Підбірка контенту
Часто жартують, що для ідеального партнерства має бути непарна кількість людей, але менше трьох. Та чи це насправді так? Партнер – це зайвий тягар чи рушійна сила бізнесу? Як бути ідеальним партнером і як обирати тих, з ким працювати? Ці та інші питання на одній із панелей обговорювали учасники четвертого SHE Congress. Пропонуємо вам найцікавіші тези.
Сімейний бізнес: що потрібно для успіху?
Мирослава Дрогомирецька, засновниця мережі авторських клінік естетичної стоматології:
Сімейний бізнес – це насамперед компроміси. Ми з чоловіком у 1990-х створили приватні кабінети, бо були впевнені, що можемо дати українцям те, на що вони заслуговують: якісне обслуговування без довгого очікування в черзі.
Я професіонал і управлінець, але поєднувати ці дві ролі дуже складно. Це як весь час сидіти у шпагаті. Нині до бізнесу долучився мій син, узявши на себе управління справами. Важливо, що він має медичну освіту, але зрозумів, що йому більше подобається бути організатором, управлінцем.
Коли я спілкуюся з сином на робочі теми, то сприймаю його як партнера. Чому вважаю модель сімейного бізнесу вдалою? Бо ти передаєш дитині свої світоглядні цінності, працелюбність, чесність, прагнення до досконалості. А якщо у партнера схожі моральні установки – це успіх. Головне у сімейному бізнесі, щоб не виникало внутрішньої конкуренції. Має бути вибудовано гнучку систему компромісів та самопомочі.
Бути другим номером
Слава Баранський, співзасновник Lifehacker та LIVE.LOVE
У мене чималий досвід: з-поміж 15 проектів із партнерами лише два виявилися вдалими. І тепер я можу сказати, що головне для успішної співпраці – це розуміння, яку роль ти хочеш виконувати. Я обожнюю креатив, дизайн, а от бути тим, хто має першим ухвалити відповідальне рішення у разі поганих новин, не люблю. Тому мене влаштовує роль другого номера. А якщо два амбітних гравці починають справу разом, часто виникає внутрішня конкуренція.
Треба одразу про усе домовлятися. Обговорити на першому етапі, як діяти, коли хтось приділятиме менше уваги проекту або взагалі захоче вийти з нього. І не варто покладатися лише на усні домовленості, підписуйте документи, засвідчуйте їх у нотаріуса, щоб потім уникнути проблем.
Потрібно розуміти, чи однакове у вас з партнером бачення проекту: як починати, яка мета, що хочеться отримати у результаті.
Партнерство як шлюб
Тетяна Мікаїлова, соціальний підприємець, співзасновниця Edutainment.az, партнер RED Communications, очолює 100 Business Women of Azerbaijan (Азербайджан)
Складно вести проект про жінок у консервативному середовищі, це постійна боротьба. Якби не було стільки схвальних відгуків, ми б точно не змогли його продовжувати.
Якщо думаєте про партнерство, пам’ятайте, що не варто себе примушувати. Якщо вам потрібні просто послуги, за них простіше заплатити. Важливо, щоби вам не доводилося себе ламати, робити те, що вам не хочеться.
Що б я зараз робила по-іншому? Я б не працювала із кимось заради грошей. Головне – залишатися чесною у партнерстві, не брехати самій собі. Партнерство дуже схоже на шлюб, коли найголовніше – розійтися без скандалів. До цього потрібно бути готовою.
Лейла Сеїдзаде, соціальний підприємець, співзасновниця Edutainment.az, ідейний партнер 100 Business Women Of Azerbaijan:
У партнерстві має бути щось таке, що неможливо придбати за гроші. Партнерство вчить довіряти іншій людині беззастережно. Проте буває і негативний досвід, наприклад, коли дружба переростає у партнерство, а потім партнер робить усі проекти сам.
Щоб я змінила, якби була така можливість? Я б не починала партнерські стосунки з людиною, яку треба тягти. Партнерство, коли тобі шкода людину і ти повсякчас намагаєшся підштовхувати її, допомагати розвиватися, виходить не дуже плідним.
Підбірка контенту