Антон Хвастунов, комерційний директор телеком-оператора GigaTrans (входить до групи компаній GigaGroup), переконаний, що для досягнення успіху будь-якому бізнесу потрібна не тільки ефективна команда, але й істинний лідер, який буде направляти та надихати команду на реалізацію поставлених цілей. Експерт поділився з «Будуй своє» головними принципами побудови сильної команди та секретами правильного розподілення «командних ролей».
Інформаційна довідка. GigaGroup — створена у 2006 р. група IT-компаній, куди входять телеком-оператор GigaTrans, комерційний дата-центр GigaCenter та хмарний провайдер GigaСloud. Серед клієнтів — Ciklum, EPAM, Luxoft, «Цитрус», Kasta, GoodWine, KAN Development, ПриватБанк, ПУМБ та інші. У команді понад 100 співробітників, а отже, чітка побудова процесів всередині — головне питання, яке постає перед керівниками департаментів групи компаній.
Починаємо із найпростішого
Засновники та власники бізнесу прагнуть створити ефективну команду на чолі із справжнім лідером з метою досягнення поставлених цілей — збільшення обсягів продажів, залучення нових клієнтів, виходу на нові ринки. Щоб реалізувати дані задачі, варто витратити час і сформувати чіткі схеми роботи всередині компанії. Головна характеристика, яку необхідно застосовувати у їх побудові — індивідуальний підхід у розрізі як цілих підрозділів, так і окремих працівників.
Роботу різних відділів можна порівняти з окремими країнами. Відповідно, у кожній діють свої правила, притаманні певні особливості роботи, цінності та навіть гумор. Вони й впливають на роботу всього «механізму» компанії. Саме тому застосовувати єдиний підхід до усіх відділів — груба помилка.
Так, є департаменти, яким необхідна директивна установка — наприклад, служба технічної підтримки, відділ обслуговування клієнтів, тут важливі терміни й чіткість в постановці завдань. І в той же час існують такі відділи, як маркетинговий, продажів, де кращим рішенням буде недирективний підхід: тут важливіше дати можливість співробітникові самому прийняти рішення, застосувати «творчий підхід» при виконанні завдання.
У бізнесі важлива гнучкість. Тільки комплексний підхід в управлінні співробітниками, індивідуальність у прийнятті рішень здатні привести вас до мети.
Наступний крок – побудова взаємодії в команді
Коли команду знайдено, для власників та керівників проектів починається цікавий етап — взаємодія в колективі. Від цього залежатиме, куди прямуватиме бізнес, та чи досягне він бажаних показників. Нижче — кілька дієвих порад, які допоможуть власникам бізнесу збудувати потужну команду.
Слухайте співробітників
Щодня пам’ятайте: успішність цілих проектів у першу чергу залежить від кожного співробітника. Слід прислухатися до потреб співробітників та розуміти їх, бо коли взаєморозуміння відсутнє — ефективного бізнесу не збудувати.
Встановлюйте завдання за допомогою технології SMART
Мається на увазі, що цілі повинні бути чітко визначеними і досяжними. Кожне завдання потрібно чітко пропускати через призму SMART (specific, measurable, attainable, relevant, time-bound), а також через свій розум: заглибитися в його суть, розібрати на дрібні деталі, розкласти все по поличках в голові і тільки після цього доносити його до співробітника.
Застосовуйте креатив та нестандартні рішення
Найважливіша порада — дивіться на продукт і процеси під різними кутами та дослухайтеся до думок інших. Не бійтеся нового, впроваджуйте креатив в діяльність компанії, намагайтесь вирішувати завдання нестандартними способами — це допоможе вашому бізнесу не тільки бути ефективним, але і запам'ятатися споживачеві.
Мотивація — часом найважливіша функція керівника
Працівник на будь-якій позиції повинен відчувати свою значимість в компанії, а його щоденні зусилля не можуть залишатися непоміченими. Відчувати, що ти є частиною чогось важливого, необхідно не тільки в житті, але і в роботі. Тому не забувайте відзначати досягнення в роботі співробітника. Головне — робіть це щиро, від серця.
Не намагайтеся бути ідеальним лідером, просто будьте чесними
Не буває бізнесу без помилок. Важливо бути чесним як у житті, так і у бізнесі — визнавайте поразки, пояснюйте причини та наслідки і вирішуйте проблеми.
«Довіряй, але перевіряй»
Доречно як довіряти, так і перевіряти ефективність команди. Адже будь-яке завдання можна провалити, якщо не стежити за ходом його виконання. Оцінюйте виконання завдання у розрізі кількості й якості.
Підходи для різних підрозділів відрізнятимуться. Як вже зазначалося вище, група технічної підтримки — це команда, метою якої є надання оперативної відповіді на запити клієнтів. У цьому випадку термін реакції, кількість відпрацьованих «тікетів» (звернень) і будуть основою для оцінки ефективності їхньої роботи. А якщо департамент маркетингу відповідає за позиціонування компанії, лідогенерацію та сферу PR, то кількість переходів на сайт, отриманих лідів, публікацій в зовнішніх ЗМІ і будуть найбільш правильними показниками для оцінки роботи цього відділу.
Також для моніторингу застосовуйте різноманітні CRM-системи (Microsoft Dynamics CRM, ZOHO, OneBox, Бітрікс24 і безліч інших). Завдяки широкому функціоналу дані програми дозволяють контролювати роботу всіх департаментів компанії, призначати внутрішні зустрічі і вибудовувати дедлайни на комп’ютерах та будь-яких гаджетах: Trello, ActiveCollab, «канбан» в Бітрікс24.
Любіть свою справу і свою команду
На мою думку, любов до справи та команди — шлях до побудови чесного, якісного й успішного бізнесу. Адже продукт з любов’ю важко зламати і неможливо не полюбити.
Бізнес — це єдиний механізм, діяльність якого залежить від роботи кожної її ланки, а ефективність насамперед починається зсередини. Заглиблюйтеся в усі тонкощі вашого бізнесу, структуру основних процесів і потреби своєї команди — тільки ці кроки здатні привести вас до вибору правильних інструментів в організації роботи співробітників.