Порада від спеціаліста
Український прорив
Для багатьох українських підприємців діджиталізація банківських послуг — це звична річ. Тому здається, що у всього світу першими асоціаціями, що спливають в уяві при слові «гроші», давно перестали бути паперові банкноти чи пластикові картки. Але це не так. Навіть для мешканців передових технологічних країн безготівковий розрахунок у таксі або ресторані ще не став звичкою, що міцно увійшла у побут.
У першому півріччі 2019 року безконтактні платежі склали 7,2% від усіх безготівкових розрахунків з використанням платіжних терміналів, повідомляє НБУ. Існує статистика про те, що великі українські міста зараз є одними з найбільш проривних у світі за кількістю та якістю діджитальних послуг. На думку Дмитра Борисова, Україна в цій сфері передує навіть США: там у 50% закладів, навіть таких, як Starbucks, немає можливості розрахуватися Google Pay чи Apple Pay. Тож, Дмитро вважає, що українські заклади наразі попереду всіх — настільки високо розвинена в нашій країні діджиталізація банківських послуг.
«Невагомі» гроші
Використання цифрових гаманців Google Pay, ApplePay, VisaCheckOut, MasterPass, безконтактні платежі за допомогою смартфонів, розвиток платежів за допомогою QR-кодів і чат-ботів та інші пристрої ХХІ століття починають робити наші гаманці зайвими. Клієнти більше не хочуть витрачати час на лічення папірців. «Сім’я ресторанів Дмитра Борисова» — клієнт-орієнтований бізнес. За словами Дмитра, у мережі вже понад 90% гостей використовують саме безготівкову оплату.
«Ми діджиталізували програму лояльності: тепер накопичувати та витрачати гастрокоїни можна через прозорий та зручний у навігації мобільний додаток, — ділиться Дмитро. — У сервісі доставки ми підшили всі можливості онлайн-розрахунку. Тож, клієнту тепер не потрібно шукати готівку, а кур’єру — тримати при собі гроші усіх номіналів, аби видати решту».
Продовжуючи ділитися подробицями діджитального оформлення свого бізнесу, Дмитро зазначив, що чайові у «Сім’ї ресторанів Дмитра Борисова» також діджиталізовані. Це не порушує системи роботи закладу та не впливає на швидкість роботи сервісу. Навіть більше: розмір чайових дивним чином збільшується, коли клієнт залишає їх безготівково.
Це можна пояснити тим, що сам акт дарування чайових став більш абстрактним. Набрати кілька чисел на терміналі — це як перелічити у голові номери, що не мають стосунку до гаманця, що лежить у кишені. Клієнт наче не відчуває, що це також реальні гроші. На відміну від того випадку, коли він відраховує готівку.
Але головний аргумент діджиталізації оплати послуг у ресторанному бізнесі — це задоволеність відвідувачів. «Скільки клієнтського часу найчастіше витрачається на звичайний розрахунок? — вдається у питанняДмитро. — Якщо це готівка — потрібно довго чекати на решту, ще трохи часу займає відрахування чайових. У випадку з банківськими картками, зазвичай термінали доволі довго обробляють запити та зчитують «свайпання» картками. А скільки займає діджитал оплата? 2, 3 чи «аж» 5 секунд?».
Чим менше часу витрачається на фінансові операції, тим більше клієнти можуть присвятити час тому, за чим вони насправді йдуть у ресторан: спілкуванню та приємному відпочинку. Тож, використовуючи у своїх закладах систему діджитал оплати, ви даруєте час та піклуєтесь про своїх клієнтів. А щасливий клієнт, як відомо, витрачає більше грошей та повертається у заклад ще раз.
Digital потреби підприємців
Зараз майже всі українські банки вищого класу мають і постійно розвивають продукти з діджиталізації своїх послуг. Особливо розвиток діджитал платежів актуальний для малого і середнього бізнесу, де в Україні поки що домінує готівка. Яку ситуацію можна побачити сьогодні? Підприємцям уже недостатньо стандартних банківських послуг. Вони хочуть більше, ніж просто віддалено відкривати рахунки.
Тоді банки створюють конкретні продукти, які дійсно допомагають вирішувати питання для малого та середнього бізнесу, позбавляють від незручностей з веденняюридичного, фінансового та бухгалтерського обліків — діджиталізують усі ці процеси. Транзакції стають швидшими та більш пов’язаними між собою.
«Малий та середній бізнес хоче, щоб за нього вели бухгалтерію та сплачували податки? Будь ласка! — сміється Дмитро. — Потребує «кишенькового» банку для повсякденної рутини? Ось, можете бачити свої грошові потоки та кредитні ліміти в онлайн-режимі 24/7, без відвідування відділення».
Українські банки стають маркетинг-орієнтованими, думають про створення ціннісного контенту та соціально-орієнтованих продуктів. Таких, як «Будуй своє», наприклад. Це дуже важливо для того, аби підприємці малого та середнього бізнесу мали можливість не тільки використовувати ці діджитал продукти, але й змогу навчитись практичному використанню інструментів на прикладі тих, хто в цьому вже досяг значного успіху.
Порада від спеціаліста