Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ
Відділення Відділення
USD 42.00 42.45
EUR 49.20 49.90

Коли команда далеко

Катерина Спориш

Порада від спеціаліста

Кілька тижнів тому український бізнес в примусовому порядку перейшов на роботу в онлайн. Причина тому — карантин в Україні. Для деяких вітчизняних компаній заборона роботи в офісі не змінила нічого, тому що їхні команди і до карантину працювали віддалено у різних містах країни або навіть у різних частинах світу. Для деяких карантин означав складнощі, так як довелося не тільки шукати рішення для організації віддаленої роботи команді, а і терміново їх впроваджувати. Компанія «Бізнес-Конструктор» за перші 3 тижні карантину встигла не тільки ефективно перевести український та казахстанський офіси на віддалену роботу, але й створити та запустити новий продукт для власників бізнесу — програму «АНТИКРИЗА». В основі неї лежить 3 головні тези: вижити, трансформуватися, злетіти. Як їм вдалося це так швидко? «Будуй своє» поспілкувався з Анастасією Журавель, HRD «Бізнес-Конструктор», й розпитав про основні інструменти для віддалених команд.

Основні інструменти

Для віддаленої роботи існує величезний асортимент інструментів. На мою думку, найважливіші у програмах та додатках такі параметри: функціональність та простота використання, тому що працівник повинен у короткі терміни розібратися (враховуючи, що нам необхідно його підготувати) з програмами та почати користуватися. В умовах карантину немає сенсу користуватися інструментами зі складною інфраструктурою: це дорого та недоцільно. Тому пропоную ознайомитися з основними програмами для роботи команд, перевірених нами і десятками тисяч наших клієнтів, для задач, планування, оцінки ефективності та управління командами.

Бітрікс 24 一 це програма для управління потоком задач між відділами. У ній відображаються статуси задач, їх участники, є можливість відслідковувати їх завантаження, а також загальну ефективність через спеціальні онлайн-дошки.

Trello — програма для стратегічних та / або об'ємних і тривалих завдань. У додатку відображаються завдання і рух за завданнями. Буде максимально ефективною для компаній з проектною, командною роботою.

Telegram — використовуємо для обміну повідомленнями, новинами тощо. У програмі є чати для двох офісів та один загальний. Крім цього працює новинний канал «БК Дайджест», в якому ми повідомляємо про основні новини компанії, сповіщаємо команду про хороші і важкі рішення, ділимося поточною ситуацією в компанії та нашими планами.

PeopleForce — програма для управління персоналом. Цей додаток використовуємо для автоматизації HR-процесів. У ньому фіксуємо відпустки співробітників, лікарняні листи та формуємо кадровий резерв, адже карантин закінчиться і всі компанії знову ринуться на пошук талантів, а ми будемо готові.

Google Docs / Sheets — всім відомий і доступний абсолютно кожному інструмент. Доцільно використовувати у випадку відсутності можливості платних сервісів або у якості допоміжного. Найпростіший метод відслідкувати завантаження відділу і працівника — це створити файл-таблицю на тиждень, в якій співробітники пишуть задачі і фіксують щодня, що вони реалізували із запланованих завдань. А в кінці тижня записують підсумки тижня і плани на наступний.

Мануали — ми створили два типи документів, один для команди в цілому (яких правил треба дотримуватись в період віддаленої роботи), інший — для керівників (для якісного менеджменту своїх команд). В інструкцію додали правила комунікації, дисципліни, відео-конференцій, управління командами.

Підготовча робота

Під час переходу команди на віддалені інструменти важливі кілька параметрів:

централізованість — системний перехід на онлайн-роботу;

аргументація — чому компанія починає роботу з новими програмами;

мета — до яких цілей прагне команда;

переваги — в чому сильні сторони обраного програмного забезпечення;

робота з запереченнями — відповіді на найбільш поширені запитання під час презентації;

документація для роботи — онлайн-документ з усіма кроками для співробітників від співробітників до відеозапису заходів.

Слід призначити окрему людину з команди, яка буде нести відповідальність за підбір інструментів, їх тестування, впровадження та підготовку інструкцій. Це може бути операційний менеджер, менеджер з персоналу, особистий помічник, залежить від існуючої організаційної структури компанії. Не важливо, хто саме буде займатися впровадженням, важливо пам'ятати правило: «Хочете забезпечити якість результату? Забезпечте якість процесу!».

Окрім пошуку керівника проекту, потурбуйтеся про забезпечення команди обладнанням — ноутбуками або стаціонарними комп'ютерами, гарнітурами для дзвінків.

Впровадження в командах

Для роботи команди знадобляться правила, прописані в мануалах.

Правила — графік роботи, перерви, причина відлучитися з робочого місця, завершення робочого дня. Наприклад, для початку роботи можна використовувати вітальне повідомлення: о 9:00 всі співробітники пишуть вітальне повідомлення, для перерви більш ніж на 15 хвилин, обіду та про завершення роботи пишуть в той же чат. Для стратегічних питань — проводяться сесії щотижня, або кілька разів на тиждень в один і той же час.

Форс-мажори — ясна річ, що у всіх є певні домашні обов'язки. До них слід ставитись так само, як і до карантину: є час перед початком робочого дня, є — після. Режим має залишатися незмінним, крім випадків, коли це передбачено завчасно. При виникненні термінової зміни планів — просто попереджайте в чат вашої команди.

Робота з опором — для співробітників, яким складно адаптуватися до віддаленого графіку проводяться індивідуальні сесії для зниження градуса тривоги. Загалом, такий інструмент як бесіди один-на-один має бути постійним управлінським інструментом в компанії. Саме на цих бесідах керівник має цікавитись справами його працівника: чи є в нього будь-які складнощі, чи вистачає йому ресурсів для виконання своєї роботи, як складаються його відносини з колегами, а може він готовий поділитися ідеями щодо розвитку вашої компанії чи росту її ефективності.

Отже обирайте інструменти, зробіть якісні підготовчі заходи для роботи з командою, розробіть графік і сценарії на випадок, якщо впровадження буде відбуватися нерівномірно, а у команди будуть питання, тривога або опір. Пам'ятайте, що криза мине, а ваша репутація як роботодавця залишиться!

Порада від спеціаліста

АТ "Ощадбанк"