Компанія Mastercard провела опитування малого й середнього бізнесу. За його результатами, під час війни у 79% підприємців зменшилися доходи, у 19% – збереглися на тому самому рівні. А у 2% – зросли.
Компанія vetonline.pro – одна з тих, що збільшила виторг й активно працює над розширенням бізнесу. Її співзасновник Владислав Гурковський розповів про сервіс і про те, як вдалося досягти успіху в нових реаліях.
Uber для тварин
Vetonline.pro є сервісом онлайн-консультацій ветеринарів, який працює 24/7. Його створили у 2021 році бізнес-партнери Владислав Гурковський та Костянтин Лособик.
«Я шукав ідеї у сфері sharing economy. З одного боку, щоб була велика аудиторія з постійним попитом на послугу. А з іншого – багато фахівців, які можуть задовольняти цей попит. Так, звернув увагу на власників тварин. Їх чимало, й вони мають потребу у швидких консультаціях ветеринара. Так само є достатня кількість ветеринарів, які можуть консультувати. Так ми й створили свій «Uber» для власників хатніх улюбленців», – розповідає про виникнення ідеї проєкту Владислав Гурковський.
Засновники мали досвід у диджитал-маркетингу, e-commerce та запуску проєктів. Після виходу бета-версії vetonline.pro партнери почали комплексно просувати платформу через Google Ads, SEO, SMM, таргетовану рекламу тощо. Сервіс одразу став популярним, пішли перші онлайн-консультації та заробітки.
Створення й просування VetOnline партнери розробляли та фінансували самостійно. На це пішло майже 2 роки та $120 тис. Влітку 2022-го компанія скористалася грантовими коштами: $5 тис. отримала від UVCA.
До повномасштабної війни консультації надавали 8 ветеринарів. Зараз їх понад 10, і через зростання попиту на послуги їхня кількість постійно зростає.
Як отримати онлайн-консультацію ветеринара
Щоб скористатися послугою, власнику тварини потрібно виконати кілька кроків:
зайти на сайт vetonline.pro;
заповнити обов'язкові поля: вид тварини, порода, вік, і написати, яке саме питання цікавить;
система самостійно шукає та під'єднує до вільного ветеринара;
клієнт оплачує послугу через Apple Pay, Google Pay чи банківську карту, вартість – 200 грн;
отримує консультацію в режимі чату. Крім текстових повідомлень, можна відправити лікарю фото та відео.
За словами пана Гурковського, від моменту відправлення заявки до початку онлайн-консультації минає до 5 хвилин. 95% звернень – від власників котів чи собак.
«Після консультації власнику хатнього улюбленця можливо доведеться прийти у ветеринарну клініку. Це роз’яснюють лікарі під час онлайн-сесії. Усе залежить від конкретного випадку. Наприклад, якщо без огляду, діагностики чи аналізів проблему ніяк не розв’язати», – пояснює бізнесмен.
Зараз компанія працює над розширенням сервісу – розробляє 2 нові послуги:
онлайн-бронювання візиту в клініку до конкретного ветеринара;
персональні онлайн-консультації в обраного лікаря.
Також із січня 2023 року господарі тварин зможуть проконсультуватися в телеграм-боті компанії @veterynar_online_bot і там же сплатити за консультацію.
Дали знижку клієнтам і збільшили виторг на 130%
До війни більшість звернень на платформі була пов'язана із харчовими розладами тварин та отруєннями, а ще – з різноманітними утвореннями та подразненням шкіри. Чимало консультували й щодо правильного харчування, вакцинації та профілактики захворювань.
У середньому у 2021 році щомісяця на платформі замовляли 100–150 консультацій. У пікові місяці війни – лютий-травень – їх кількість зросла до 300. Зараз, коли ситуація більш-менш стабілізувалася, онлайн-послугами користуються приблизно 200 людей на місяць.
Від початку повномасштабного вторгнення росії побільшало питань щодо перевезення та евакуації хатніх улюбленців. Раніше 99% клієнтів були з України. Наразі 20% тих, хто звертається за допомогою, – це українці, які вимушено виїхали до Німеччини, Польщі, Великобританії тощо.
«Навесні багато клінік не працювало, тому онлайн-допомога була максимально актуальною і часто єдиним способом отримати допомогу. Ми розуміли це, тож з першого дня вторгнення окупантів не зупиняли контекстної реклами в Google Ads та не скорочували рекламних витрат. Наразі вся команда працює у повному складі, ба більше – ми залучили додаткових ветеринарів на платформу», – ділиться співзасновник сервісу.
Компанія регулярно підтримує військових: перераховує кошти до відомого благодійного фонду. А для українських клієнтів передбачений промокод victoryua, який дає знижку30% на будь-яку кількість онлайн-консультацій. Він діятиме до самої перемоги.
Попри знижки, дохід компанії у 2022 році збільшився на 130% і становитиме приблизно 500 тис. грн. Підприємець вважає, що це відбулося завдяки зростанню впізнаваності платформи, у тому числі через війну.
«У нас були випадки, коли люди тижнями сиділи у підвалах зі своїми песиками та котиками. Проконсультуватись онлайн – був єдиний спосіб допомогти своєму улюбленцю, тому до нас і зверталися», – пояснює причини збільшення доходу Владислав Гурковський.
У компанії багато планів на майбутнє. Цього літа команда пройшла акселераційну програму в eō Business Incubators і вже планує вихід на закордонні ринки. Наразі працює над створенням аналогічного сервісу в Румунії та Молдові. Сайти будуть місцевою мовою, до консультацій під’єднуватимуться місцеві ветеринари. Сервіси за кордоном мають запрацювати до початку 2023 року.