Тематичний тиждень
Резидент Google Campus та CTO (з англ. Chief technical officer або Chief technology officer — технічний директор, один з керівників корпорації, що відповідає за її розвиток і розробку нових продуктів; у його веденні зазвичай — вся технологічна частина виробництва) компанії GetAnna Якуб Даліга пояснив «Будуй своє», навіщо ринку нерухомості сервіси швидкої обробки заявок клієнтів. А ще — поділився секретами ефективного управління командою лише із 7 чоловік.
— Коли була заснована компанія і як ви почали займатися цим бізнесом?
— Нам майже 2 роки. Все почалося з Бартека, генерального директора. Він якось мені розказав, що намагається зняти квартиру, але ніхто не відповідає. І запитав мене, може, ми могли б зробити щось, щоб людям відповідали у межах 5 хвилин? Я погодився, що це зробити можливо.
Ми почали працювати неповний робочий день, тому що на той час у всіх нас була постійна робота. Пізніше, коли набрали обертів і у нас з'явилося більше клієнтів, ми перейшли на повний робочий день. І це те, чим ми займаємося вже майже рік.
— Як ви зрозуміли, що вам потрібно рости і розвиватися? Яким був наступний крок?
— Зауважу, починали ми не з коду. Перше, що я сказав Бартеку, це те, що я не буду програмувати просто для себе, тому що можу робити інші речі, більш цікаві, але точно не це. Він погодився і запропонував просто спробувати потестити, щоб знизити вартість якомога більше.
Потім ми зрозуміли, що це можливість, і що нам треба приділити цьому більше часу. Це був чарівний момент, коли прийшов перший клієнт, адже ми побачили, що насправді є хтось, хто хоче заплатити за те, що ми придумали. І після цього до нас зверталося все більше клієнтів, і прийшло розуміння, що ми не можемо займатися цим неповний робочий день.
— Як так вийшло, що ви стали резидентом кампусу? Чому ви тут?
— Ми подали заявку в Google Campus, оскільки знали багато людей звідси, і знали, що вони дуже професійні у тому, що роблять. Деякі з них були нашими менторами. Це виявилося дійсно корисним. Я радий, що ми це зробили.
— На якому етапі ви прийшли в кампус Google, що у вас вже було?
— У нас вже була компанія, були перші клієнти, нам потрібно було навчитися рости швидше. Не скажу, що нас серйозно сприймають у галузі. Але вже відомо, що ми існуємо. Під час програми ми дізналися від багатьох менторів про нюанси організації. Дізналися, як управляти командою, як долати труднощі, тому що стартап передбачає багато труднощів. З мрійників ми стали людьми, які знають, що роблять. Я б сказав, саме у цьому різниця між минулим і сьогоденням.
— Розкажи, хто приїхав сюди разом з тобою?
— Ми — GetAnna, команда з 7 осіб, троє з них тут. Ми займаємося тим, що ведемо lead engagement в сфері нерухомості, відповідаємо на електронні листи і SMS протягом 5 хвилин, щоб зібрати більше інформації про людину. Тут зі мною Каміла, вона наш фахівець з підтримки клієнтів. Оля відповідає за наші внутрішні операції. А я — СТО і пишу увесь код.
— Чи можеш розповісти про найсерйозніші зміни, що відбулися тут, в кампусі Google?
— Можливо, найкориснішим було якраз те, над чим ми все ще працюємо. Я знаю, що у багатьох компаній з цим проблеми, але Campus Warsaw дуже допоміг нам. Пріоритезація продукту — це як дорожня карта, тому що до цього ми бігали, як курка без голови. Ми бездумно робили багато випадкових речей.
У кампусі ми розмовляли з багатьма людьми, які питали нас, що насправді ми робимо. Наприклад, які у нас підходи до розстановки пріоритетів, як обираємо те, що робимо. Нам довелося відповісти на всі ці складні питання, і я думаю, що це дійсно допомогло нам. Зараз ми ще недосконалі, але принаймні знаємо, як і над чим працювати — раніше ми й гадки не мали.
— А як щодо конкуренції? Ви всі тут, всі стартапи — компанії, що працюють разом в одному коворкінгу? Чи безпечно це для ваших ідей?
— Незалежно від того, наскільки ви успішні, хтось може просто прийти і вкрасти ідею. Справа ще й у виконанні. Ми витратили багато годин і зусиль, щоб виконати усе. Тому, хто вирішить вкрасти ідею, доведеться ще й виконати її краще за нас. Таке трапляється. Це сталося з Facebook і Myspace, це сталося з Google і Yahoo. Ідея майже однакова, але виконання краще.
Втім, я б не сказав, що це місце робить щось важчим або небезпечнішим, оскільки люди тут мають свої ідеї, і вони дійсно старанно працюють над ними. Крім того, у всіх є різні щоденні проблеми. Ми можемо ділитися інформацією, ділитися ідеями, можемо говорити один з одним про те, які у нас проблеми. Нам можуть порадити, як підійти до проблеми. Так що, навпаки, це цілком безпечно.
— Яким буде наступний серйозний крок після того, як покинете це місце?
— Наступним по-справжньому важливим кроком для компанії буде отримання якогось фінансування. Ми хочемо вийти на ринок США, тому що він величезний, особливо в сфері нерухомості. Він набагато більше, ніж польський ринок. Я б сказав, що це моя мета.
— Отримувати інвестиції після відвідування Google Campus стало легше чи ні?
— Я не можу точно сказати, чи ми точно отримаємо інвестиції, але знаю, що деяким компаніям в Campus це вдалося. Ми все ще перебуваємо на ранній стадії процесу, і це не моя область знань. Ми знаємо людей, які отримали інвестиції, і просто запитали у них, чи не могли б вони поглянути на наш пітчборд і розповісти нам, як досягти потрібного. Ми попросили дати нам оцінку. Безперечно, краще бути тут, ніж тут не бути!
Тематичний тиждень