Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Розпрощатися по-доброму

Звільнення співробітника – стрес не лише для працівника, а й для керівника. Незалежно від вашого особистого ставлення до нього ви можете відчувати себе відповідальним за драму працівника. А той нерідко ображається. Як гідно пройти через ситуацію звільнення? Є декілька моментів, які варто взяти до уваги.

 

Попередження 

Якщо працівник виконує свої обов’язки не дуже добре, одразу говорити йому, що він некомпетентний, навряд чи доцільно. Краще спокійно висловити йому вашу думку і дати час виправитися. Можна поцікавитися, чому в нього проблеми, і пояснити, які, на ваш погляд, його помилки.

Якщо йому потрібна допомога, іноді варто надати її, щоб підтримати працівника. Добре, якщо можна документувати процес покращення, щоб працівник бачив прогрес. І якщо він все ж таки не впорається зі своїми обов’язками, то буде морально готовим до звільнення. Таким чином ви захищаєте і власні інтереси у випадку судового позову про звільнення.

 

 

Особиста зустріч

Якщо рішення про звільнення прийнято остаточно, краще повідомити про це під час особистої зустрічі з працівником. Інформувати про це, використовуючи електронну пошту, чат, голосове повідомлення чи телефонний дзвінок, не найліпший спосіб. Працівник, якого звільняють, має відчувати, що його поважають так само, як і решту співробітників компанії. 

Звільнений працівник запам’ятає брак поваги, а від співробітників, що залишилися, приховати цей факт не вдасться. Навіть якщо сказати, що він пішов сам чи його посаду ліквідовано. Тому не варто створювати сценарій, за якого інші співробітники не довірятимуть вам чи думатимуть, що ви можете завдати їм стресу.

Оптимальний вихід – зустрітися з працівником, краще у присутності менеджера з персоналу, який може стати буфером, якщо виникне напруження під час бесіди, та свідком у випадку судового розгляду.

 

Офіційна доброзичливість

Працівник, якого звільняють, може поводитися не дуже розумно. Тож, знаючи його  характер, є сенс спрогнозувати його реакцію і продумати свої дії на різні випадки. Можливо, людина заплаче, зірветься на різкість чи захоче щось пояснити. Не треба її перебивати, нехай вона висловиться. Так вона матиме розрядку, а ви – час, аби зібратися з думками.

Загальний тон бесіди має бути офіційним, але доброзичливим. Наведіть аргументи, чому ви звільняєте працівника, точні факти поганого виконання роботи або інші причини, внаслідок яких ви мусите піти на цей крок. Чесно і правильно підсумуйте ситуацію, але не деталізуйте її (зайва інформація може нашкодити вам у разі позову). 

Не варто також звинувачувати ані працівника, ані себе або давати йому привід думати, що він може вплинути на ваше рішення. Турбота про його гідність буде кращим варіантом, тож скажіть щось на кшталт: «У вас багато талантів, і ми впевнені, що ви знайдете таку позицію, на якій ви розкриєте їх повною мірою. Ми бажаємо вам успіхів».

 

Спокій інших працівників

Незалежно від того, скільки часу працівникові залишилося допрацювати, заради його гідності та спокою інших доцільно узгодитися з ним, що за своїми особистими речами він прийде після роботи або у вихідні. Або, якщо це можливо, запропонуйте надіслати його речі на його адресу.

Так ви зможете забрати документи, наприклад файли клієнтів, та речі компанії. Якщо працівник хоче забрати речі негайно, зачекайте до обіду або перерви і, за можливості, подбайте про його супровід до робочого місця. Таким чином ви перестрахуєтеся від необачливих дій працівника в момент гострої реакції на звільнення на кшталт прощального листа колегам сумнівного змісту. Якщо він хоче попрощатися, то може зробити це через вас.

 

Додаткові переваги

У деяких випадках, особливо якщо у компанії відбувається скорочення, можна дати працівникові рекомендації, представити його як цінного співробітника клієнтам чи партнерам по бізнесу, допомогти йому вигідно подати його досвід у резюме чи запропонувати йому вакансії інших компаній, які відомі вашій службі персоналу.

Віддаючи йому документи, подякуйте за роботу. Також можна сказати співробітнику, що він переріс свою посаду. Його знання і навички дадуть йому змогу знайти перспективніше місце, а звільнення – чудовий привід змінити життя на краще.
 

АТ "Ощадбанк"