Порада від спеціаліста
Марія Терехова, співвласниця мережі туристичних агентств «Поїхали з нами» розповіла «Будуй своє» про основні тренди на туристичному ринку: запити клієнтів, пропозицію операторів.
Інформаційна довідка: Мережа агентств «Поїхали за нами» заснована у 2005 році. Провідний напрям діяльності 一 продаж пакетних турів відпочинку на морі.
一 Маріє, як виглядатиме туристичний ринок цього року?
一 В цілому, основний запит цього року — це море.
Щодо трендів, то на початку сезону українські туристи обирали місцевий відпочинок.
Самостійні туристи, які по всьому світу мандрують самі, і подорожі Україною планували без допомоги туроператорів, самотужки прокладали маршрути автобусом чи автомобілем, бронювати житло тощо.
А от прихильники закордонних пакетних турів обирали альтернативи морському відпочинку в південних регіонах України. Тобто купували звичні їм набори послуг з трансфером, проживанням, харчуванням, страхуванням.
До цих трендів призвели, звичайно ж, карантині обмеження та побоювання, пов’язанні з ризиком захворіти на Covid-19.
Зараз ситуація змінилася. Цьому є два пояснення. По-перше, кордони до деяких країн вже відкрили. Тому туристи починають обирати пакетні тури до інших країн. Хоча інформацію щодо відкриття кордонів доводиться відслідковувати у режимі реального часу, тому що зміни відбуваються інколи занадто швидко. По-друге, понад 90% номерного фонду на півдні України вже розпродано. Залишилися поодинокі номери на деякі дати влітку та у вересні.
一 Які напрями обиратимуть туристи для морського відпочинку в Україні?
一 Цього року більшість туристів відпочиватимуть на Одещині, у смт. Затока та інших селищах поруч. Це пояснюється тим, що в регіоні найбільша кількість готелів.
Основними відпочиваючими там будуть сім'ї з дітьми. Таких більше цікавить саме море, а також наявність, наприклад, аквапарків або якихось місцевих сімейних розваг. До того ж, сім’ї з дітьми не дуже люблять екскурсії, тож поїздка до сироварні чи виноробні або навіть у Білгород-Дністровську фортецю їх навряд чи зацікавить. Однак сім’ї частіше будуть відпочивати довше тижня.
А от несімейна молодь у більшості випадків хоче майнути кудись на тиждень та цього року формулює свій запит на відпочинок так: «Поїхати не в Одесу, але де-небудь на морі і одночасно в місті, щоб ввечері було куди вийти і де розважатися». Тому у них попитом користуватиметься смт. Коблево Миколаївської області. Там для цього наявна необхідна інфраструктура — нічні клуби, кафе, бари, ресторани тощо. Всі артисти, які бувають в Одесі, наступним пунктом своїх концертних турів обирають Коблево.
А також в інших країнах, що вже відчинили свої кордони для українських туристів. Наприклад, Туреччині, Албанії, Єгипті.
一 За яким принципом обиралися готелі в Одеському регіоні?
一 Наші партнери, одеська компанія «Хороший отдых» та туристичний оператор «Компас», відвідали готелі в Одеському регіоні та відібрали найкращих представників. Під такими маються на увазі 一 готовність працювати з туристичними операторами.
Готельєрам, звичайно ж, вигідно заключати договори з туроператорами, котрі організовують циклічний потік туристів. Натомість ми вимагаємо виконувати ряд сервісних функцій та нести повну відповідальність за якість. Наприклад, наші туристи звикли, що в автобусі до готелю їх супроводжує трансфер-мен, який відповідає на всі питання, а не є лише водій, що тільки і повторює «Я не знаю». А безпосередньо на курорті працює гід, як, наприклад, в Туреччині. Він завжди на телефонному зв'язку та допомагає туристам у вирішенні складних питань.
Ключова проблема для туристів під час подорожей Україною — їм важко забронювати для себе номер у готелі. Чому так? Тому що багато українських готельєрів та баз відпочинку досі не користуються автоматизованими системами бронювання свого номерного фонду. А туристи приїждають та стикаються з проблемами овербукінгу, коли готелі чи бази продають номерів більше, ніж мають в наявності, тому що персонал не відмітив вчасно викуплені.
У нас прописана в договорах система штрафів та є гарантовані блоки в готелях, тому, я сподіваюся, що наші туристи зараз з таким стикатися не будуть.
一 Які саме штрафні санкції прописані у договорах?
一 Готелі, що порушили домовленості, першого разу отримують попередження, більше разу 一 штрафи, розірвання контракту. Це робиться для того, щоб не ризикувати ані репутацією оператора, ані комфортом клієнтів.
一 Маріє, на які варіанти харчування можуть розраховувати туристи в Україні?
一 Скажу одразу, на звичний нам по Туречині чи Єгипту варіант харчування типу all inclusive можна не розраховувати.
В українських готелях пропонують одночасно декілька систем 一 без харчування, зі сніданками, триразовим харчуванням.
一 А які типи харчування обиратимуть туристи?
一 На мою думку, цього сезону клієнти категорії «середній +» та «середній –» %обиратимуть пакети з триразовим харчуванням. Це пояснюється тим, що людям легше завчасно замовити послуги, ніж турбуватися про них на місці. Так само робитимуть подорожуючі з дітьми, купуючи повний пакет харчування.
Частина родин готуватимуть в номерах, якщо це можливо.
Деякі клієнти на відпочинку не замовлятимуть харчування в готелях, тому що мандруватимуть по різних місцях регіону. Це означатиме, що частіше будуть харчуватися у місцевих кафе чи ресторанах.
Молодь, що відпочиває, наприклад, у Коблево, обиратиме пакети без харчування, тому що вони проводять час у нічних клубах та опісля снідають у кафе та ресторанах у зручний для себе час.
Прихильники закордонних турів обиратимуть пакети з типами харчування, що доступне та звичне в обраних країнах.
一 Скільки цього сезону коштуватиме відпочинок на двох в Україні?
一 Вартість відпочинку стартуватиме від 7 тис грн на двох за тижневий відпочинок з трансфером та проживанням. Додаткові витрати 一 це туристичний збір (2020 року він становить 23,62 грн з людини за добу тимчасового розміщення — Ред.). Він сплачується самостійно після прибуття на курорт.
一 Маріє, розкажіть про ваші плани на цей сезон.
一 Компанія існує на ринку вже 15 років, наразі працюють понад 350 офісів, кожний з яких обслуговує близько 4 тисяч клієнтів. Раніше щодня з України вилітали декілька літаків з клієнтами. Цього року плануємо активно возити наших туристів на місцеві курорти.
До того ж ми сподіваємося, що цього року буде продовжений туристичний сезон, реалізується відкладений попит (коли туристи мають грошовий ресурс на подорожі, але відтерміновують мандрівки на певний проміжок часу 一 Ред), і більше людей будуть подорожувати, як і раніше, до Туреччини, тому що туди вже полетіли туристи після відкриття кордонів між країнами.
Порада від спеціаліста