На виставці Retail & Development Business Expo – 2018 представники проекту «Будуй своє» послухали думки професіоналів на різні теми: де шукати натхнення, як сприяти лояльності персоналу до компанії, що найбільше заважає українському бізнесу та які стратегії хибні. Найкорисніші інсайти ми занотували для вас.
Віталій Семенченко, співзасновник Vovk, розповів про закоханість у бізнес:
- Бізнес – це майже живий організм, тому в роботу треба вкладати душу, працювати із захопленням.
- Ми формуємо нашу команду за таким принципом: працівник має бути закоханим у компанію, любити те, що вона виробляє. Оскільки ми бренд жіночого одягу, з дівчатами у цьому сенсі легше.
- Важливо, щоб у вас була людина, яка вас надихає. Мене надихає моя дружина, тому мені хочеться її дивувати.
- Щоб бути успішним, треба продавати не одяг, а настрій.
Cергій Бартощук, голова наглядової ради ТМ «Космо», застеріг щодо надмірної віри у важливість інформації та розкрив деякі питання роботи з персоналом і особливості споживчого ринку:
- Не варто ідеалізувати вплив інформації на розвиток бізнесу. Ви ніколи не матимете усіх даних, які необхідні для вашої справи. Варто розвивати інтуїцію: вона може допомогти правильно вирішувати важливі питання. Адже щоб бути успішним бізнесменом, потрібно уміти ухвалити рішення тоді, коли ситуація цього потребуватиме, а не тоді, коли ви, нарешті, матимете всю інформацію.
- Найскладніше у підборі персоналу – знайти вмотивованих людей і підтримувати цю вмотивованість увесь час. Це завдання менеджера, в основі якого лежить чесна комунікація з людьми.
- Можна обманути споживача, але лише раз: після цього вам не довірятимуть. Погане люди пам’ятають краще, і вам доведеться дуже довго переконувати, що ви уже пропонуєте якісний товар.
- Споживчий ринок нашої країни сьогодні слабкий: ми мало купуємо, бо зарплати українців дуже низькі. Тому деякі закордонні інвестори не вважають Україну полем для інвестицій.
- Лідер має бути чесним і вміти слухати підлеглих. Це дуже важливо, бо якось ти можеш озирнутися, а поруч нікого не буде.
- У бізнесі дуже складно провести межу між особистою місією керівника та місією бренда. Тому для успішного розвитку бренда конче необхідно, щоб вони збігалися.
Ігор Смілянський, в. о. генерального директора ПАТ «Укрпошта», повідомив про важливість розуміння потреб співробітників:
- У нас 76 тис. співробітників, безліч відділень і багато чого необхідно покращувати. Але я маю розуміти, що саме потрібно людям.
- Люди працевлаштовуються з різною метою: для одних важливі гроші, для інших – драйв, а для когось – імідж компанії. Не намагайтеся створити оптимальні умови для всіх, важливий індивідуальний підхід.
- Метод «таємний покупець» працює. Ми його спробували, і тепер на 8% більше наших працівників вітається і прощається з клієнтами.
- Лідер у компанії має бути амбітним, чесним і прагнути нових досягнень. Проте головне для нього – уміти ухвалювати рішення і популярні, і непопулярні, але потрібні компанії.
Отже, які правила та принципи допоможуть вам у бізнесі?
1. Любіть те, що ви робите, вкладайте у свій бізнес душу і не забувайте, що ви продаєте не товар, а настрій.
2. Ухвалюйте рішення тоді, коли це актуально, а не тоді, коли у вас є вся потрібна інформація.
3. Умійте ухвалювати непопулярні рішення, якщо це потрібно для розвитку бренда.