Тематичний тиждень
Сергій Позняк, засновник компанії FinStream, на Міжнародному ярмарку грантів, кредитів та інвестицій у своєму виступі дав слушні поради підприємцям щодо підвищення інвестиційної привабливості проекту. «Будуй своє» занотував найцікавіші тези його виступу.
Гроші інколи порівнюють з вогнем, паливом, яке, з однієї сторони, дає тепло і світло. З іншої — все знищує, як нещодавно сталося з собором Паризької Богоматері в Парижі, що перетворився на попелище.
Так само стається і з бізнесами, які внаслідок необережного поводження з грошима спопеляються, а їхні власники та інвестори залишаються ні з чим.
Інвестори та інвестиційні керуючі, отримавши такий негативний досвід, у подальшому шукають надійні проекти для фінансування. Тобто проекти, де вкладені кошти працюватимуть не проти них, а на їхнє благо та благо суспільства. Разом з цим — приноситимуть вагомий соціальний ефект.
Тому, аби зробити все правильно та зацікавити інвесторів, засновникам проектів потрібно побудувати надійний місток між інвесторами і власними проектами. Для цього необхідні певні послідовні правильні кроки, треба сформувати надійне підґрунтя проекту. Як це зробити, читайте нижче.
1. Поставте конкретну ціль
Це найперший і найфундаментальніший крок, який слід зробити. Ціль або цілі варто перевіряти за такими параметрами:
— досяжність;
— адекватність;
— конкретність;
— ясність;
— вимірюваність.
Щоб перевірити, ставте запитання до цілі/ей — і зрозумієте, наскільки вони відповідають цим параметрам. Наведу приклад: «продавати пиріжки на Місяці» — на перший погляд, чудова ідея, втім, вона не збігається з поняттям адекватності.
2. Розробіть план
При інтегруванні бізнес-моделі план гарантує успішність. План формується з різних аспектів:
— збору довідкової інформації;
— аналізу ринку;
— розроблення кроків/дій;
— строків;
— бюджету;
— відповідальних сторін тощо.
3. Знайдіть сильну команду
Команда перетворюється на екіпаж корабля, що відкриває нові континенти, коли вона правильно підібрана. Лише в такому випадку проект злітає, у протилежному — занепадає.
Команда, яку бачить у проекті відповідальний інвестор — це колектив, здатний генерувати яскраві ідеї та втілювати робочі концепції.
Щоб проект злетів, знадобиться допомога провідного HR-фахівця, який підбере потенційних кандидатів для конкретного проекту, перевірить їхні навички, вміння, досвід. Саме таким чином до команди потраплять найкращі фахівці, а не аматори.
4. Ризики
Ризиків не слід боятися, над ними варто працювати. А щоб над ними працювати, проаналізуйте проект, його сильні та слабкі сторони. Разом з цим виявіть ризики. Виявивши такі, класифікуйте, сплануйте антиризикові заходи та працюйте над ними регулярно. З таким підходом ризик може і не спрацювати.
5. Контроль
У бізнесі важливий контроль показників — що виконується, що не виконується, в який спосіб тощо.
Моя порада — через сплин кожних 20% часу, відведеного на реалізацію проекту, перевіряйте, наскільки якісно та вчасно виконується проект. Щоб все виконати правильно, розробіть так звану «анатомію контролю» — методику для перевірки готовності проекту, якості тощо. Там мають бути пункти, що зроблено/не зроблено, як і в який спосіб, наскільки якісно тощо; де було все правильно, де — неправильно, чи застосовувалися помилкові дії. Тоді стане зрозуміло, що робити наразі та куди і яким чином рухатися у майбутньому.
6. Комунікація
«Все, що не прописано — не є правильно» — саме таким правилом я користуюся і рекомендую підприємцям. Тому моя порада: працюйте над комунікацією в команді та проекті. Тобто прописуйте все до деталей: як спілкуватися, звітуватися, в який спосіб. Наприклад, що зроблено, а що не зроблено, та які заходи застосовувати на випадок виконання чи невиконання тих або інших дій. Використовуйте письмові комунікації обов’язково!
7. Фінансування
Якщо попередні 6 кроків виконані правильно, проект перетвориться на прозору та зрозумілу систему. А коли все прозоро і зрозуміло, крокує до зростання, проект стає цікавим інвесторам.
8. Екологічність
На мою думку, необхідно створювати екосистему — вона базується на взаємодії інвестора і засновника проекту, а також зовнішнього середовища та суспільства. У цій взаємодії важливий соціальний ефект — для суспільства в цілому.
Тож не втрачайте часу і дійте вже зараз — застосовуйте вищезазначені поради. У такому випадку проект стане більш зрозумілим і для вас, і для інвестора.
Тематичний тиждень