Кирило Куницький, засновник міжнародної компанії унікального навчально-консалтингового проекту для власників малого та середнього бізнесу «Бізнес-Конструктор», на запуску флагманської програми для підприємців «Власник бізнесу 2.0» розповів, що є запорукою успішного бізнесу. «Будуй своє» занотував найцікавіші моменти з його виступу.
Інформаційна довідка. «Бізнес-Конструктор» — міжнародна компанія, метою діяльності якої є розвиток культури ведення бізнесу в Україні та у Казахстані.
Часто бізнес порівнюють із живим організмом. А будь-який організм може працювати або злагоджено, або — зі збоями. Тому завдання засновника/власника бізнесу — зробити, щоб усі «органи» й «системи» цього організму почали працювати правильно і злагоджено, без збоїв та поломок.
Це важливо, адже, коли хоча б один процес не працює, це демонструє стан роботи бізнесу в цілому. Наприклад, якщо у компанії неефективний маркетинг, це означає, що потрібного фахівця не знайшли. У свою чергу, це — свідчення того, що не працює не лише цей процес, а й рекрутинг. А набір персоналу не відбувається, швидше за все, тому що коштів на цю функцію немає. Ну, а гроші відсутні, оскільки немає продажів. Все просто.
Тож нижче — кілька важливих аспектів, про які потрібно знати кожному підприємцю.
1. Розвиток бізнес-ерудиції
У власника або засновника на вибір є кілька шляхів ведення бізнесу. Перший обирають, коли не мають за плечима підприємницького досвіду. Разом з цим немає й уявлень про бізнес-процеси та принципи їхньої роботи. Втім, як і про еталонні принципи роботи.
Другий шлях — для тих, хто завдяки підприємницькому або іншому досвіду в минулому отримав набір певних компетенцій. Але завжди слід пам’ятати — ці знання недосконалі. Їх потрібно регулярно оновлювати — як теоретичну, так і практичну частини.
Власникові необхідно з’ясувати принципи роботи всієї системи, отримати уявлення про еталонний зразок, як-от звітування або робота відділу маркетингу. А ще — як такі створити власноруч у своєму бізнесі.
Якщо власник розуміє, що таке правильна робота, тоді будуть поставлені правильні технічні завдання, і з’явиться кваліфікований фахівець. А разом з цим визначиться і напрямок для руху та подальшого зростання.
У протилежному випадку, якщо підприємець, не розуміючи принципів роботи того чи іншого процесу, розраховуватиме на інших людей, у команді з’являться такі ж некомпетентні фахівці, що поведуть бізнес у кращому випадку до досягнення мети довгою дорогою, у гіршому — в нікуди.
2. Правильна розстановка пріоритетів
У підприємців зазвичай обмежена кількість ресурсу — часу і грошей. При правильному фокусуванні бізнес розвивається, при неправильному підприємець потопає у поточних завданнях. І його бізнес не розвивається з необхідною швидкістю. Моя порада: вчіться розставляти пріоритети, від них залежить результат роботи. Тому що кількість завдань може бути однакова, але з якою послідовністю вони будуть виконані, таким і буде результат роботи компанії — позитивний або негативний.
3. Дисципліна реалізації
Можна роками вчитися планувати і структурувати процеси, але не виконувати найголовнішого — дотримуватися дисципліни.
Щоб прийти до успіху, варто в першу чергу привчати себе до дисципліни. Є дисципліна — є результат. І навпаки, у разі її відсутності терміни виконання і результат опиняються під великим питанням.
4. Експертний погляд зі сторони
Підприємці або представники однієї й тієї ж сфери нерідко страждають так званою «короткозорістю». Наприклад, часто однаково бачать як сильні сторони, так і «біль» бізнесу — на відстані витягнутої руки. Всі ці проблеми вони спільно обговорюють на зустрічах, заходах. Словом, ходять по колу.
Переконаний, будь-якому бізнесу корисна так звана супервізія — погляд ззовні, від представника іншої галузі. Наприклад, аграрію стане в пригоді погляд ззовні представника будівельного або іншого бізнесу. Так само корисними і для будівельного бізнесу будуть погляди представників інших галузей.
Підсумовуючи вищесказане — не сидіть на місці! І не розраховуйте, що хтось візьме розуміння бізнес-процесів на себе, замість вас стежитиме за дисципліною. Лише від вас залежить, як і наскільки правильно бізнес розвиватиметься, хто прийде до команди і хто дасть зворотний зв'язок для розвитку бізнесу в майбутньому!