Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Полум’я для злету бізнесу

Катерина Спориш

Тематичний тиждень

Сергій Позняк, засновник компанії FinStream, на Міжнародному ярмарку грантів, кредитів та інвестицій у своєму виступі дав слушні поради підприємцям щодо підвищення інвестиційної привабливості проекту. «Будуй своє» занотував найцікавіші тези його виступу.

Гроші інколи порівнюють з вогнем, паливом, яке, з однієї сторони, дає тепло і світло. З іншої — все знищує, як нещодавно сталося з собором Паризької Богоматері в Парижі, що перетворився на попелище.

Так само стається і з бізнесами, які внаслідок необережного поводження з грошима спопеляються, а їхні власники та інвестори залишаються ні з чим.

Інвестори та інвестиційні керуючі, отримавши такий негативний досвід, у подальшому шукають надійні проекти для фінансування. Тобто проекти, де вкладені кошти працюватимуть не проти них, а на їхнє благо та благо суспільства. Разом з цим — приноситимуть вагомий соціальний ефект.

Тому, аби зробити все правильно та зацікавити інвесторів, засновникам проектів потрібно побудувати надійний місток між інвесторами і власними проектами. Для цього необхідні певні послідовні правильні кроки, треба сформувати надійне підґрунтя проекту. Як це зробити, читайте нижче.

1. Поставте конкретну ціль
Це найперший і найфундаментальніший крок, який слід зробити. Ціль або цілі варто перевіряти за такими параметрами:

— досяжність;
— адекватність;
— конкретність;
— ясність;
— вимірюваність.

Щоб перевірити, ставте запитання до цілі/ей — і зрозумієте, наскільки вони відповідають цим параметрам. Наведу приклад: «продавати пиріжки на Місяці» — на перший погляд, чудова ідея, втім, вона не збігається з поняттям адекватності.

2. Розробіть план
При інтегруванні бізнес-моделі план гарантує успішність. План формується з різних аспектів:

— збору довідкової інформації;
— аналізу ринку;
— розроблення кроків/дій;
— строків;
— бюджету;
— відповідальних сторін тощо.

3. Знайдіть сильну команду
Команда перетворюється на екіпаж корабля, що відкриває нові континенти, коли вона правильно підібрана. Лише в такому випадку проект злітає, у протилежному — занепадає.
Команда, яку бачить у проекті відповідальний інвестор — це колектив, здатний генерувати яскраві ідеї та втілювати робочі концепції.
Щоб проект злетів, знадобиться допомога провідного HR-фахівця, який підбере потенційних кандидатів для конкретного проекту, перевірить їхні навички, вміння, досвід. Саме таким чином до команди потраплять найкращі фахівці, а не аматори.

4. Ризики
Ризиків не слід боятися, над ними варто працювати. А щоб над ними працювати, проаналізуйте проект, його сильні та слабкі сторони. Разом з цим виявіть ризики. Виявивши такі, класифікуйте, сплануйте антиризикові заходи та працюйте над ними регулярно. З таким підходом ризик може і не спрацювати.

5. Контроль
У бізнесі важливий контроль показників — що виконується, що не виконується, в який спосіб тощо.
Моя порада — через сплин кожних 20% часу, відведеного на реалізацію проекту, перевіряйте, наскільки якісно та вчасно виконується проект. Щоб все виконати правильно, розробіть так звану «анатомію контролю» — методику для перевірки готовності проекту, якості тощо. Там мають бути пункти, що зроблено/не зроблено, як і в який спосіб, наскільки якісно тощо; де було все правильно, де — неправильно, чи застосовувалися помилкові дії. Тоді стане зрозуміло, що робити наразі та куди і яким чином рухатися у майбутньому.

6. Комунікація
«Все, що не прописано — не є правильно» — саме таким правилом я користуюся і рекомендую підприємцям. Тому моя порада: працюйте над комунікацією в команді та проекті. Тобто прописуйте все до деталей: як спілкуватися, звітуватися, в який спосіб. Наприклад, що зроблено, а що не зроблено, та які заходи застосовувати на випадок виконання чи невиконання тих або інших дій. Використовуйте письмові комунікації обов’язково!

7. Фінансування
Якщо попередні 6 кроків виконані правильно, проект перетвориться на прозору та зрозумілу систему. А коли все прозоро і зрозуміло, крокує до зростання, проект стає цікавим інвесторам.

8. Екологічність
На мою думку, необхідно створювати екосистему — вона базується на взаємодії інвестора і засновника проекту, а також зовнішнього середовища та суспільства. У цій взаємодії важливий соціальний ефект — для суспільства в цілому.

Тож не втрачайте часу і дійте вже зараз — застосовуйте вищезазначені поради. У такому випадку проект стане більш зрозумілим і для вас, і для інвестора.

Тематичний тиждень

АТ "Ощадбанк"