Порада від спеціаліста
Максим Буланов, керівник відділу продажів міжнародної освітньо-консалтингової компанії «Бізнес-Конструктор» розповів «Будуй своє» про дії підприємців, що допоможуть зберегти власну справу, керувати грошовим потоком, створювати ефективну команду, отримувати прибуток, розуміючи запити клієнтів.
Інформаційна довідка: «Бізнес-Конструктор» — міжнародна освітньо-консалтингова компанія. ЇЇ головна місія — підвищувати культуру ведення бізнесу. Компанія вже 7 років допомагає власникам і топ-менеджерам компаній піднімати якість ведення бізнесу на новий рівень.
1. Не панікувати
Власники підприємств та їхні клієнти опинилися зараз у стані «ступору» через карантин та обмеження. Цей стан подібний на поведінку оленя, що вискочив на дорогу та побачив транспорт, який може вбити його. Це пояснюється двома головними причинами: або справу заснували, коли попередня криза вже вщухла, та/або власники не були готові до карантину і кризи відповідно.
Якщо це сталося з вами, поставте собі наступне запитання: «Чи приведе паніка до чогось?». Якщо відповідь «ні», тоді немає сенсу панікувати. Краще подумайте про інструменти для вирішення проблем. Знайшли способи та інструменти впливу? Дійте!
2. Взяти під контроль потік грошових коштів
Ви — власник компанії, що не потребувала вашої уваги, та всі процеси були повністю автоматизовані? Будьте уважними саме зараз, тому що на час кризи варто повернутися до керування справами. Це потрібно робити навіть тоді, коли ви працюєте в продуктовому ритейлі та не маєте проблем з замовленнями. Саме зараз починайте керувати грошовими потоками, готувати звітність відповідно до міжнародних стандартів. Нині вирішуйте, на чому можна зекономити, а на чому — ні, та чому. Оскільки саме від цього залежатиме стан справ вже завтра.
3. Впорядкувати організаційну структуру
В деяких компаніях організаційна структура існує лише на папері: тобто співробітники не знають зон відповідальності, процесів. Зараз просто необхідність впорядкувати організаційну структуру. Для цього заплануйте «брейншторм» з ключовими співробітниками. У підсумку визначте відповідальних за ті чи інші процеси та зафіксуйте відповідальних за них.
4. Аналіз штату працівників
Нині, за умов карантину та обмежень, доведеться проаналізувати штат працівників за наступним принципом:
По-перше, варто проаналізувати тих, хто впливає на діяльність, хто допомагає приносить прибуток, хто — ні.
Наведу приклад: якщо це фінансовий директор, то від нього залежить порядок у фінансах компанії, якщо це відділ продажів, то він впливає на існування бізнесу. Якщо до кризи компанії були потрібні п’ять маркетологів, проаналізуйте, скільки потрібно зараз, так само з усіма працівниками.
По-друге, подивіться на команду через призму відповідності корпоративній культурі та цінностям компанії.
По-третє, зверніть увагу на професійні навички.
По результатах аналізу залишайте тих людей, які є не тільки професіоналами своєї справи, але чиї цінності збігаються з вашими.
5. Наголодити інформаційне поле з командою
Через карантин команди не можуть бачитися в офісі, тому створюйте єдине інформаційне поле. Це новинний канал, на якому команда дізнаватиметься всі головні новини у компанії, люди спілкуватимуться один з одним тощо. Ми рекомендуємо Telegram. Цей додаток успішно виконує поставлені завдання.
6. Фокусування на «прибутковій» нозі
У будь-якій справі є провідні та непровідні джерела прибутку. У кризовий час потрібно фокусуватися на найбільш прибуткових напрямах, тому що це спосіб отримувати кошти, підтримувати справу.
7. Знайти відповідь на питання «Де гроші в ринку?»
Шукайте і знаходьте речі та продукти, потрібні людям саме зараз. У кризу потрібні недорогі та ефективні продукти для збереження роботи наявного бізнесу.
8. Повна зміна бізнес-моделі
Саме зараз потрібно змінюватися: пропонуйте нові товари або послуги.
9. Оточуйте себе подібними
Завжди оточуйте себе системними підприємцями. Такі підприємці підтримують, дають відповіді на запитання, надихають у скрутний час.
Порада від спеціаліста