Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Чому стаються факапи на фестивалях

Катерина Спориш

Тематичний тиждень

Співзасновник прокатної компанії Profi.LTD Євген Гусаров розповів «Будуй своє» про планування фестивалів в Україні та світі, про розбіжності між ними, про факапи, що виникають. Та поділився тим, наскільки швидко світові тенденції наслідуються в Україні.

Інформаційна довідка: компанія Profi.LTD заснована 2005 року Денисом Хохловим та Євгеном Гусаровим у місті Запоріжжі. Напрями діяльності компанії 一 послуги прокату обладнання для концертів: сценічного, світлового, звукового, кінетичного та інших. За плечами компанії музична премія M1 Music Awards, Miss Ukraine 2017, виступи відомих гуртів, таких як Океан Ельзи, іноземних - The Prodigy, David Guetta та багато інших. Серед фестивалів — Atlas Weekend, BeLive. А також проекти по всьому світові 一 Азербайджані, Казахстані , Іспанії, Франції, Туреччині і не тільки.

一 Розкажи, за скільки часу розпочинається підготовка до масштабних фестивалів?

一 Для прикладу, за світовою практикою роботи з підготування сцени та необхідного для заходу обладнання починаються за 3-6 місяців до дати проведения. Цього часу достатньо, щоб підлаштувати технічні параметри під райдери співаків та гуртів, що відвідають захід. Та разом з цим провести необхідні розрахунки по навантаженнях, як електричних, так і вагових. Адже обладнання на сьогодні важить тонни, тому сцена, дах мають витримати усе це. Тим паче, що в останні роки спостерігається тенденція до збільшення навантажень. В Україні ситуація відрізняється. Насправді, на підготовку часто маємо часу в 3-4 рази менше 一 це 1-2 місяці. Зрозуміло, що цього замало, адже через стислі строки компанії стикаються з форс-мажорними обставинами. Чому такі ситуації виникають? На жаль, часто гурти, виконавці-хедлайнери з іноземних держав надто довго не підтверджують своєї участі у фестивалі. Як наслідок, його організатори не отримують вчасно технічних райдерів по світловому, звуковому та сценічному параметрах. А без виконання цих параметрів виступи не відбуваються. Українські ж артисти при цьому змушені підлаштовуватись під наявні умови.

一 На яких етапах факапи стаються найчастіше?

一 Коли хедлайнер та його райдер підтверджується запізно, то виникають певні форс-мажори. Та навіть не лише з цього приводу, ще можуть статися кардинальні зміни по учасниках буквально напередодні, тому доводиться повністю перерозподіляти час та зусилля команди. Коли вже все підтверджено на 100%, то й тут виникають певні проблеми та непорозуміння. По-перше, потрібного обладнання може не бути взагалі, по-друге 一 обладнання може бути задіяне на іншому заході, а по-третє 一 воно може бути в іншому регіоні, та навіть у іншій країні. За нашим досвідом, найближча країна, з якої ми терміново привезли обладнання для шоу в Україні 一 це Польща, привозили також з Німеччини та навіть Англії. Через це виникають проблеми з логістикою. А ще проблеми з підтриманням працездатності команди, адже стислі строки 一 це не лише обладнання, а в першу чергу — люди, що змушені працювати понаднормово і не спати ночами.

Що ще? Обладнання ламається. Наприклад, такий провідний інструмент на заході, як звукорежисерський пульт, може зламатися, і виникнуть проблеми, які потребують негайного вирішення. Одного разу виникла така ситуація, коли у звукорежисера з іншої компанії зламалися так звані «мізки» пульту, проте це не означало краху програми та проведення фестивалю. На щастя, постачальники програмного забезпечення до цього пульту працюють в місті Києві, вони дуже швидко його замінили. При великому скупченні людей можливі збої частот бездротових мікрофонів.

Та й не тільки це обладнання. Тому компанія, що надає обладнання, має опцію «бекап», що означає додаткове обладнання на випадок форс-мажорних обставин. До речі, багато форс-мажорів створюють природні умови. Щоб було зрозуміло, звук 一 це звукова хвиля, і на неї впливають погодні умови. Наприклад, прогнозувалася тепла суха погода 一 налаштували обладнання за одними параметрами, та раптом все змінилося вже під час фестивалю. Тому звукорежисеру доводиться переналаштовувати обладнання під час виступів так, щоб якість звуку не постраждала, а глядачі нічого не відчули і були задоволені.

一 За твоїм досвідом, скільки коштує обладнання для величезних фестивалів як Atlas Weekend?

一 Вартість обладнання обчислюється десятками мільйонів доларів.

一 Як ти вважаєш, чи змінюється якість шоу в Україні?

一 Мені приємно бачити, що величезні заходи, наприклад, той же Atlas Weekend, стає подібним до тих фестивалів, до яких звикли гості по всьому світові 一 як по світло-музичному забезпеченню, так і по організації та інших параметрах.

一 Чи існують на сьогодні певні тенденції на фестивальному ринку?

一 Так, їх справді декілька. По-перше, як по всьому світу, так і в Україні підвищуються вимоги до обладнання. По-друге, з’являється уніфікованість, і це стосується вже України. Якщо декілька років тому величезні заходи проводилися з використанням обладнання різних виробників, то зараз вдається величезні стадіони, як Арена Львів чи Олімпійський, покрити обладнанням одного бренду. Адже 一 один бренд 一 одне програмне забезпечення та менше проблем, багато брендів 一 різне програмне забезпечення та більше проблем. Зараз один захід 一 один бренд, і це величезна перемога!

Що ще? Якість обладнання щороку покращується, а разом з цим і якість шоу, що наближається до світових. Обмежують ці процеси бюджети. Проте і ця ситуація змінюється.

Тематичний тиждень

АТ "Ощадбанк"