Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Інтернет-магазин в Інстаграмі: чек-лист для початківця

Інстаграм є однією з найпопулярніших соціальних мереж у країні, нею користуються понад 14 мільйонів українців. Для малих підприємців вона стала доступним майданчиком для інтернет-продажів – грошовий поріг для створення й просування магазину в Інстаграмі мінімальний, а можливості отримання нових ринків збуту невичерпні.  

Соцмережа позитивно ставиться до бізнес-сторінок, де викладають оригінальні фотографії, такі інтернет-магазини отримують більше переглядів. Тож не дивно, що Інстаграм став справжнім клондайком для виробників хендмейду, які здобули можливість показати свій виріб у всій красі. 

Такі інструменти, як сторіс і live-трансляції, забезпечують підприємцям максимальний контакт із клієнтами. Ще одна суттєва перевага – економія. Продавати продукцію у соцмережі можна, навіть не маючи власного сайту. Якщо грошей на рекламу нема, реально розкрутити акаунт власними силами, але на це доведеться витратити багато часу. Отже, за промоцію платиш або власними грошима, або часом – все справедливо.  

Створюємо бізнес-акаунт

Варто скласти портрет користувачів інтернет-магазину.  Дайте відповідь на запитання: кому це буде цікаво? Не обов’язково, щоб підписники купували, головне, щоб вони виявляли активність на вашій сторінці. Чим більше користувачі реагують, тим інтенсивніше Інстаграм просуває вгору ваш магазин. Окресливши свою аудиторію, ви матимете уявлення, як називати, оформлювати й вести бізнес-акаунт.  

Під час реєстрації в соцмережі обирайте професійний тип акаунта категорії «Бізнес». Після цього придумайте йому назву, зробіть опис і завантажте фото профілю. Наперед подбайте про вигляд вашої стрічки, стиль шаблонів для постів, сторіс, обкладинок відео, написів на фото. Все це має вирізняти вашу сторінку від інших інтернет-магазинів і працювати на те, щоб бренд можна було легко ідентифікувати й запам'ятати.

«Рекомендую робити власні фото. Це ваша візитівка, ваш бренд, цим ваш акаунт відрізнятиметься від тих, хто любить стандартно копіювати світлини із сайту постачальника або ще гірше – іншого роздрібного магазину. Дуже корисним буде відеоогляд: так людина в деталях розгляне товар. Ну і супер, якщо ви покажете застосування виробу, наприклад, одяг на моделі, плойку – як вона накручує волосся, косметику – як виглядає на обличчі», – зазначає власниця інтернет-магазину спідньої білизни @alina_store_ua Аліна Шевельова. 

Як правильно просувати магазин

Робити промоцію акаунта можна платно або безкоштовно, але більший ефект матиме оплачувана реклама. Оскільки Інстаграм належить Фейсбуку, рекламні налаштування краще робити у цій соцмережі, бо тут зручніше налаштувати таргетинг.  

Вартість залежить від аудиторії: різні типи підписників (місце проживання, вік, стать тощо) мають свою ціну. Чим більш таргетована (цілеспрямована) ваша рекламна аудиторія, тим ефективніше.   

«У таргетованої реклами є два варіанти просування: через кнопку «Рекламувати» в Інстаграмі або ж через кабінет Ads manager у Фейсбуці. Проте все не так просто: тицяння кнопок навмання призводить до зливу бюджету й нульових замовлень. Спершу пошукайте інформацію, як налаштувати рекламу, або ж зверніться до фахівця. Одне таке налаштування обійдеться у 250–1000 гривень, це оплата послуг таргетолога.  Окремо коштує сама реклама: від долара на добу й до тієї суми, яку можете собі дозволити. Важливо й щоб пропозиція була цікавою, аби серед десятка реклами, яка з’являється перед глядачем, його зацікавила саме ваша. 

Є ще один шлях: ринок блогерів. Він зараз перенасичений, кожен ведучий бореться за підписника, бо чим більша в нього аудиторія, тим дорожча реклама. Можна знайти мініблогера, який погодиться працювати по бартеру, за товар, або ж за гроші. Ціна стартує від 200 гривень до 1000 доларів. Зрозуміло, що коли магазин лише починає працювати, треба робити все по мінімуму», – зазначає Аліна Шевельова. 

Промотувати можна й безкоштовно, але це потребуватиме вашого часу. Загалом, якщо бюджету небагато, рекомендується поєднувати платні й безкоштовні способи збільшення аудиторії. 

Розпочніть зі своїх друзів і знайомих, потім приєднуйте їхніх друзів і підписників. Далі підберіть схожі з вашим бізнесом хештеги й пропонуйте цій аудиторії приєднатися до вас. Доречно створити й власний хештег, який за пошуком буде приводити користувачів до вашого магазину. 

Безкоштовно знайти нову аудиторію можна такими способами: 

  • шукати цільові аудиторії серед підписників і коментаторів в інших акаунтах;
  • привертати увагу до свого профілю, взаємодіючи з іншими постами й акаунтами;
  • проводити акції, приміром, знижки, подарунки для тих, хто стане новим підписником. 

Пам’ятаймо й про пости щодня, і не лише про свій товар, а й про цікаві для вашої аудиторії теми. Непогано організовувати ігри, конкурси, захопливі сторіс із загадками – одним словом, розважати своїх прихильників, щоб вони реагували й приводили на вашу сторінку нових підписників. Чим більше лайків, коментарів і різних відгуків у профілі, тим краще на це реагує Інстаграм і ефективніше просуває ваш бізнес-акаунт. 

Правила комунікації 

Презентація товару в Інстаграмі має бути не дуже нав’язливою, стислою, але водночас, повинна давати максимум інформації. Рекомендується робити пост про товар лише після третього-п’ятого посту на інші теми, не пов’язані з продажем.  

Окреме питання – ціна. У країнах СНД власники інтернет-магазинів часто не вказують ціну на товар, і це велика помилка. Підприємці вважають, що продадуть виріб швидше, якщо пропонуватимуть його тим, хто зацікавився ціною, шляхом спілкування у приватних повідомленнях. Насправді ж ситуація така: відповіді на повідомлення в директі затримуються на кілька годин, а то й днів, і потенційний покупець йде з вашого акаунта назавжди. 

Більшість користувачів просто прогортають сторінки інтернет-магазинів, якщо не бачать там цін. У покупця виникає враження, що продавець не до кінця вірить у власний товар і ціну, тому й приховує цю інформацію. Тож, не зазначаючи ціну, власник втрачає щонайменше дві третини потенційних покупців.

Будьте максимально чесними зі своєю аудиторію. Не варто приховувати вартість і роботу, навпаки, покажіть трудовий колектив, діліться з підписниками радощами й труднощами робочого процесу. Такі фото й відео заходять у користувачів на ура. 

«Якщо перевели бізнес в онлайн, ви явно у виграші, особливо в наші дні. Спочатку хай ваші витрати будуть мінімальними, щоб зрозуміти свою нішу. Робіть все з натхненням і творчо. Така робота окупиться вже у перший місяць, і навіть почне давати дохід. Головне – систематичність, регулярність і наполегливість», – підсумовує Аліна Шевельова. 

АТ "Ощадбанк"