Юлія Сухорукова, засновниця компанії з приготування та доставки готових страв у Києві та Одесі Box Catering, у бесіді з «Будуй своє» розкрила секрети найму лінійного персоналу та порадила, яким чином утримати і заохотити хороших працівників.
1. Робота з командою
Наразі практично кожна компанія розуміє, що управлінцям, засновникам та ейчарам життєво необхідно левову частку робочого часу присвячувати роботі з командою.
На моє переконання, не можна нехтувати такими питаннями, як командоутворення, внутрішньокомандна взаємодія та мотивація співробітників.
Щоб усвідомити це, слід пам’ятати просте правило: «Людині потрібна людина». Це означає, що найкраще місце роботи для співробітника стане нестерпним, якщо в команді буде дискомфортно. Або навпаки, може стати таким місцем, де робочі години приносять задоволення, а спеціаліст зростає на очах. Адже люди — найцінніший ресурс. На щастя, зараз кожна компанія в HoReCa це розуміє. Тому на сьогодні вельми популярна практика — активна взаємодія з командами таким чином, щоб знизити ймовірність втрати співробітників.
2. Пряма комунікація
Важливо, щоб співробітник відчував себе комфортно у колективі. А разом з цим і розумів, які «правила гри» в організації, чого від нього очікують, які завдання перед ним стоять. І які у компанії цілі та плани, тобто куди вона рухається і в який термін планує опинитися на тій або іншій височині. Які у неї цінності і особливості. Не менш важливо, щоб співробітник отримував відповіді на будь-яке своє запитання. Щоб цього досягти, варто говорити з командою чесно, досить багато і про все — це найкраща практика підтримки позитивного настрою в колективі.
3. Правильна мотивація
Саме це, так само, як і розвиток, і кар'єрне зростання, є ключовими факторами, що визначають рішення співробітника на користь того або іншого роботодавця.
Необхідно впроваджувати мотиваційні схеми — за прикладом великих компаній. Без штрафів. Натомість розробити зрозумілу і прозору для всіх систему нарахування бонусів. У підсумку можна прослідкувати позитивні результати в динаміці вже декількох місяців.
4. Навчання команди за допомогою внутрішніх і зовнішніх ресурсів
Це невід'ємна частина в роботі з командами ресторанів, готелів, оскільки вимоги до сервісу в Україні зростають щорічно. І співробітники практично в 100% випадків самі зацікавлені у підвищенні своєї кваліфікації.
Роботодавцеві потрібно вчасно виявити потенціал співробітника і подбати про його кар'єрне (матеріальне) зростання у колективі, щоб його не втратити.
5. Застосування нових підходів у команді
В останні два роки я практикую в команди, з якими взаємодію, впроваджувати роботу по Scrum (ця авторська гнучка методологія розробки з нестандартним розподілом ролей в команді й унікальною організацією ітерацій, як і інші Agile-методи управління проектами, сповідує командний підхід, короткі ітерації і безперервне поліпшення в процесі роботи. — Ред.).
По-перше, це цікаво для співробітників (щось новеньке). По-друге, часто дає колосальний результат для роботодавця в якісних і кількісних показниках. По-третє — забезпечує хорошу й доброзичливу атмосферу в колективі.
6. Увага
Щоб зберегти команду, кожен співробітник має отримувати необхідну кількість уваги від керівника, а компанія повинна йому допомагати в реалізації робочих амбіцій і цілей. У наш час стало модним працювати в «просунутих» організаціях — інноваційних, тих, що на слуху. Раніше (років 5-7 тому) багато кухарів та офіціантів прагнули отримати роботу в готелях зі світовим ім'ям і в дорогих ресторанах. Тепер же люди часто мріють про стартап, в якому є «фішка», а співробітник буде не просто елементом великої правильної системи, а зможе висловити свою індивідуальність, братиме участь у створенні чогось нового, цікавого.
Так, ринок праці стрімко змінюється. Разом з цим стираються й кордони, адже будь-хто може працювати де завгодно. А задача роботодавця — зробити свою компанію таким місцем, куди хочеться потрапити, де хочеться зростати, навчатися та досягати чудових результатів. Тож дійте і застосовуйте рекомендації на практиці!