Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Де чекають туристів цього літа 

Катерина Спориш

Порада від спеціаліста

Марія Терехова, співвласниця мережі туристичних агентств «Поїхали з нами» розповіла «Будуй своє» про основні тренди на туристичному ринку: запити клієнтів, пропозицію операторів. 

Інформаційна довідка: Мережа агентств «Поїхали за нами» заснована у 2005 році. Провідний напрям діяльності 一 продаж пакетних турів відпочинку на морі. 

一 Маріє, як виглядатиме туристичний ринок цього року?

一 В цілому, основний запит цього року — це море.  

Щодо трендів, то на початку сезону українські туристи обирали місцевий відпочинок

Самостійні туристи, які по всьому світу мандрують самі, і подорожі Україною планували без допомоги туроператорів, самотужки прокладали маршрути автобусом чи автомобілем, бронювати житло тощо.

А от прихильники закордонних пакетних турів обирали альтернативи морському відпочинку в південних регіонах України. Тобто купували звичні їм набори послуг з трансфером, проживанням, харчуванням, страхуванням. 

До цих трендів призвели, звичайно ж, карантині обмеження та побоювання, пов’язанні з ризиком захворіти на Covid-19.

Зараз ситуація змінилася. Цьому є два пояснення. По-перше, кордони до деяких країн вже відкрили. Тому туристи починають обирати пакетні тури до інших країн. Хоча інформацію щодо відкриття кордонів доводиться відслідковувати у режимі реального часу, тому що зміни відбуваються інколи занадто швидко. По-друге, понад 90% номерного фонду на півдні України вже розпродано. Залишилися поодинокі номери на деякі дати влітку та у вересні. 

一 Які напрями обиратимуть туристи для морського відпочинку в Україні?

一 Цього року більшість туристів відпочиватимуть на Одещині, у смт. Затока та інших селищах поруч. Це пояснюється тим, що в регіоні найбільша кількість готелів.

Основними відпочиваючими там будуть сім'ї з дітьми. Таких більше цікавить саме море, а також наявність, наприклад, аквапарків або якихось місцевих сімейних розваг. До того ж, сім’ї з дітьми не дуже люблять екскурсії, тож поїздка до сироварні чи виноробні або навіть у Білгород-Дністровську фортецю їх навряд чи зацікавить. Однак сім’ї частіше будуть відпочивати довше тижня.   

А от несімейна молодь у більшості випадків хоче майнути кудись на тиждень та цього року формулює свій запит на відпочинок так: «Поїхати не в Одесу, але де-небудь на морі і одночасно в місті, щоб ввечері було куди вийти і де розважатися». Тому у них попитом користуватиметься смт. Коблево Миколаївської області. Там для цього наявна необхідна інфраструктура — нічні клуби, кафе, бари, ресторани тощо. Всі артисти, які бувають в Одесі, наступним пунктом своїх концертних турів обирають Коблево.

А також в інших країнах, що вже відчинили свої кордони для українських туристів. Наприклад, Туреччині, Албанії, Єгипті. 

一 За яким принципом обиралися готелі в Одеському регіоні? 

一 Наші партнери, одеська компанія «Хороший отдых» та туристичний оператор «Компас», відвідали готелі в Одеському регіоні та відібрали найкращих представників. Під такими маються на увазі 一 готовність працювати з туристичними операторами. 

Готельєрам, звичайно ж, вигідно заключати договори з туроператорами, котрі організовують циклічний потік туристів. Натомість ми вимагаємо виконувати ряд сервісних функцій та нести повну відповідальність за якість. Наприклад, наші туристи звикли, що в автобусі до готелю їх супроводжує трансфер-мен, який відповідає на всі питання, а не є лише водій, що тільки і повторює «Я не знаю». А безпосередньо на курорті працює гід, як, наприклад, в Туреччині. Він завжди на телефонному зв'язку та допомагає туристам у вирішенні складних питань. 

Ключова проблема для туристів під час подорожей Україною — їм важко забронювати для себе номер у готелі. Чому так? Тому що багато українських готельєрів та баз відпочинку досі не користуються автоматизованими системами бронювання свого номерного фонду. А туристи приїждають та стикаються з проблемами овербукінгу, коли готелі чи бази продають номерів більше, ніж мають в наявності, тому що персонал не відмітив вчасно викуплені.   

У нас прописана в договорах система штрафів та є гарантовані блоки в готелях, тому, я сподіваюся, що наші туристи зараз з таким стикатися не будуть.

一 Які саме штрафні санкції прописані у договорах?

一 Готелі, що порушили домовленості, першого разу отримують попередження, більше разу 一 штрафи, розірвання контракту. Це робиться для того, щоб не ризикувати ані репутацією оператора, ані комфортом клієнтів. 

一 Маріє, на які варіанти харчування можуть розраховувати туристи в Україні?

一 Скажу одразу, на звичний нам по Туречині чи Єгипту варіант харчування типу all inclusive можна не розраховувати. 

В українських готелях пропонують одночасно декілька систем 一 без харчування, зі сніданками, триразовим харчуванням. 

一 А які типи харчування обиратимуть туристи? 

一 На мою думку, цього сезону клієнти категорії «середній +» та «середній –» %обиратимуть пакети з триразовим харчуванням. Це пояснюється тим, що людям легше завчасно замовити послуги, ніж турбуватися про них на місці. Так само робитимуть подорожуючі з дітьми, купуючи повний пакет харчування. 

Частина родин готуватимуть в номерах, якщо це можливо.

Деякі клієнти на відпочинку не замовлятимуть харчування в готелях, тому що мандруватимуть по різних місцях регіону. Це означатиме, що частіше будуть харчуватися у місцевих кафе чи ресторанах. 

Молодь, що відпочиває, наприклад, у Коблево, обиратиме пакети без харчування, тому що вони проводять час у нічних клубах та опісля снідають у кафе та ресторанах у зручний для себе час. 

Прихильники закордонних турів обиратимуть пакети з типами харчування, що доступне та звичне в обраних країнах.

一 Скільки цього сезону коштуватиме відпочинок на двох в Україні?

一 Вартість відпочинку стартуватиме від 7 тис грн на двох за тижневий відпочинок з трансфером та проживанням. Додаткові витрати 一 це туристичний збір (2020 року він становить 23,62 грн з людини за добу тимчасового розміщення — Ред.). Він сплачується самостійно після прибуття на курорт. 

一 Маріє, розкажіть про ваші плани на цей сезон.

一 Компанія існує на ринку вже 15 років, наразі працюють понад 350 офісів, кожний з яких обслуговує близько 4 тисяч клієнтів. Раніше щодня з України вилітали декілька літаків з клієнтами. Цього року плануємо активно возити наших туристів на місцеві курорти. 

До того ж ми сподіваємося, що цього року буде продовжений туристичний сезон, реалізується відкладений попит (коли туристи мають грошовий ресурс на подорожі, але відтерміновують мандрівки на певний проміжок часу 一 Ред), і більше людей будуть подорожувати, як і раніше, до Туреччини, тому що туди вже полетіли туристи після відкриття кордонів між країнами. 

 

Порада від спеціаліста

АТ "Ощадбанк"