Підбірка контенту
Програма підтримки підприємництва «Будуй своє» створена спеціально для кредитування малого та середнього бізнесу. Підприємці, що хочуть отримати фінансування, насамперед мають скласти бізнес-план. Він необхідний як для пошуку інвесторів, так і для остаточної кристалізації бізнес-ідеї.
Учасники конференції для малого і середнього бізнесу GROW UA взяли участь у практичному воркшопі зі створення бізнес-плану, який провели заступник директора департаменту мікро, малого та середнього бізнесу Ощадбанку Юлія Жуланова та керівний партнер компанії Pro Capital Investment Антоніна Кутова.
Для чого потрібен бізнес-план?
Бізнес-план – це головний інструмент планування та ефективної організації роботи бізнес-проекту. Він допомагає комплексно планувати і організовувати бізнес, оцінювати життєздатність і перспективність бізнес-ідеї, зважаючи на реалії конкретної галузі і економіки загалом, оцінювати обсяг необхідних капіталовкладень для організації проекту, а також потенційну окупність? вкладених інвестицій і часу, необхідного для їхнього повернення. Найголовніше – бізнес-план допомагає залучати фінансування від інвестора або банківське кредитування. Це джерело повної інформації про бізнес-проект для людей, які планують вкладати у нього гроші. Їм важливо розуміти ринок, конкурентні переваги, потенціал ідеї, команду, яка її реалізовуватиме, всі прогнози і ризики.
Кожен інвестор хоче бути впевненим, що у майбутньому поверне свої капіталовкладення. Перед тим, як братися до складання бізнес-плану, підприємець має чітко знати відповіді на три запитання:
• для кого саме він збирається виробляти продукцію або послуги (аудиторія);
• хто його конкуренти;
• на які об’єми виробництва та продажів планує вийти за 2-5 років.
Як скласти бізнес-план?
Створення бізнес-плану можна порівняти зі зведенням будинку. Всі його розділи однаково важливі для успіху, як стеля і стіни для будинку. З чого складається будівля під назвою «Бізнес-план»?
Аналіз ринку та бізнес-ідея
Думки підприємців і експертів розділяються: одні стверджують, що починати складати бізнес-план потрібно з формулювання бізнес-ідеї, інші вважають, що насамперед варто провести аналіз ринку.
Нам здається ближчою думка про те, що саме грамотний аналіз ринку допомагає кристалізувати бізнес-ідею. Тому що принципи ринку, рівень попиту і пропозиції на ньому, прогнози і конкурентне середовище – це основні речі, які треба знати.
І зважаючи на дослідження ринку, можна коригувати ідею проекту, його місію та завдання.
Інвестиції
Маючи уявлення про ідею, підприємець розуміє, скільки коштів потрібно на її реалізацію. Водночас правильні очікування від інвестицій дають змогу зрозуміти, на які основні засоби ведення бізнесу можна розраховувати, наприклад, яке приміщення орендувати, яку кількість обладнання закуповувати, скільки обігових коштів використовувати.
Співробітники
Персонал – це «вікно», через яке компанія взаємодіє із зовнішнім світом, з покупцями. У цій частині бізнес-плану потрібно визначитися, який штат працівників потрібен підприємству, яка кваліфікація і досвід мають у них бути. Також підприємець фіксує у плані, скільки витрачатиме на заробітну плату щомісяця.
Просування
Ми живемо в інформаційну добу. Хто володіє інформацією, той володіє світом. Комунікації – рекламні та PR-активності – це те, що робить бізнес активним. Якщо підприємець планує витрачати кошти на рекламу, то має розуміти, які канали просування йому зручніше і вигідніше використовувати для збільшення продажів – сарафанне радіо, контекстну або цільову рекламу. Рівень бюджету на просування має формуватися залежно від бажаного рівня продажів та цільової аудиторії.
Організація
Організаційно-правова форма бізнесу – це точка опори, на якій базуються всі операційні процеси. Підприємець має визначитися, він – фізична чи юридична особа або приватне партнерство. Обрати загальну чи спрощену систему оподаткування. Визначення організаційно-правової форми дає розуміння того, яка дозвільна документація для ведення бізнесу потрібна.
Контрагенти (партнери і постачальники)
Якщо постачальники несумлінні або партнери нечисті на руку, то бізнесу дуже важко розвиватися та рости.
Продажі
Що, як, кому, в якій кількості і за яку ціну підприємець планує продавати?
Прибуток
Щоб спрогнозувати, який чистий прибуток можна отримати від реалізації бізнес-проекту, треба використати алгоритм. За основу береться сума загальної виручки від продажів, з якої вираховують:
• собівартість (витрати на матеріали та сировину);
• адміністративні витрати;
• витрати на збут;
• амортизація;
• відсотки за кредитами;
• податок на прибуток.
Отримана в результаті цих обчислень сума і становитиме чистий прибуток.
Якщо всі вищезазначені розділи будуть належним чином висвітлені у бізнес-плані, то це буде найкращою умовою для ухвалення потенційним інвестором рішення про надання фінансування майбутньому бізнесу.
Підбірка контенту