Тематичний тиждень
Координатор Google for Startups Грегор Писарчук розповів «Будуй своє», хто може приїхати до Campus Warsaw, щоб працювати та навчатися, і взагалі, що саме дає навчання у кампусі?
— Розкажи про Campus Warsaw.
— Це місце, де ми пропонуємо найкраще від Google, щоб допомогти компаніям-стартапам домогтися успіху. На початку процесу хотіли б створити стартап-спільноту. Орієнтуємося на весь регіон Центральної Європи, а фізично розміщені у Варшаві.
Тут ми збираємо однодумців, захоплених мрією відкрити свою власну компанію. Ми прагнемо звести їх в одному місці, де вони можуть працювати, безкоштовно користуватися інтернетом, пити смачну каву і перетворювати свої ідеї в реальні компанії.
— Чи правда, що хто завгодно може сюди приїхати і працювати тут безкоштовно?
— Так, це місце безкоштовне. Єдине, що вам потрібно зробити — зареєструватися на нашому сайті. Ви отримаєте картку доступу і станете частиною спільноти. Можете тут щодня працювати над розвитком своєї компанії, використовуючи всі можливості: спілкуватися з іншими людьми, відвідувати події, користуватися порадами наставників, які допоможуть вам досягти успіху.
— Скільки людей сюди приїжджає?
— Загалом зареєстрованих членів спільноти кампусу близько 70 тис. Щодня в кафе і у цьому приміщенні працюють 20-30 людей.
— Чи бачите ви або відчуваєте вплив, який робите на спільноту? Як можете це перевірити?
— Один із способів побачити цей виплив — на прикладі Варшави як стартап-екосистеми. Кампус був першим місцем такого типу, побудованим у Варшаві. Були й інші ініціативи, але набагато менші за цю. 3 роки тому ми відкрилися. У той час у Варшаві майже не було ані коворкінгів, ані просторів для підприємців.
Ми були першими. Трендсеттерами — організацією, яка показала, що можна побудувати бізнес-спільноту в Польщі та у Центральній Європі. І багато інших компаній згодом відкрили тут коворкінги. Наприклад, WeWork має 1 відкритий простір, 2 заплановані, HubHub, Heart тощо. Крім того, після появи коворкінгів місто стало більш орієнтоване на підтримку підприємницьких ініціатив.
— Чи можеш розповісти трохи про наставників тут? Де їх знаходять, хто ці люди?
— Окрім нашої освітньої програми, ми знаємо, що найкращий спосіб донести знання — це вступні зустрічі між наставником і підопічним. Таким чином ми організовуємо регулярні сесії наставництва між фахівцями Google з нашого офісу у Варшаві та з підприємцями, які звертаються до менторів, розказують, з якими труднощами вони стикаються і як планують їх побороти. Я збираю заявки від підприємців і регулярно організовую навчальні зустрічі з працівниками Google раз або двічі на місяць.
Ми тут — будівельники мостів. Підключаємо фахівців із стартап-екосистеми і з Google для допомоги стартапам, які потребують їхнього досвіду. І знову ж таки, всі наші послуги повністю безкоштовні. Ми не беремо жодних зборів ані за навчальні семінари, ані за організацію сесій наставництва.
— Це дуже цікаво, тому що у нашій країні Ощадбанк почав програму підтримки підприємців. І величезна частина адміністративної роботи — це зв'язати людей з наставниками. Як ви це робите? У вас, наприклад, є 10 людей на телефонах, які всіх обдзвонюють? Або це автоматизовано?
— У нас все напівавтоматизовано. Намагаємося процес автоматизувати. Наприклад, подача заявки на сеанс наставництва максимально автоматизована. Слід заповнити форму, надати всю інформацію про стартап, про свої потреби, яку допомогу шукають. Базу даних наставників, які є у нашому розпорядженні, ми також автоматизували.
Єдиним втручанням людини в цьому процесі є працівник, який дивиться на потреби стартапу, на досвід конкретних наставників і звужує групу. Він може і допомогти встановити контакт, і призначити зустріч. Решта відбувається автоматично.
Чекайте на наступні матеріали про програму підтримки стартаперів від Google.
Тематичний тиждень