Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Ми зробили все, щоб гості полюбили фестивалі!

Тематичний тиждень

«Будуй своє» розпитав Романа Тугашева, фаундера та CEO компанії Ulichnaya Eda, про його організаційний досвід та майбутнє фестивального ринку України.

— Романе, розкажіть про свій досвід у фестивальному бізнесі?

— Перш ніж почати організовувати фестивалі, я побудував добру правничу кар’єру. Але згодом захотілося іншого, почав шукати нове та цікаве. Мене завжди приваблювала тема смачної їжі. Проаналізувавши ринок та досвід своїх мандрів, зрозумів, що фестивалів їжі у нас ще не було. Індустрія розваг сама по собі не була розвинена у той час. Так 2013 р. у моє життя прийшли фестивалі.

— Коли та де провели свій перший фестиваль?

— Перший фестиваль відбувся у Галереї «Лавра» влітку 2013 р. Досить неочікуваним було те, що прийшли близько 1 тис. гостей. Зрозумівши, що є попит, я вирішив продовжити фестивальну діяльність.

— Скільки проведено на сьогодні загалом фестивалів під вашим проводом?

— У середньому на рік ми проводимо 9-10 фестивалів. 2018 р. — це вже 6 наш фестивальний сезон, отже, ми провели їх приблизно 60. Якщо до них додати ті події, до яких ми були причетні, то з 2013 р. їх було близько 100. У 2015 р. ми почали розширювати формати. Так з’явилися «Білі Ночі» —танцювальний захід, Kyiv Beer Festival — фестиваль крафтового пива, Kyiv Coffee Festival — кавовий фестиваль, та карнавал Santa Muerte.

— Пригадаєте найменшу кількість гостей на ваших фестивалях?

— На першому фестивалі у Галереї «Лавра» було близько 1 тис. гостей. Це був наймінімальніший показник, який відтоді тільки зростав.

— А скільки найбільше відвідувачів бувало на ваших фестивалях?

— Найбільша кількість гостей на наших фестивалях була на арт-заході «Платформа» — 36 тис. людей. Фестиваль BeLive, що пройшов зовсім недавно, відвідало близько 50 тис. — чудовий показник, на мій погляд, як для першого разу.

— Поділіться секретом налагодження плідної та довгострокової співпраці з підрядниками, адже ви організовуєте заходи не самотужки?

— Головне — це стабільність, якість та порядність. За час роботи ми змінили десятки підрядників, однак від нещодавна прийшли до постійного партнерства з перевіреними компаніями.

— Які факапи найчастіше виникають під час підготовки та проведення фестивалів?

— Неможливо передбачити все, і кожного заходу відбувається щось не заплановане. Затримують поставки, відмовляються учасники або якась помилка у поліграфії. Наприклад, у ніч напередодні пивного фестивалю вся команда переклеювала логотип на 10 тис. брошур. Головне у таких ситуаціях — не панікувати та оперативно реагувати на труднощі, так, щоб гості не відчули, що щось пішло не так.

— Яке із своїх досягнень під час організації та проведення фестивалів вважаєте найбільшою перемогою?

— Головна перемога у тому, що ми зробили все, щоб гості полюбили фестивалі. Ми показали, що фестиваль — це ідеальний спосіб провести вихідні у місті для різних людей: і для сім’ї з дітьми, і для компанії друзів, і для відпочинку із старшим поколінням. Тож ми отримали багато шанувальників, які навіть у негоду йдуть до нас. Ми показали, що вулична їжа смачна та дуже різноманітна.

Щоразу ми забезпечуємо нашим гостям комфорт та якісний відпочинок, даруємо емоції, а учасникам — можливість протестувати себе та свій продукт, побачити, чи вони фінансово успішні.

— На останок у декількох словах розкажіть про ключові світові тренди фестивального бізнесу?

— Беззаперечним світовим трендом зараз є музичні фестивалі. Ринок таких подій зростає останні 4 роки, маючи стабільне зростання як глобально (+10,2% у 2017 р., +8,3% у 2018 р. у грошовому еквіваленті), так і локально.

— Наскільки динамічно на тлі світових трендів розвивається український фестивальний ринок?

— Кількість івентів в Україні у 2018 р. збільшилася практично в 1,5 рази у порівнянні з 2017 р. Очікується, що у найближчі 4 роки український фестивальний ринок продовжить приносити на 3-5% більше прибутку щороку.

Тематичний тиждень

АТ "Ощадбанк"