Інна Ярова, співвласниця та керівний партнер Promobill, розповіла на виставці Retail & Development Business Expo – 2018 про те, як інтернет-магазинам заходити у маркетплейси та які переваги і нові можливості матиме бізнес від співпраці з торговельними майданчиками в Україні та Польщі.
Новий тренд e-commerce
Сьогодні дедалі частіше бізнес починає виходити на маркетплейси, бо це нові можливості для підвищення продажів. Ця тенденція стосується навіть великих і уже популярних інтернет-магазинів зі сформованим іміджем. Наприклад, Moyo вийшов на Prom.ua, «Гарна мама» представлена на Lamoda. Тому виникає потреба у таких агенціях, як наша Promobill, які допомагають виводити та просувати товар на маркетплейсах.
Умовно усі маркетплейси можна поділити на два типи: ті, що піддаються управлінню, і ті, що не піддаються, такі собі «безпілотники». До останніх належать Lamoda, Rozetka тощо. Там діють чіткі правила самого ритейлера, які визначають: маржу; глибину й ширину асортиментної сітки; обсяг товару, який потрібно мати в наявності; відсоток від продажів. Наша компанія більше зосереджується на роботі з тими майданчиками, на яких магазинами можна управляти, наприклад, таким є Olx. Бо завдяки управлінню ми можемо згенерувати більше продажів.
Магазин може заходити у маркетплейс по-різному. Часто ми допомагаємо магазину перенести на маркетплейс весь асортимент. Є і змішана система, що більше притаманна Польщі: магазини заходять у маркетплейс поступово. Виставляють там низькомаржинальні товари, або ті, що погано продаються, або товари, для яких ставка в Google зависока. Це як тестування: якщо є результати, процес входження продовжується.
Навіщо бізнесу маркетплейси?
Маркетплейси для бізнесу – це насамперед лояльна аудиторія. Не кожен інтернет-магазин може похизуватися такою кількістю відвідувачів.
Коли ми пишемо в Google запит «купити», нам найчастіше показують маркетплейси. Якщо ви заходите на ці майданчики з товаром, ви можете привернути увагу їхньої аудиторії. А ще маркетплейси сприяють видимості бренда в інтернет-просторі. На перших позиціях пошуковиків – Olx, Rozetka та інші великі маркетплейси. Тому, розмістивши там товар, ви маєте шанс підвищити власну видимість.
Виводячи магазини на маркетплейси, ми спостерігаємо такі тенденції:
- підвищення продажів;
- краще співвідношення «ціна – результат». Наприклад, коли ми запустили кампанію на Prom.ua, це було дешевше і результативніше, ніж коли ми працювали з Google: якщо правильно налаштувати картку-опис та розмістити товар у правильній категорії, ціна може зменшитися у сім разів.
Нюанси роботи у Польщі
Робота на польських майданчиках не дуже відрізняється. Але у Польщі є один безумовний лідер серед маркетплейсів – Allegro. Проте варто пам’ятати, що Allegro бере оплату від 5%, розмір відсотка залежить від категорії. І цей маркетплейс відстежує, щоб усе було офіційно і без обману.
Заходячи у такий маркетплейс, надзвичайно важливо: написати релевантні заголовки, дати правильний опис товару, зробити SEO-оптимізацію на рівні картки, правильно розмістити товар за категоріями.
Ваше завдання – назвою картки відповісти людині на запит у Google. Бо мало хто буде одразу шукати на Allegro, зазвичай почнуть із Google. Це досить копітка робота, але вона допомагає зменшити витрати на рекламу.
Наведу приклад одного нашого клієнта: ми заповнили картки товарів, поставили їх у відповідну категорію і на старті мали середній показник покриття 11%. А потім ми зрозуміли, що дитячі платтячка можна поставити не лише у категорію «Плаття», а й у «Бодіки» чи «Повзунки», а шкарпетки можна додати не лише у «Шкарпетки», а й у «Чоловічки» для дітей. І таким чином нам вдалося майже у 300 разів збільшити присутність магазину на маркетплейсі.
Як це працює? Коли людина пише «купити чоловічка», їй показують Allegro, а там у всіх категоріях є наші картки.
Отже, якщо ви плануєте виходити на маркетплейси, варто пам’ятати, що:
1. Більше можливостей на тих маркетплейсах, де є інструменти управління магазином.
2. У великих маркетплейсів величезна аудиторія, що може стати вашою за умови правильного оформлення акаунту: релевантних заголовків, SEO-оптимізації тексту картки, вдалого визначення категорії товару.
3. Якщо ви плануєте працювати з польськими маркетплейсами, варто звернути увагу на Allegro.