Тематичний тиждень
Альона Волошина, засновниця інтернет-магазину Aktivchik на платформі Prom.ua, розповіла «Будуй своє», скільки коштувало відкриття і як багато часу знадобилося на повернення вкладень.
Інформаційна довідка: магазин Aktivchik засновано у січні 2018 р. Покупцям на сьогодні пропонуються товари від українських виробників для дому і відпочинку — санчата, крісла, шезлонги тощо.
— Альоно, чому ти подалася у бізнес?
— До створення Aktivchik у мене за плечима був найрізноманітніший досвід — як у різних галузях, так і на різних посадах, від помічника бухгалтера до помічника керівника, комерційного директора. Був і проект eda.ua (аутсорсингова доставка страв із закладів громадського харчування — кафе, ресторанів тощо. — Ред.). У цьому проекті я була від початку — коли вся ця історія тільки починалася в Києві, до розвитку у інших містах.
Рішення щодо власного бізнесу я прийняла тоді, коли усвідомила, який у мене тип характеру, і що працювати на керівних посадах мені до душі. А власна справа, на моє переконання, це розуміння, що ти можеш, і що саме тебе робить краще. Щодо виду та типу діяльності, я вирішила наступне: якщо бізнес не суперечить внутрішнім відчуттям та приносить користь людям, ним можна займатися.
Так сталося з Aktivchik, коли наприкінці 2017 р. я отримала контакти постачальників — українських виробників товарів для дому і відпочинку, які пропонували гарні умови: гарантійне обслуговування, повернення тощо. Подумавши 5 хвилин, я вирішила розпочинати втілювати справу у життя.
Продавати товари збиралася не офлайн — орендуючи крамницю тощо — а через інтернет. За освітою я — маркетолог, і давно зрозуміла: реклама працює, і просувати товари потрібно саме там.
— Тоді цікаво, чому ти обрала Prom.ua, а не будь-яку іншу платформу?
— Як справжня максималістка я досить довго аналізувала, як краще вийти в інтернет, скільки це коштуватиме мені і таке інше. Адже поставила собі за мету, щоб сайт був розроблений якісно і доступно, як кажуть, «не за всі гроші світу». Саме від його вартості залежатиме, чи зможу я встановити мінімальну націнку на товари, зробивши їх доступними будь-якому жителеві України.
Отримавши різноманітну інформацію про створення та просування сайтів, зрозуміла: оптимальний варіант для мене — Prom.ua. Там сайт коштував відносно недорого, навідміну від багатьох інших запропонованих варіантів. До того ж платформа взяла на себе безліч питань та вирішує їх. Наприклад, за кожним підприємцем закріплений менеджер, що сапортить проект. Є й служба підтримки, і якщо проблема з сервером, завантаженням контенту — все це вирішує платформа. Мене це більш ніж влаштовувало!
Усвідомивши переваги, я купила акційний пакет за 5 тис. грн, куди входив преміум-дизайн сайту тощо. Придбала й товару на суму, еквівалентну 28 тис. грн, орендувала склад — 7 кв. м. В усіх випадках я розраховувала на власні сили, тому вкладала власні кошти! Відкрилися ми у січні 2018 р.
— Як швидко ти повернула кошти?
— На це знадобилося лише 2-3 місяці.
— Розкажи про покупців — що вони купують?
— Це і чоловіки, і жінки, тому що подібні товари потрібні всім — для себе або на подарунок. Щодо перерозподілу замовлень, то роздробу на сьогодні все ж таки більше, аніж гурту, однак «чеки» в останніх випадках більші.
Якщо говорити про товар, то навесні і влітку купують розкладачки та інше. А от влітку — як не дивно, санчата!
— Чого тебе навчив бізнес?
— По-перше, дослухатися до клієнтів та слухати і втілювати у життя їхні задуми, тому що я помічаю тенденцію: до запропонованих товарів люди прагнуть купувати супутні. До розкладачок — намети, до санчат — вовняні «конверти». Мене як підприємця це надихає розвиватися, розширюючи асортимент.
По-друге, треба бути готовим до ризиків. Адже від клієнта, що не забере посилку на пошті, ніхто не застрахований. У такому випадку ми навчилися робити переадресацію.
По-третє, слід бути з «холодною головою» — фокусуватися не на проблемі, а на її вирішенні.
По-четверте, масштабувати бізнес. На сьогодні у нас працюють 2 філії — у Києві та Харкові.
І звичайно ж — оточувати себе людьми, що вірять у тебе та твої починання!
— Наостанок розкажи про плани на майбутнє.
— Наразі хочу розширювати асортимент, додаючи більше товарів українського та іноземного виробництва. Також планую збільшувати штат, навчати персонал, а разом із цим — розширюватися!
Тематичний тиждень