Порада від спеціаліста
Керівник департаменту політичних комунікацій PR-агентства Yoda Consult Денис Старостін ділиться тонкощами своєї роботи для постійної рубрики "Порада від спеціаліста".
PR СЬОГОДНІШНЬОГО ДНЯ
Сучасний PR безпосереднім чином пов'язаний із глобалізацією та прискореним темпом життя.
"Потік інформації такий, що ти наче пливеш у човні у шторм, а палубу заливає водою. Тільки й встигай вичерпувати її", - ділиться Денис.
В такому величезному потоці ваш бренд конкурує за увагу з усіма і необхідно знаходити способи привертати увагу споживача. Крім того, потрібна постійна залученість, уміння виділяти головне та оперативно реагувати на виклики.
БІЗНЕС З «НУЛЯ» VS ГОТОВИЙ БРЕНД
Як правило, PR-менеджер стикається з двома типами проєктів: перші пов’язані з просуванням бізнесу з «нуля», другі – з піаром вже готового, частіше за все відомого бренду.
Робота з новими брендами – створення історії з нуля власними руками. Такий вид просування Денис порівнює зі збіркою величезного пазла – коли доводиться самостійно скрупульозно підбирати деталь за деталлю. Головна проблема в тому, що у такому випадку з цим пазлом важко все відіграти назад – як склав, так воно далі і буде.
Працювати з готовим брендом – означає намагатися інтегруватися в систему, яка давно склалася. Це не найпростіше завдання. Складність полягає у тому, що часто доводиться ламати її й переосмислювати по-новому.
КОРПОРАТИВНИЙ PR-ВІДДІЛ ЧИ PR-АГЕНТСТВО
Підприємці часто стикаються із різного роду проблемами у просуванні свого бренду. Виникає питання: хто ефективніше і оперативніше допоможе - корпоративний PR-відділ або варто звертатися до PR-агентства?
У великому бізнесі для розв’язання локальних проблем краще залучати агентство. Умовно: вашу компанію вважають головним ворогом на території, де вона веде діяльність. Необхідно допомогти компанії вирішити подібну ситуацію, буквально врятувати. У таких випадках краще звертатися до профільних агентств, вважає Денис. По-перше, у корпоративного відділу не вистачить свого ресурсу, по-друге, місцевої експертизи, а по-третє - оперативності. Як правило, робота над подібними проєктами відбувається в постійній комунікації з PR-відділом компанії, і сили всіх спрямовані на вирішення спільного завдання.
У випадку з малим та середнім бізнесом, безумовно, краще орієнтуватися на корпоративний PR-відділ. І з точки зору бюджету, і максимального залучення у процес. Усі процеси тут набагато дрібніші. І якщо ти сам не є їх частиною, дуже просто щось упустити. Але найголовніше, щоб власник усвідомлював важливість цієї роботи.
ПЕРШІ КРОКИ ПРИ ЗАПУСКУ БРЕНДУ
Денис вважає, що при запуску бренду найважливіше – зрозуміти реальний «біль» споживача. Ще на початкових етапах варто дати відповіді на низку запитань:
•Навіщо ваш бренд?
•Які завдання він вирішує?
•Що люди хочуть від нього почути?
ГОЛОВНІ ПОМИЛКИ ПІАРНИКА
Недосвідчені PR-менеджери часто при запуску нового бренду припускаються низки одних й тих самих помилок.
Неможливо ефективно реалізувати проєкт без якісного брифу. Часом замовники ставляться до цього халатно, а піарники не домагаються від них максимум інформації. Через це виникає низка проблем, а робота не приносить потрібних результатів.
Крім того, обов'язково потрібно проводити необхідні попередні дослідження. "Наша команда не буде братися за проєкт, не зрозумівши диспозицію до дрібниць, - ділиться Денис. - Це пошук темного кота в темній кімнаті. "
Не можна підбирати рішення навмання. І щоб цього уникнути, необхідний завчасний збір і аналіз інформації.
ГНУЧКІСТЬ - НАЙБІЛЬША ЦІННІСТЬ
На думку Дениса, найголовнішою якістю доброго PR-менеджера є гнучкість. «З одного боку, в тебе повинен бути чіткий план та бачення проєкту, а з іншого – концепція може змінюватися по 5 разів на день», - ділиться Денис. Частіше за все зміни відбуваються через зовнішні чинники, на які ніяк неможливо вплинути, тому PR-менеджеру важливо завжди бути готовим до них та вміти швидко на них реагувати.
Працьовитість, бажання постійно вчитися і готовність до складнощів - реалії PR-менеджерів.
PR-ДОДАТКИ
Головними додатками в роботі PR-менеджера залишаються CRM-системи, які дозволяють контролювати велику кількість процесів й допомагають утримувати їх у голові.
Інструменти Google, месенджери – стандартний набір сучасного PR-менеджера. «Мій офіс завжди зі мною, тому чим далі – тим активніше переводжу свою роботу у хмару», - ділиться Денис.
МАЙБУТНЄ PR-ГАЛУЗІ
Поняття «суспільний настрій» витісняє собою «громадську думку», що і є головним трендом в області PRсьогодні. І все, що сьогодні має вартість, - це емоції. Або бренд викликає «Вау!», або його просто проскролять далі. І що далі – то більше все спрощуватиметься.
Порада від спеціаліста