Законодавство, яке потребує дбайливого ставлення до екології, стає все більш жорстким. А деякі бізнеси не просто дотримуються законодавчих норм, але й використовують екологічні ідеї, щоб заробляти.
Зелений ритейл
Екологічний ритейл – це така реалізація товарів чи послуг споживачеві, за якої: а) компанія пропонує екологічно чисті товари; а) частина вилучених коштів іде на екологічні цілі; в) компанія веде супутню діяльність, направлену на збереження довкілля.
Одним з таких прикладів є сайт електронної комерції EcoPlum. Він пропонує певні програми споживацьких винагород. З кожною покупкою його клієнти отримують жетони, які можуть бути погашені як винагороди або як пожертвування на екологічні цілі. Кожен проданий продукт компанії сертифікований як екологічий відповідними організаціями. Також EcoPlum створює освітній контент, наприклад, розміщує щомісячні колонки експертів галузі, місцевих екологічних компаній, інформацію про вторинне оброблення, екопоради та відеорекомендації.
Одяг із кропиви
Цей бізнес складається з певних етапів: а) створення тканини з кропив’яної сировини, яке проходить декілька стадій (обминання, тріпання, ошморгування; чесання; виготовлення прядива; виготовлення тканини); б) пошиття одягу.
Екологічність такого матеріалу, як кропива, безсумнівна: вона росте в будь-яких умовах у великих кількостях, їй не потрібні добрива і хімікати. А кропив'яне волокно має багато переваг: воно набагато м'якше, тонше, шовковистіше і еластичніше за конопляне та лляне, до того ж дешевше з погляду вирощування та виробництва.
Тому італійський будинок моди Corpo Nove почав виробництво одягу з кропив’яної тканини. Куртки і джинси з кропиви мали приголомшливий успіх, і не лише з причини екзотичності сировини. Новий одяг мав ще й лікувальні властивості: полегшував напади ревматизму і знімав алергічні реакції. Не варто боятися обпектися таким одягом: процеси оброблення унеможливлюють такі наслідки.
Взуття та аксесуари з біорозкладних матеріалів
Ще одна гарна ідея – виготовлення речей з матеріалів, здатних повністю розкладатися у навколишньому середовищі. А іспанська фірма El Naturalista поєднала цю ідею із соціальною складовою.
Як відомо, багато вуличних художників обмежені в коштах. Але іспанська фірма El Naturalista побачила гарну можливість у виробленні взуття та аксесуарів для цієї групи населення. Художники виступали як дизайнери виробів, а бізнесмени дарували їм уже готові речі за їхніми ескізами. А коли лінія взуття здобула позитивні відгуки, вуличні художники стали штатними працівниками компанії. До того ж El Naturalista робить взуття і сумки винятково з природних матеріалів: перероблених і біорозкладних тканин, рослинних фарб. Вартість модельних сандалій (для заможних людей) починається зі 100 євро за пару, і розходяться вони хутко. Частина прибутку компанії йде на благодійність дітям Перу і Танзанії.
Посуд з опалого листя
З матеріалів, що не шкодять довкіллю, можна робити не лише одяг та взуття, а й речі побутового призначення. Таким матеріалом може бути навіть… опале листя. Так, нью-йоркська компанія – виробник посуду VerTerra створила одноразові тарілки і чашки з цієї сировини. Листя з дуба та осики має дубильні речовини, що є природним клеєм. Його обробляють парою та пресують, надаючи матеріалу форми посуду. Під час виготовлення не застосовують хімічні речовини, барвники, пластик, віск тощо. Такий посуд до того ж економить час на миття та дуже практичний: його можна використовувати в мікрохвильовій печі, духовці й холодильнику.
Екологічні матеріали в будівництві
Цей вид бізнесу означає таке: а) використання матеріалів, що пройшли перероблення, на об’єктах будівництва; б) використання екологічно стійкіших матеріалів.
Здавалося б, будівництво не може бути екологічним, проте декілька американських компаній довели, що це не зовсім так. Наприклад, компанія Axion створює залізничні стяжки та шпали з використаної пластмаси побутового та промислового призначення, а не зі сталі та бетону, які більше піддаються руйнуванню та забруднюють довікілля. Сьогодні Axion співпрацює з такими серйозними партнерами, як Long Island Rail Road, та сподівається зробити відновлення інфраструктури Сполучених Штатів більш екологічним.
Екологічні сервіси
Таким бізнесом може бути консультування щодо використання матеріалів, які пройшли вторинне оброблення, у комерційних проектах та домогосподарствах, а також практична допомога у цих питаннях.
Наприклад, магазин Eco Carmel, що у Каліфорнії , не лише продає екологічно чисті продукти: нетоксичні фарби, дошки для нарізання продуктів, виготовлені з екологічно чистих матеріалів, тощо. Компанія надає послуги та консультації щодо екології в усіх сферах життя. Зокрема, власниця магазину Крісті Реймерс допомагає місцевим підприємствам і домовласникам знайти способи використання поновлюваних або перероблених матеріалів у їхніх проектах.