Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Бізнес на YouTube: підберемо ключі

Катерина Спориш

У травні 2019 р. у столичному Палаці спорту відбувся захід для підприємців «Лабораторія онлайн бізнесу» від Gerius Marketing. Молоді підприємці завітали туди послухати спікерів з усього світу. Зокрема, секрети просування бізнес-каналів на YouTube розкрила відома підприємиця та блогер Марина Могилко. Вона розповіла, що краще знімати та якою має бути довжина ролика, чим наповнювати сторінку, як збільшувати кількість підписників та як зростати. «Будуй своє» занотував найцікавіші моменти її виступу.

Інформаційна довідка. Марина Могилко — підприємець та співзасновниця американської онлайн-платформи з бронювання мовних курсів і вищої освіти за кордоном LinguaTrip та Fluent.express, онлайн-сервісу з редагування англійського тексту носіями мови.

До того ж Марина — відома YouTube-блогер як в російськомовних, так і в англомовних країнах. На своїх каналах блогер публікує контент обома мовами. На linguamarina з 1,4 млн підписниками — поради щодо вивчення англійської мови. На Marina Mogilko блогер ділиться з 900 тис. підписників досвідом у вивченні англійською мови та дає поради підприємцям. А на Silicon Valley Girl з 236 тис. підписників — дає поради підприємцям-початківцям. Щодо кількості переглядів, вони вимірюються сотнями тисяч.

Що знімати?

Ми дотримуємося правила — довжина ролика до 10 хвилин. Такий вибір пояснюється проблемами з зосередженістю у більшості людей, яким складно утримувати увагу понад 10 хвилин. Звичайно, можна робити і довші ролики, але підписники відпадуть моментально.

Через це ми намагаємося привернути увагу вже з першої секунди відео. До того ж психологічно легше захопити увагу, якщо написано 4 або 7 хвилин. Це і є той ключ, щоб покривати широкі маси аудиторії.

Чим наповнювати?

Ми використовуємо мінімум реклами у відео. Якщо потрібно щось проінтегрувати, ми розповімо про це. Але якщо у каналу 1 млн підписників, а людина потрапила сюди вперше, тоді 2 хвилини реклами відіб’ють бажання підписатися. Тому з рекламою у відео ми максимально обережні.

Як отримувати підписників?

Ми знімаємо навчальні відео для підписників. Але знімати відео про conditionals (побудова та вживання умовних речень в англійській мові. — Ред.) нудно в англійській мові. Багато хто навіть не знає, що це таке. Тому ми робимо так: на YouTube намагаємося покривати топ-запити, найбільш цікаві.

Це означає, що ми знімаємо відео, де американка розповідає про звички іноземців. Адже люди обожнюють дивитися, як іноземці щось куштують. Тобто відео, де люди демонструють свою реакцію, коли куштують борщ або холодець тощо. Можна ще розбирати події, що стосуються вашої галузі. Також можна давати експертну оцінку.

Як зростати на YouTube?

Є декілька важливих моментів.

По-перше, SEO-оптимізація. Це так само, як ми робимо з сайтами. Тобто існують ключові слова, описи і використання ключового слова в описі.

По-друге, ми стараємося заклібейтити (сlic — клік, клацання мишею, а bait — приманка, наживка. Мова про гучний заголовок. Такі використовуються у ЗМІ та інтернеті задля привернення уваги відвідувача та спонукання до дії — відкриття посилання, перегляду відео тощо. Втім, не завжди привабливі заголовки дають повну картину про наповнення. А подекуди навіть вводять в оману користувача, тому що у контенті — відео або тексті — немає відповіді на питання. — Ред). Разом з тим клікбейтом ми бажаємо не злякати користувача. Адже коли з’являються декілька нових відео з нецікавою або нудною назвою, на них користувач не натисне. До того ж у питанні клікбейту ми намагаємося привернути увагу і не обманювати людей.

По-третє, ми завжди закликаємо людей підписуватися на канал. Чому? Тому що люди подеколи забувають. Можна сказати наступне: «Вітаю вас на моєму YouTube-каналі про випічку. Не забувайте підсуватися на мій канал, тому що вже за тиждень я зніму відео про випікання булочок за 5 хвилин». Тобто давайте заклик, чому потрібно на вас підписатися.

АТ "Ощадбанк"