Порада від спеціаліста
Ольга Макушина, засновниця і директор Web Seo студії Seo Moon, розповіла «Будуй своє» про особливості SEO-просування в Україні.
ЛІКБЕЗ З SEO-ПРОСУВАННЯ
Seo Moon — студія, яка займається просуванням сайтів, веб-аналітикою, рекламою в інтернеті й управлінням репутацією у мережі. SEO потрібно для пошукової оптимізації, яка збільшує кількість та якість трафіку на сайт за допомогою звичайних результатів пошуку. Ольга Макушина розповіла про основні складові SEO-розкрутки, які необхідно пам’ятати підприємцю при запуску свого бізнесу:
1) Пропозиції в стилі «виведемо в ТОП за 2 місяці» можуть бути реальними лише для дуже маленького регіону. Наприклад, для якогось з маленьких міст України, де конкуренція в пошуковику за потрібною темою ще дуже низька. В інших випадках це неможливо, а якщо результат і буде досягнутий за місяць, через пару тижнів сайт, швидше за все, «впаде та вилетить» з видачі пошуку.
2) Контент — не єдина, але дуже важлива складова сайту. Не потрібно розміщувати на сайті матеріали конкурентів, тестові тексти «поки не напишу свій» тощо.
3) SEO дає результат через тривалий час, а в деяких нішах і через роки. Підприємцям, які не мають змоги регулярно платити за просування, краще зробити повну внутрішню оптимізацію сайту (тобто, одноразово навести повний порядок на сайті технічно) і купити консультацію або навчальну програму про те, як правильно вести блог і розміщувати контент, щоб самому мати можливість просуватися. Звичайно, результат буде не таким, як у професійного фахівця, зате можна буде спостерігати хоча б мінімальний прогрес.
МІФИ ПРО SEO-ПРОСУВАННЯ
Ольга Макушина розвінчує такі міфи, з якими доводиться стикатися SEO-спеціалісту:
1. SEO померло і більше не працює.
Це переконання пов’язане з великою кількістю непрофесійних і недобросовісних виконавців.
2. SEO — це «шаманство», щось зовсім незрозуміле.
Для цього фахівцям потрібно навчити клієнта основ SEO, щоб він розумів його суть як певного алгоритму дій, який можна описати і про який можна прозоро розповісти.
ТОНКОЩІ SEO
Як в Україні, так і за кордоном, однакові фундаменти SEО-просування. Однак у другому випадку конкуренція набагато більше, а методи просування агресивніше. Це пов’язано з тим, що західні підприємці мають базові навички SEO. В Україні ж малий і середній бізнес погано розбирається в SEO-просуванні, тому часто потрапляє в неприємні ситуації з недобросовісними компаніями, вважає Ольга.
На думку засновниці Seo Moon, найактуальніший зараз тренд — це SEO-оптимізація сайту під голосовий пошук. За статистикою вже зовсім скоро понад 60% пошукових запитів користувачі будуть вводити саме «голосом».
ПРОСУВАННЯ ДЛЯ РІЗНИХ СФЕР БІЗНЕСУ
У кожній сфері дуже важливо виділити своє правильне семантичне ядро запитів. Це ті з них, за якими реально переходять цільові клієнти. Такі запити потрібно виділити не для сфери загалом, а індивідуально для кожного проєкту. Ольга наводить приклад з двома схожими запитами: «меблі на замовлення в інтернет-магазині» і «меблі на замовлення». Обидва мають зовсім різне ядро, хоч тематика у них і одна: у другому випадку пошук повинен видати більш дорогий сегмент або меблі ручної роботи.
Основна складність SEO-просування для малого і середнього бізнесу, на думку Ольги, полягає в тому, що малому бізнесу важко забезпечити собі такий бюджет на SEO, який потрібен для написання хорошого контенту, покупки якісних посилань, регулярної аналітики та глибокої роботи з проєктом.
КОЛИ ПОТРІБЕН SEO-СПЕЦІАЛІСТ?
Далеко не кожному бізнесу потрібен в штаті SEO-спеціаліст. Крім того, SEO саме по собі також потрібно не кожному бренду, принаймні на стартових етапах, вважає Ольга.
SEO-спеціаліст в штаті must have для:
1) Інформаційних ресурсів (онлайн-видань, каталогів, журналів, порталів тощо).
2) Великих інтернет-магазинів.
Усі інші напрямки можуть віддавати цю роботу на аутсорсинг агентствам або на фріланс.
Таким чином, Ольга дає кілька порад про те, як власнику бізнесу визначити, якого фахівця краще вибрати: штатного або на віддаленій основі: «Якщо проєкт — невеликий інтернет-магазин або інформаційний ресурс невеликого масштабу, то віддалений формат підійде. Але раз на місяць потрібно отримувати звіт, а також зустрічатися онлайн або офлайн один раз на три місяці для обговорення та коригування стратегії. Решта нюансів легко вирішується в онлайн-режимі».
КЛЮЧІ ДО ПРОФЕСІОНАЛІЗМУ
Сьогодні фахівець з SEO — одна з модних спеціальностей з високим рівнем конкуренції. Здається, що для професіоналів можуть виникати складнощі з тим, щоб виділитися серед великої кількості кандидатів. Однак при цьому, на думку Ольги, якість надання послуг на ринку SEO-оптимізації нижче середнього: «Як би дивно це не звучало, але якісне надання послуг для SEO-напрямку — це вже «виділитися» серед більшості компаній». Також важливі прозорі та відкриті кейси, що показують реальний досвід.
Як вважає Ольга, головні якості та навички хорошого SEO-фахівця — це:
— швидка здатність до самонавчання, можливість постійно стежити за новинками, застосовувати їх «з розумом» і аналізувати результати;
— посидючість — в цій професії є багато аналітичної і «рутинної», але дуже необхідної роботи;
— також дуже знадобляться, але не є обов’язковими базові знання з HTML.
Головний плюс роботи в SEO-просуванні — це відсутність меж для розвитку в цій ніші. Пошук змінюється постійно, тому SEO-напрям ідеальний для тих, кому подобається дізнаватися та впроваджувати щось нове. «Якщо ти готовий експериментувати, робити круті результативні кейси і ринок України для тебе вже тісний, то можна виходити закордон і працювати з більш глобальними і складними проєктами», — коментує Ольга.
СКЛАДНОЩІ В SEO
Для команди Seo Moon основна складність — пояснити клієнтові як і чому потрібно чекати результат, чому сайт не може бути в перших трьох рядках пошукового запиту через місяць. Також в Україні є труднощі з пошуком авторів, програмістів, дизайнерів, які утримували б оптимальне співвідношення ціни та якості.
Щоб полегшити роботу просування, Ольга рекомендує використовувати додатки-помічники, серед яких такі сервіси, як Ahrefs, Similarweb, Serpstat, додаток Screaming Frog SEO Spider (для вивантаження й аналітики сторінок) і Topvisor (для порівняння знімання позицій).
Порада від спеціаліста