Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Бізнес на контенті: як відкрити канал на YouTube

Порада від спеціаліста

Завдяки міжнародному відеохостингу YouTube тисячі українських блогерів заробляють непогані гроші. Конкуренція дуже висока, тож щоб ютуб-канал перетворився на реальний бізнес, треба створювати дуже якісний контент, цікавий як глядачам, так і рекламодавцям. Про тонкощі монетизації відео на цій платформі розказує Єгор Воробйов, директор з розвитку Garland communications, компанії з просування брендів. 

Зараз у світі YouTube дивляться мільярд годин на день, що робить його ідеальним майданчиком для ведення відеоканалу й монетизації переглядів. Деякі з відомих блогерів заробляють у ньому десятки мільйонів доларів на рік, однак таких щасливчиків одиниці. Більшість авторів або нічого не отримують за свої відео, або одержують невеликі гроші. Щоб перетворити відеоблогінг на професію, треба багато працювати над контентом і розуміти алгоритми монетизації цього відеохостингу. 

Що ж стосується України, то в наших блогерів заробітки значно скромніші за американських та європейських колег. Відео для YouTube генерують понад 90 тисяч українців (0,7 % усіх переглядів відеохостингу), але тільки сотні з них можуть заробляти на монетизації хоча б кілька тисяч доларів на місяць. Переважно виробники контенту, хоч і вмикають функцію монетизації на своїх каналах, вбачають у цих доходах лише приємний бонус. 

Розглянемо сьогодні, на чому саме можуть заробити українські блогери. 

П’ять методів отримати зиск на YouTube

1. Партнерська програма YouTube. Гроші приносить сам відеохостинг за розміщення реклами у вашому відео. 

Щоб заробляти на переглядах, треба стати сертифікованим партнером YouTube. Для цього за останні 12 місяців ваш канал повинен набрати щонайменше 4 тис. годин переглядів і мати тисячу підписників.

Ціна визначається за формулою CPM (ціна за тисячу контактів). Гроші сплачують за кількість побаченої реклами на одну тисячу переглядів вашого відео. Здебільшого рекламу дивиться кожен другий глядач.

З показником CPM можна ознайомитися на YouTube Analytics, який надає звіти й метрики для відстеження успішності відеоролика й каналу. Тут можна прослідити, приміром, джерела трафіку, час перегляду й демографічні дані глядачів. Від цього залежатиме й ціна самого ролику. 

Майбутні прибутки дуже умовні. Якщо у вас аудиторія з країн СНД чи України, то СPM може буде 1–2 долари. Щоб заробляти 500 доларів на місяць, треба генерувати не менш як 250 тисяч переглядів на місяць. Та зауважимо: половину з цих грошей Youtube залишає собі. 

Щойно монетизований канал набере мінімальну суму в 100 доларів, відеохостинг почне щомісяця перераховувати на ваш банківський рахунок гроші. До монетизованого каналу можна приєднати ще декілька своїх каналів і заробляти на всіх. Проте якщо ви видалите основний канал (або вам його видалять), доведеться все починати з нуля.

«Монетизація в партнерській програмі YouTube залежить від переглядів реклами або реакції на рекламу (перехід за посиланням). Коли глядач дивиться рекламний ролик до кінця або хоча б 30 секунд, тоді й зараховується перегляд. Заробіток залежить також від кількості рекламних вставок у відео, формату реклами та її ціни, географії глядачів, тематики відео – параметрів багато. Тож однозначна відповідь, як максимально монетизувати контент: робити його максимально якісним, таким, що повністю відповідає потребам цільової аудиторії», – пояснює Єгор Воробйов. 

Щоб зрозуміти, скільки заробляють блогери вашої ніші, можна зайти на сайт https://socialblade.com. Зазвичай розмір доходу – найнижча позначка від наведеної там суми. 

«Партнерські програми бувають двох видів: AdSense та багатоканальні медійні мережі. Багатоканальна мережа (МКМ) об'єднує кілька каналів YouTube. Представники МКМ допомагають автору працювати з аудиторією, планувати зйомки й монетизувати контент, розвивати відносини з партнерами, управляти цифровими правами, продавати й виконувати багато інших завдань. Проте якщо YouTube віддає авторам 55 % доходу від рекламодавців, то медіамережі – 25–35 %. Партнери беруть чималу комісію, натомість пропонують технічну підтримку, спрощене виведення коштів, додаткові інструменти просування тощо», – зазначає Єгор Воробйов.

2. Рекламна інтеграція. Це найдієвіший і найприбутковіший для українських блогерів спосіб заробітку. Ви можете домовитися з рекламодавцем напряму або через спеціальні агенції. Витрачати час на пошук замовників не треба: щойно ваше відео почне набирати десятки тисяч переглядів, охочі розмістити рекламу будуть писати вам самі. Ціну можете призначати самостійно: чим більше у вас підписників і переглядів, тим вищу цифру називайте. 

Рекламодавці бажають рекламуватися на каналі своєї тематики. Наприклад, якщо ви розповідаєте про способи фотографування, до вас проситимуться продавці світлин і  фототехніки. 

3. Реферальні посилання. А як заробити, коли поки немає сотень тисяч переглядів? В описі до відео розміщайте реферальне посилання на сайт рекламодавців і заробляйте відсоток від товарів, куплених за вашим посиланням. Або ж ставайте учасником програм AliExpress, Amazon, різноманітних бірж реферальних посилань тощо. Обирайте відповідний за тематикою товар, рекламуйте його у відео й пропонуйте купити цей продукт чи послугу за своїм посиланням. Навіть невеликі канали можуть у такий спосіб заробляти 500–1 000 доларів на місяць. 

4. Спонсорство. Налаштовуйте його або безпосередньо в YouTube, або на зовнішніх майданчиках, зокрема Patreon. На сайті можна знайти меценатів, які будуть щомісяця відраховувати вам донати на знак підтримки вашої роботи. 

5. Виробництво мерча (товарів) власного каналу. Коли ви вже розкрутили контент і стали популярними, заробляйте на продажі свого одягу, чашок, книг та інших товарів. 

З чого почати? 

Визначаємо цільову аудиторію. Спершу за мовою контенту – українські, російськомовні, англомовні глядачі чи з інших країн. Потім за демографічною ознакою.

Найцікавішими для брендів є жінки віком 25–34 роки й старші, а найкращим ринком – країни Північної Америки. Та якщо хочете заробляти не на партнерській програмі YouTube, а на рекламній інтеграції та спонсорстві, краще працювати на україномовну аудиторію. Тут хоч і скромніший ринок, проте конкуренція не така висока, як, приміром, в російськомовних глядачів. Ви легше знайдете спонсорів, які вас підтримуватимуть не лише за якісний контент, а й за українську мову. 

Напрям контенту. Перевірте, чи буде ваша тема цікавою для цільової аудиторії. Можна проаналізувати за тегами й пошуковими словами, наскільки часто глядачі цікавляться темами, про які ви хочете робити контент. Чим більше таких запитів, тим краще. Оптимально віднайти тематику, де багато запитів, але мала конкуренція серед контентмейкерів. Проаналізувати свою нішу можна у пошуковику Youtube або на сайті TubeBoddy

Оформлення каналу. Далі робимо власну заставку й фірмовий логотип каналу (дивіться на конструкторах логотипів).

Запуск і просування. Заливаємо відео щонайменше раз на тиждень. Щоб розкрутити канал, можна кооперуватися зі схожими ютуб-каналами, безкоштовно рекламуючи один одного. А за наявності бюджету – заплатити за просування себе на каналах популярних блогерів або службі Youtube. 

«Це висококонкурентна платформа, – каже пан Воробйов. – На відміну від телебачення, яке живе на дотації, YouTube – це чистий ринок. Тож рекламуватися треба й через інших блогерів, краще через кількох із невеликою кількістю підписників (10–50 тис.), ніж в одного із 500 тис. фоловерів. Коштуватиме це однаково, а охоплення буде більшим. Вартість реклами у блогера з невеликою кількістю підписників у середньому коливається від 100 до 200 доларів за згадку». 

Рекламодавці. Коли ваш канал має вже десятки, а краще сотні тисяч переглядів, можна шукати рекламодавців. Замовляти інтегровану рекламу полюбляють розробники ігор, мобільних додатків, магазини техніки, косметики й одягу. Але реклама має відповідати правилам YouTube, інакше платформа видалить це відео.

Не треба рекламувати сумнівні компанії, яким ви самі не довіряєте, бо так ризикуєте втратити глядачів.

Порада від спеціаліста

АТ "Ощадбанк"