом з цим наштовхувала на роздуми: напевне, з такою проблемою зіштовхуюся не лише я, а й багато інших дівчат?
Набагато пізніше, наприкінці 2016 р., якось я скаржилася своєму хлопцеві на цю проблему: щоразу в салонах усі майстри зайняті, і за багато років я стомилася від цього замкненого кола. Адже завжди хочеться отримувати якісні послуги у зручний для мене час, неподалік від мого дому.
Тоді й виникла думка: а чому б не змінити сферу діяльності — полишити журналістику, натомість відкрити манікюрний салон, що пропонуватиме послуги по догляду за руками та ногами і чимось відрізнятиметься від інших. Наприклад, салон і щось незвичне — безлімітні алкогольні та безалкогольні напої тощо.
Ідея тільки-но народилася — і я заходилася втілювати її у життя! Адже подібний салон, на моє переконання, це вирішення мого запиту. Та й багатьох інших дівчат!
Процес відкриття: до чого я була неготова
Найперше та найголовніше, що я зробила — пішла на курси майстрів манікюру опанувати нову професію. Там я мала навчитися всім видам подібних послуг, вивчити всі різновиди покриття, розібратися в обладнанні, його типах та видах. Мені кортіло знати все — від основ до тонкощів, щоб у моєму салоні запропонувати послуги найвищої якості на найкращих матеріалах. Разом з цим я прагла зробити процес надання послуг максимально безпечним, гігієнічним як для клієнтів, так і для майстрів.
Далі на мене чекало багато чого — пошуки і приміщення, і обладнання, і підрядників. Потрібне приміщення ми з моїм хлопцем знайшли за тиждень в омріяному районі — неподалік площі Перемоги, на вулиці Златоустівській.
Пізніше розпочалося найцікавіше — пошуки підрядників з ремонту, меблів, обладнання тощо. А у перервах між цими процесами — співбесіди та тестування умінь і навичок майстрів для майбутнього салону.
Так, крок за кроком, Nails & Cocktails отримував фарбування стін, меблі, обладнання — нове для майстрів та частково б/в для бару.
Ну, а відкрилися ми майже 2 роки тому — наприкінці березня 2017 р., коли у команді було лише 2 майстрів. Загалом на все про все витратили $30 тис. власних коштів.
Просування: правильно розповісти про себе світові
Тільки-но відкривши двері салону, ми розробили стратегію просування бренду. Відповідно до неї, я дістала контакти журналістів та розповіла про новий салон багатьом столичним lifestyle-порталам, на кшталт bit.ua тощо.
У результаті про Nails & Cocktails написали огляди, що принесло нам нових клієнтів. Разом з цим ми почали активно розвивати сторінку в соціальній мережі Instagram, викладаючи розклад та повідомлення про вільний час майстрів, роботи тощо.
У салоні, знову ж таки, відповідно до нашої концепції, ми зробили акцент на якості та безпечності. Це для гостя означало обов’язково отримання послуги стерильними інструментами та одноразовими пилочками. Щодо якості, то ми запропонували гарантію протягом 7 днів на випадок, якщо це помилка майстра, а не механічне пошкодження.
Такий підхід допоміг отримати регулярних і нових відвідувачів: 98% — це жінки, і 2% чоловіки, які працюють або в офісі, або за вільним графіком.
До речі, наразі ми помічаємо приємну тенденцію — до нас регулярно записуються клієнти з інших країн, що одного разу скористалися послугами салону і лишилися задоволеними. І тепер кожного разу, плануючи приїзд до України, вони завчасно бронюють вільний час у майстрів. І мене як засновницю це вельми тішить!
2 роки в бізнесі: найцікавіше
За ці роки у нас траплялися найрізноманітніші ситуації, що навчили мене різних речей — і закладати ризики, і шукати виходи з неприємних ситуацій, і спокійніше реагувати на критику.
Наведу приклади декількох із них. На стадії ремонту я звернулася до різних підрядників і сподівалася завершити усі ремонтні роботи вчасно, наприкінці лютого. Однак сталося все не так, як гадалося: меблі виготовили невчасно — на місяць пізніше, через це й відкриття на місяць відклали.
Коли вже ми відкрилися, зламався б/в холодильник у барі, довелося купувати новий, тобто знадобилися додаткові кошти.
Були й проблеми із пошуком персоналу. Ми шукали по різних каналах — і в соціальних мережах, і через рекрутерів. Вкрай негативно спрацювали рекрутери, які підібрали майстрів без відповідного досвіду та без потрібних навичок, через що ми даремно витратили гроші та час.
Що ще? Чесно кажучи, не була я готова і до скарг клієнтів. Коли такі ситуації траплялися — дуже боляче реагувала.
Підсумовуючи вищезазначене, цей негативний досвід навчив мене планувати ризики, перевіряти будь-які навички та вміння майстрів і вчасно розробляти послідовність дій на випадок найрізноманітніших ситуацій — незадоволених клієнтів тощо.
І напевне, найголовніше — що б не траплялося у бізнесі, мене це не зупинило рухатися далі. Тому наразі я планую відкриття другого салону в центрі столиці, а пізніше — й третього. Переконана, все вийде, і я — на правильному шляху!
Тематичний тиждень