Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Мінімізуй фестивальні ризики

Катерина Спориш

Тематичний тиждень

Засновниці веганскої кафе-кондитерської Candy Bar B12 Валерія Продаєвич, Катерина Кондратенко і Марія Яворська розповіли «Будуй своє», як обрати фестиваль, презентувати продукцію та правильно розподілити увагу. 

До проведення заходу

На старті власного бізнесу підприємці припускаються багатьох помилок, в тому числі при виборі фестивалів. Соціальні мережі переповнені пропозиціями тих чи інших івентів та фестивалів. Та в цьому розмаїтті молодій компанії не просто розібратися. Адже чи не щодня, чи щотижня у столиці та й інших містах України проводяться фестивалі з найрізноманітнішої тематики 一 з хенд-мейдом, для дому, аграрні тощо. Саме тому треба розуміти, куди піти. Через це ми зібрали декілька важливих порад, яких бажано дотримуватися, щоб мінімізувати ризики факапів до підписання договору.

一 Дізнайтеся тематику, аби обрати профільний фестиваль

Це важливо тому, що при правильно обраній тематиці заходу можна познайомитися зі своєю цільовою аудиторією. Щоб зрозуміти, чи правильно підібрана тематика, «приміряйте» свої товари до формату фестиваля та критично оцініть формат. Як наслідок, стане зрозуміло, чи варто йти на той чи інший фестиваль. І якщо ти — веганська кондитерська, то тобі не буде місця на шашликовому святі.

一 Правильно обирайте локацію

Насправді, молоді підприємці на старті не замислюються, яка кількість відвідувачів на заході 一 сотні тисяч гостей, як на Atlas Weekend, чи декілька сотень людей у торговому центрі на околиці міста Києва, і йдуть, бо це фестиваль. І якщо ці моменти не усвідомити, то можна натрапити не на свій захід та не з тією цільовою аудиторією.

一 Поцікавтеся, чи робили раніше організатори вже фестивалі, та за можливістю познайомтеся з організаторами

За нашим досвідом організатори заходів 一 відкриті та привітні люди, що люблять свою справу. Тому залюбки дадуть відповіді на найрізноманітніші питання. А це насправді полегшить підготовку молодим підприємцям, які тільки-но формують фестивальний досвід.

І лише після цих кроків можна підписувати договір.

Непроста кухня

Після того, як папери підписані, починається найгарячіша пора для підприємців, а саме 一 думки про презентацію бренда людям, що відвідають фестиваль.

Тому й виділимо декілька «важливих кроків», які необхідно зробити:

一 Вивчіть ринкові ціни на таку продукцію

Часто-густо молоді підприємці не вивчають ситуацію на ринку та реальні ціни. Та, як наслідок, занижують вартість товарів, зазвичай, через невпевненість у своїх силах. Тому варто проаналізувати реальні ціни та не боятися поставити їх. Якщо цього не зробити і вийти на захід з цінами в 4 рази нижчими від реальних, то це запам’ятають покупці. І наступного разу, якщо виставити товар за реальними цінами, то покупці обов’язково запитають, чому було так, а стало інакше.

一 Правильно підберіть асортимент

Подумайте, які товари найвірогідніше будуть купувати. Якщо це, наприклад, фестиваль, присвячений їжі з потужною зоною фудкорту, то велика ймовірність того, що гості охоче будуть брати шматочки торту та відкриті десерти, одразу коштуючи їх. А от якщо музичний фестиваль, то це має бути запакована їжа, яку можна прихопити з собою по дорозі до сцени. 

Наприклад, у компанії 30 товарних позицій, але на фестиваль варто взяти лише частину товару, що напевно зацікавить покупців, та вони його куплять. В нашому випадку, люди охоче придбають цукерки в упаковці, а не шматок торта.

一 Подбайте про упаковку

За нашим досвідом, гості бажають купити продукцію та як одразу її з’їсти, так і з часом. Зазвичай, коли це довготривалий фестиваль і люди хочуть підкріпитися. Формат «to go» повинен бути обов‘язково.

Після цих кроків можна вирушати на фестиваль. Проте це ще не все.

Скласти іспит

У фестивальний день або дні починається найцікавіше, адже захід 一 це як екзамен. На ньому якраз проявляться усі правильні або неправильні кроки команди. Тому ми виділили декілька важливих моментів, які завадять провалу:

一 Подбайте про кількість співробітників на точці

Можна гарно презентувати продукцію, проте не подбати про кількість співробітників на точці. Тому ми вважаємо, що на величезному заході, такому, як Atlas Weekend, знадобляться два співробітники, на профільних, як перші Kyiv Vegan Boom, — три людини. Чому саме так? Адже два з них презентуватимуть продукцію, а ще один — видаватиме її. На менших заходах знадобляться два співробітники 一 один презентуватиме, другий 一 братиме гроші та даватиме решту. Якщо зробити навпаки, то можна залишитися без покупців, тому що увага розподілятиметься нерівномірно.

一 Викладіть товари на точці максимально просто

Як показує наш досвід, покупці полюбляють простоту у виставленні товару та його презентації. Тому не варто будувати щось незрозуміле, що відволікатиме увагу покупців.

«Ми намагалися розповісти про необхідні кроки для успішної участі у фестивалях, аби мінімізувати ризики факапів. Адже всі ці рекомендації 一 це наш власний досвід, який ми отримали протягом трьох років. І серед десятків фестивалів 20% були провальними, інші 80% 一 успішними, де нам не тільки вдалося повернути витрачені час, гроші, ресурси, а й познайомитися з клієнтами, почути їх побажання. Саме завдяки фестивалям в асортименті з’явилися веганський зефір, батончики та багато інших позиций. Разом з цим ми досягли успіху!», — резюмують засновниці Candy Bar B12.

Тематичний тиждень

АТ "Ощадбанк"