Тематичний тиждень
З 3 по 9 липня на Atlas Weekend 2018 гості та учасники події мали змогу перехопити щось смачненьке на 2 величезних фудкортах. В цих зонах працювало близько 90 торгових точок з їжею та напоями на будь-який гаманець та смак. «Будуй своє» розбирався, чому підприємці відвідують фестивалі та скільки це коштує. А також 一 який день можна назвати «високим», який — «низьким», і що на це впливає.
Вмотивована вартість
Фестивальний ринок змінюється дуже динамічно, тому туди мріють потрапити не лише бренди одягу чи взуття, а й кафе та ресторани, як новачки, так і відомі імена на ринку. «У нас є гастро-бар на Подолі, тому від моменту заснування обрали для себе таку систему промоції нашої котлети по-київськи, адаптованої під новий ритм киян 一 у форматі «take away» (з собою). Якраз фестивалі стали таким форматом взаємодії з гостями, через який вони про нас дізнаються», 一 пояснює співвласник Rebra & Kotlety Денис Ханенко.
Окрім цього, фестивалі 一 це чудова можливість протестувати технології приготування, швидкість та якість обслуговування.
Участь у фестивалях для молодого бізнесу 一 доволі витратна справа, адже ціна за участь варіюється від 2,5 до 4 тис. за один день заходу. На різницю у вартості впливають розміри торгової точки, тип товарів, кількість та складність приготування продукції та обладнання. Для розуміння, якщо це лавка, що продає свіжозварену кукурудзу, то вартість буде найменшою. А якщо заклад привіз з собою мангал, то значно більшою.
До речі, існують й витрати на обладнання. Найменші та найпростіші 一 фритюрниця, яка коштує від 899 грн до 4000 грн. Найдорожчі на фестивалі 一 мангали та печі, вартість яких порівнюється з вартістю автівки середнього класу 一 $10-20 тис. Знадобиться ще багато іншого обладнання: кавоварки, так звані термоси для гарячої води, «акваріуми» для лимонадів у спеку та інше устаткування.
І, звичайно, без закуплених заздалегідь продуктів харчування, кількість яких вимірюється тоннами, не обійтися. «За один день фестивалю ми витрачаємо 100-150 кг свинини, 20-30 кг овочів, сири і таке інше», 一 розповідає шеф-кухар Razguliay Роман Гетман.
Проте такі витрати є обгрунтованими через кількість відвідувачів, додає він. Під час таких подій торгові точки задовольняють «їстівні» потреби величезної кількості відвідувачів.
«На одну точку приходять приблизно 1,5 一 2 тис. гостей. Але далеко не всі 100% людей захочуть щось купити: хтось поїсть вдома, хтось не любить бургерів та мексиканської кухні. Наприклад, ми у самий вдалий день готуємо до 600-700 бургерів», 一 згадує співвласник Dos Amigos Антон Шамонов.
Однак кількість відвідувачів складно спрогнозувати, кажуть підприємці, бо участь на фестивалях 一 ризикована справа, де вірогідність успіху складає 50/50.
Виправдані та не дуже ризики
Підприємці, що відвідують фестиваль, дуже ризикують: у кращому випадку повернуться витрачені кошти, у гіршому — компанія залишиться у величезному мінусі через форс-мажорні ситуації. Найчастіше та найсильніше продажі погіршує погода.
«Факап у нас стався на другому нашому фестивалі, коли 2 дні йшов такий дощ, що ми не мали змоги готувати їжу, а люди не могли до нас підійти, бо все плавало, наче в озері», 一 ділиться Антон Шамонов.
Щоправда, несприятливі погодні умови 一 це ще не все. Високим продажам може завадити неправильно обрана локація, що не буде помітна відвідувачам. Зашкодять і проблеми з електропостачанням 一 перебої в мережі можуть зіпсувати обладнання, а повне знеструмлення автоматично робить «мінус» в касі.
«Одного разу ми відчули на собі, що таке знеструмлення на фестивалі. Того разу всі продукти харчування зіпсувалися. Довелося викикути їх на смітник та заново готувати, а це 一 додаткові витрати грошей», 一 згадує Денис Ханенко.
Ще на продажі впливають і фестивальні дні: буденні чи вихідні 一 перевагу мають вихідні дні, наявність або відсутність хедлайнера.
Тому все це створює фінансові ризики для підприємців. Проте навіть через фінансові ризики підприємці не відмовляються від участі, адже фестивалі 一 перш за все впізнаваність та підтримка імені, що на вустах від заходу до заходу. А це, в свою чергу, сприяє відчутному збільшенню кількості відвідувачів у стаціонарних закладах. Тому зрозуміло, що ці фактори набагато важливіші за втрату коштів.
Тематичний тиждень