Підбірка контенту
Одна публікація у відомому журналі може підвищити ваші продажі у десятки разів. Але як цю публікацію там розмістити? Як розповісти про свій проект журналісту так, щоб зацікавити його? Взаємодія мас-медіа та підприємців була головною темою Elevate Conference, яка відбулась у Києві. Що ж кажуть відомі журналісти та підприємці про секрети вдалого пітчингу?
Денис Жаданов, CEO компанії Readdle, та Ігор Жаданов, віце-президент компанії Readdle
(фото з Facebook - SLOVA Tech PR)
Не варто недооцінювати вплив мас-медіа на результати компанії: коли про нас згадав The Wall Street Journal, наші продажі суттєво підскочили.
Мас-медіа – це не завжди скажено дорого. Якщо у вас є захоплива історія та класний продукт, ви можете розмістити навіть безкоштовну публікацію.
Як же краще контактувати з журналістами? До вашої уваги – декілька порад:
1. Станьте детективом: шукайте тих, хто потрібен саме вам і пише статті на теми, близькі до вашої.
2. Є вислів «Це лише бізнес, нічого особистого». Але насправді це не так, тож намагайтеся будувати приятельські стосунки з журналістами.
3. Якщо ви тільки-но познайомилися з представником мас-медіа, не варто одразу продавати себе за допомогою пітчингу. Краще, якщо вас просто запам’ятають, а потім ви нагадаєте про себе.
4. Якщо вам кажуть «ні», попросіть пояснити, чому: ви матимете важливу інформацію для вдосконалення.
5. Запропонуйте щось іншій стороні, тему чи консультацію, тобто станьте для неї корисним.
6. Учіться розповідати про себе.
Давід Браун, CEO TemplateMonster
(фото з Facebook - SLOVA Tech PR)
Живіть історіями. Шукайте щось у вашому бізнесі, що може перетворитися на захопливу історію та зацікавити журналіста.
Як підвищити шанси на відповідь потрібної вам людини? Тобто як зробити так, щоб вас ретвітнув Ілон Маск?
1. Проаналізуйте свій профіль у соцмережах.
2. Зрозумійте, що людину цікавить, що її захоплює.
3. Спробуйте вийти на тих, кому ця людина довіряє (це можна з’ясувати, подивившись, наприклад, чиїми постами вона ділиться).
4. Вигадайте тему, яка вас може поєднати, будьте креативні! Наприклад, я б написав статтю «Як я робив сайт для Ілона Маска», у передмові до якої зазначив би щось на кшталт: «Ілон ще не замовляв мені сайт, але якби замовив, я б зробив його ось так».
5. Зареєструйте акаунт у «Твіттері» та прочитайте книгу засновника і гендиректора PR-агентства EZPR Еда Циторна This Is How You Pitch.
Майкл Бутчер, журналіст та редактор TechCrunch
(фото з Facebook - SLOVA Tech PR)
Ви намагаєтеся змінити світ, створюючи щось нове. Саме тому вам потрібно розповідати про себе світові за першої-ліпшої нагоди. Так у вас з’являться прихильники і ті, хто може підказати вам, як стати кращим.
Я часто зустрічаюся з підприємцями. Тож хочу сказати: учіться розповідати про свій продукт пристрасно, так, щоб журналіст зацікавився, щоб він захотів про це написати! А не просто «Я стартапер, мій продукт забезпечує ось такі потреби».
Якщо ви хочете представити свій продукт, не намагайтеся весь час бути у полі зору журналістів. Знайдіть щось варте уваги та скажіть: «Ми збираємося змінити світ, зробити революцію. І робитимемо це ось таким чином», і тоді у вас буде більше шансів на публікацію.
Сам факт вашого існування нікого не зацікавить. Журналісти шукають історії, тому половину ваших зусиль спрямуйте на комунікацію. І навіть у технологіях людей завжди цікавить людська складова, історія.
Пам’ятайте, що журналісти теж люди, і обирайте слушні моменти для пітчингу. Якось мені намагалися розказати про свій стартап у туалеті, і, чесно кажучи, це було не найкраще рішення.
Джон Куцир, автор матеріалів у Forbes, Tune та Inc.
(фото з Facebook - SLOVA Tech PR)
Намагайтеся зрозуміти, що може зацікавити медіа. Ось декілька підказок:
1. Здивуйте та заінтригуйте журналіста.
2. Запропонуйте йому бути першим, хто матиме інформацію.
3. Демонструйте оригінальний підхід до теми, покажіть те, що ви робите, з незвичайного боку.
4. Говоріть людською мовою, без складних термінів та зворотів.
5. Надайте цифри як докази вашого успіху чи ідей.
Що точно не спрацює:
1. Пропозиція заплатити за статтю.
2. Ви намагаєтеся вдавати, що ви найкращий друг журналіста.
3. Порушення межі у спілкуванні: не будьте настирливим.
4. Ваш пітч дуже довгий і не стосується тем, які цікаві журналісту.
5. Ви називаєте свою компанію «лідер у галузі», «найкраща», але усе це лише епітети без фактів, а нам потрібне підтвердження ваших слів.
Якщо резюмувати поради, що прозвучали на конференції, то можна визначити три найголовніші складники вдалого пітчингу.
По-перше, варто навчитися розповідати про свій стартап так, щоб стало зрозуміло, що ця ідея варта уваги: у вас є цікава історія, ви щиро захоплюєтеся своєю справою і можете підтвердити ваші слова цифрами, фактами та статистичними даними.
По-друге, не забувайте, що журналісти також люди, у них може бути обмаль часу чи поганий настрій, тому не намагайтеся під час першої ж зустрічі здобути згоду на співпрацю.
І по-третє, подбайте про лаконічність пітчу: не використовуйте складні терміни і чітко формулюйте, які саме проблеми вирішує ваш стартап і що він змінить у світі. Це значно підвищить ваші шанси на публікацію.
Підбірка контенту