Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Три історії успіху на маркетплейсах

Катерина Спориш

«‎Будуй своє» поспілкувався з трьома українськими підприємцями, що торгують на українських та закордонних маркетплейсах, і поцікавився особливостями виходу на ці платформи, як це відобразилося на продажах і що саме сприяло розвиткові бізнесу.

Про маркетплейс Prom.ua я випадково дізналася понад 10 років тому. Тоді платформа пропонувала безоплатно створити сайт, завантажити 10 товарів та протестувати ефективність: якщо підприємцеві сподобалося та відбулися продажі, менеджери пропонували купити домен. В нашому випадку викладка цих товарів спрацювала — ми отримали клієнтів. А разом з цим — і сайт, а ще підтримку платформи у разі виникнення нагальних запитань, збоїв тощо.

Тим, хто лише планує працювати з цією платформою — тут все просто. Треба зареєструватися приватним підприємцем — ФОП або ТОВ у залежності від кількості працівників та напрямів діяльності. Для прийому платежів потрібен рахунок у банку — і все.

Постачальників ми шукали спочатку за допомогою особистих знайомств, а пізніше — через інтернет. Кожного разу обирали для себе модель післяплати. Тобто ми ще 10 років тому знайшли постачальників, які погодилися продавати нам товар на умовах післяплати. Таким чином ми не ризикували власними грошима, не витрачали коштів на закупівлю товарів та оренду складу. Для нашого бізнесу це вкрай важливо, оскільки існує сезонність. Сезон починається, коли за вікном температура вище +5, і завершується, коли стає нижче +5. У холодну пору року на Prom.ua ми продаємо товари для ремонту внутрішніх приміщень будівель.

Своїм покупцям завжди пропонуємо вигідні умови співпраці та можливість повернення товару, який чомусь не підійшов. До речі, саме клієнти допомогли нам виростити магазин з 10 одиниць товару до 3 тис. одиниць. Так сталося, оскільки був запит, а товару не вистачало. Ми швидко реагували на запити і оперативно додавали товари на сайт — і це спрацювало.

Ми цілком задоволені роботою на Prom.ua, адже тут отримуємо клієнтів як в сезон, так і в міжсезоння.

Про українську платформу Hubber я дізнався через рекламу на Facebook близько двох років тому. Зацікавився, тому що хотів спробувати новий спосіб продажу товарів: замість платної реклами у Facebook — маркетплейси.

Я зв’язався з менеджерами компанії та отримав відповіді на запитання про співпрацю. За два дні ми підписали договір. Для цього потрібно бути приватним підприємцем (ФОП або ТОВ) та мати відповідні КВЕД для продажу товарів через інтернет.

Для пошуку оптових постачальників я використовував Google та навідався на оптові ринки Одеси та Харкова. Порівнюючи вартість особисто моїх товарів з Китаєм, дійшов висновку, що краще робити закупку на внутрішньому ринку України.

Продажі у мене з’явилися не одразу, а через кілька місяців. Це нормальний процесс, бо на платформі існує модерація контенту (фото та опис) який має відповідати стандартам маркетплейсів.

У підсумку завдяки Hubber я знайшов спосіб реалізації товарів без витрачання коштів на платну рекламу, що дало змогу зосередитись на якісному обслуговуванні клієнтів.

Федір Дейниченко, продавець іграшок і товарів для дому на Amazon EU та США

Декілька років тому я дізнався від знайомих про можливості маркетплейсу Amazon. Тут пропонували навчання та запуск інтернет-магазину. Я погодився на пропозицію і замовив пробну партію товарів — за $3 тис. позичених коштів придбав прилади для нарізання кавунів. Цей товар я взяв, оскільки його активно рекламували на американському телебаченні, а покупці прагли його купити дешевше в інтернеті.

Постачальників підібрав на Alibaba — провідному постачальнику товарів для продажів в інтернеті та офлайн. На цій платформі я знайшов найкраще співвідношення ціни та якості товарів.

Окрім обрання постачальників, мені треба було відкрити рахунок в системі Payoneer, яка дозволяє отримувати перекази та оплати з-за кордону.

А далі почалися перші продажі товарів. За кілька місяців я протестував ідею та почав нарощувати оберти — додавав все більше товарів на Amazon. Зрештою, завдяки Amazon я отримав перший вдалий підприємницькій досвід та клієнтів зі всього світу.

АТ "Ощадбанк"