Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Рушійна сила бізнесу

Катерина Спориш

Тематичний тиждень

Кирило Куницький, засновник міжнародної компанії унікального навчально-консалтингового проекту для власників малого та середнього бізнесу «Бізнес-Конструктор», в рамках Всеукраїнського ритейл саміту розповів, як побудувати сильну команду, і що потрібно, аби перемагати на висококонкурентному ринку. «Будуй своє» занотував найцікавіші моменти його виступу.

Інформаційна довідка. «Бізнес-Конструктор» — міжнародна інноваційна компанія, головна місія якої підвищувати культуру ведення бізнесу, вже 6 років допомагає власникам і топ-менеджерам компаній виводити якість ведення бізнесу на новий рівень.

Конкуренція в бізнесі: куди бігти

Будь-які компанії бажають розвиватися, зростати та масштабуватися, і витрачають на це енергію — час, зусилля, гроші. Але енергія — досить обмежений ресурс, і у випадку з бізнесом її можна витрачати або на короткотермінові, або на довгострокові цілі.

Якщо енергію спрямувати на короткотермінові цілі, незабаром бізнес почне тонути в операційних питаннях і не зростатиме. У кращому випадку така компанія продовжить існування внаслідок відсутності сильних конкурентів або недопрацювання наявними. Інший сценарій — підприємство загине через конкуренцію. Представники останньої виграють, маючи довгострокові плани та фокусуючись на них, і завдяки наявності сильного продукту, що відрізняється з-поміж інших. В такий спосіб конкуренти й виживають, адже діють за принципом: або швидкий, або мертвий, і обирають шлях швидких.

Щоб бути сильними на висококонкурентному ринку, потрібно виконувати кілька правил та робити їх основою бізнесу.

По-перше, слід регулярно вдосконалюватися. Це стосується і компанії, і продукту, і підходів до продажів — тобто всього. У бізнесі неможливо створити один раз концепцію та стояти на місці. В такий спосіб бізнес може потонути.

По-друге, необхідно створювати конкурентний продукт та відрізнятися на ринку. Це означає робити такий продукт, який буде завжди цікавим. Наприклад, як роблять мас-маркет виробники одягу, представники яких відвідують модні покази, фотографують новинки та фіксують тренди. А вже за тиждень колекції одягу з новітніми трендами потрапляють на полички ритейлерів.

По-третє — створювати сильну команду, яка штовхатиме бізнес вперед завдяки націленості на результат, високій мотивації співробітників. Слабка ж вбиває бізнес місяць за місяцем: коли неефективно відбудовуються процеси, даремно витрачаються гроші.

Тому я раджу звернути увагу на побудову сильної команди — процес, завдяки якому бізнес почне рости. І від його ефективності залежатимуть показники компанії вже сьогодні, завтра, післязавтра — завжди.

Сильна команда: як побудувати, де шукати та як звільняти

Правильна організаційна структура створює основу бізнесу. Адже від зрозумілості процесів, взаємодії всіх учасників залежать будь-які строки та результати бізнесу.

Насамперед кілька порад для підприємців:

Наведіть лад в організаційній структурі

Це можна зробити на папері, зазначивши відділи та відповідальність кожного з учасників, завдання та результати.

Щоб виконати все правильно, скористайтеся принципом «внутрішнього клієнта». Це має такий вигляд: вимальовується матриця по горизонталі і вертикалі на поверхні. Там прописується, хто є клієнтами, а хто — підрядниками. В такий спосіб оформлюється розуміння взаємодії між підприємством та покупцем товарів або послуг.

Якщо у організаційній структурі наявні похибки, тобто одна людина є директором і з логістики, і з маркетингу, змінюйте ситуацію. Оскільки невдовзі виникнуть проблеми як з маркетингом, так і з логістикою. Тому відмовляйся від таких варіацій та розділяйте посади: один процес — один співробітник, маркетинг до маркетингу, логістика до логістики.

Наймайте у команду людей через ефективні способи рекрутингу

Моя порада — розвивайте рекрутинг на підприємстві. Таким чином можна покращити підбір персоналу. Також ефективно шукати людей у команду через існуючих співробітників. Для останніх розробіть систему мотивації за приведеного співробітника, який пропрацює мінімум 3 місяці в компанії.

Швидко звільняйте токсичних та неефективних співробітників

Під токсичними маються на увазі співробітники, поведінкою подібні до бабць під під’їздами будинків. Вони вміло створюють напруження на підприємстві та погіршують взаємовідносини у колективі. Таких слід звільняти негайно.

Що стосується неефективних співробітників, то тут можливі декілька варіантів. Неефективність може бути через стрімке зростання компанії, коли співробітник не встигає за нею. Можливо й інше — коли людина працювала та була ефективною, а потім щось трапилося і результати роботи значно погіршилися.

У обох випадках, коли людина не встигає або коли знизилися результати, варто провести розмову і дати зворотній зв’язок та час на виправлення ситуації. Якщо не допомагає — пора звільняти.

Розвивайте навички набору персоналу

Насправді найкраще тестують кандидатів ті, хто вже колись звільняв неефективних учасників команди. Людина не бажає повторювати прикрий досвід і наймати непідходящого співробітника. Допомагають у цьому і свідомість, і підсвідомість. Тобто якщо на співбесіді поведінка подібна на попереднього неефективного кандидата, краще від нього відмовитися.

У підсумку, коли налагодите як організаційну систему, так і систему найму персоналу, ситуація вирівняється, і результати будуть кращими.

Команда зсередини: знайти підхід і організувати взаємодію

Ефективність правильно підібраних співробітників залежить від таких факторів:

— організації процесів;
— корпоративної культури;
— мікроклімату.

Щодо організації процесів потрібно говорити з командою — керівниками і виконавцями — про наступне:

— як еволюціонуватиме продукт;
— як змінюватимуться концепт і асортимент тощо.

Цьому треба приділяти час — один або кілька разів на тиждень.

Щодо корпоративної культури — раджу багато над цим працювати та показувати приклад власним паттерном поведінки. А далі завдяки усвідомленості в команді це прививатиметься крок за кроком.

Щодо мікроклімату — над ним варто працювати, як і над усім іншим. А саме — піклуватися про мікроклімат. Передусім це стосується зарплати співробітників — щоб вона була ринковою, і не забувайте вчасно її переглядати. Це стосується і опитувань серед працівників: як вони почуваються на роботі, що їх мотивує тощо. Адже якщо людина мотивована, то і результати будуть чудовими.

Підсумовуючи вищезазначене, не стійте на місці, вдосконалюйте себе, власний бізнес та команду. Правильно організовуйте структуру на підприємстві — від цього залежать результати роботи. І піклуйтеся про співробітників — створюйте для них комфортні умови праці.

Тематичний тиждень

АТ "Ощадбанк"