Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

РРО для продавців електроніки: що це і навіщо

Ірина Рубіс

Реєстратор розрахункових операцій (РРО) – це пристрій, який використовують під час  реалізації товарів та послуг за готівку. Він призначений для реєстрації факту продажу.

Тобто РРО видає фіскальний чек покупцеві, який підтверджує факт купівлі. Цей документ потрібен, наприклад, тоді, коли несумлінний продавець відмовляється лагодити за гарантією неякісний пристрій, який він продав.

 

Наприкінці минулого року парламент зобов'язав усіх підприємців, навіть інтернет-магазини, які продають побутову техніку та електроніку за готівку, робити це лише за допомогою реєстратора розрахункових операцій.

 

Це рішення набуло чинності цьогоріч у травні. Тобто уже протягом трьох місяців абсолютно усі продавці холодильників, кондиціонерів, бойлерів, принтерів, телевізорів, ноутбуків, смартфонів, колонок, електронних книг і ще 300 товарів зобов’язані оформляти операції продажу через РРО.

 

Ухвалюючи рішення про обовязкові РРО для продавців техніки та електроніки, депутати посилалися саме на те, що це допоможе споживачам захищати власні права. Зокрема, у Держслужбі з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів повідомляли, що торік вони були змушені залишити без розгляду 40% скарг споживачів на продавців побутової техніки, бо вони не були підтверджені розрахунковим документом. Зі скаргами на інтернет-магазини ситуація була іще гіршою: контролерам вдалося розглянути лише 1% претензій покупців.

 

Іще одна причина для обовязкового запровадження РРО – це захист інтересів офіційних виробників, продавців та імпортерів. В Україні працюють інтернет-магазини, котрі імпортують техніку нібито на фізичних осіб без сплати платежів на кордоні. Однак потім цей товар продають через свої платформи дешевше, ніж офіційні дилери.

 

Тобто використання касових апаратів за продажу має допомогти боротися із контрабандою, контрафактом та нелегальними продажами. А згідно з інформацією дослідницької компанії GfKУкраїна, на тіньовий ринок побутової техніки та електроніки припадає від 10% до 25%.

 

Реєстратор розрахункових операцій треба підключити до інформаційної системи Державної фіскальної служби та передавати дані про здійснені операції на сервер ДФС. Окрім того, підприємці зобовязані звітувати у податкову про використання РРО. Тобто фіскальна служба завжди знатиме, на яку суму проводить розрахунки підприємець, і зможе контролювати, звідки він бере свій товар. Таким чином податкова намагається «вибілити» ринок побутової техніки та електроніки.

 

Однак щоб вивести ринок «з тіні», недостатньо запровадження реєстраторів розрахункових операцій. РРО не панацея. Наприклад, за продажу алкогольних напоїв вони також є обов’язковими, але, попри це, заледве не половина продажів перебуває «у тіні».

 

Аби навести порядок на ринку побутової техніки та електроніки, потрібна точкова фіскалізація ризикових сегментів, посилення митного контролю, боротьба з корупцією на кордоні, а також контроль за податківцями, котрі приходять з РРО-перевірками до бізнесу.

АТ "Ощадбанк"