Прискорення ритму життя, зростаючі вимоги людей як до самих себе, так і до оточуючих, призводять до різкого збільшення запиту на нові джерела особистісного розвитку і натхнення. І якщо дорослі люди можуть знайти для себе джерела розвитку, то за дітей це роблять їхні батьки. Така логіка повсякденного життя призвела до зростаючого попиту на додаткову освіту для дітей з самого раннього віку. Ще 5-10 років тому ця потреба закривалася в основному за рахунок гуртків і приватних репетиторів, а в останні роки істотно зріс попит на комплексний розвиток для дітей. Окрім постійного навчання чомусь новому, дітям потрібен і різноманітний відпочинок, який заміщав би проведення часу з гаджетами з раннього віку.
Відповіддю на такі запити споживачів стали приватні дитячі центри. Формати дитячих центрів в Україні, як і в усьому світі, носять різний характер і різні цілі, які ставлять перед собою, з одного боку, батьки, з іншого — засновники таких центрів. Вони ж визначають формат і місце розташування цих центрів. Якщо говорити про розваги, то зараз складно знайти торговий центр, в якому не було б дитячого розважального центру, де можна залишити дитину на час шопінгу в вихідний день, або просто урізноманітнити дозвілля.
Набирають популярність і центри, спрямовані на додаткову освіту.
Проблемою оцінки ринку дитячих центрів, спрямованих на розвиток дітей, є різноманітність позиціонування різних центрів. Фактично центрів для навчання дітей на сьогодні тільки в Києві більше 250, в інших містах України — ще понад 500.
За напрямками послуг, пропонованих у дитячих центрах, однозначних лідерів і аутсайдерів немає — пропозиція в рівній мірі розподіляється між напрямками спортивного розвитку, освіти і розваг.
Перед деталізацією освітніх дитячих центрів важливо відзначити, що до них за класифікаціями в профільних каталогах також відноситься і розвиток творчого потенціалу: живопису, акторської майстерності та музичного мистецтва. Категорія танцювального мистецтва належить до категорії спорту.
Найбільш поширеними на ринку є центри вивчення іноземних мов, серед яких, крім англійської, поширені німецька, французька, іспанська, польська та китайська мови. На другому місці — комплексні дитячі центри, які пропонують кілька послуг.
Що стосується прогнозів розвитку ринку дитячих центрів, перспективи досить високі, проте вимагають вкладень у просування та кваліфікований персонал. Саме персонал відіграє ключову роль, тому що основним способом просування таких послуг є «сарафанне радіо».
Якщо складно визначитися, чим саме ви б хотіли займатися, спеціалісти компанії Pro-Consulting допоможуть вам це зрозуміти. Замовити можна готовий або індивідуально розроблений проект. Для учасників програми підтримки підприємництва «Будуй своє» Pro-Consulting надає знижку до 40% на аналітику ринку і готові бізнес-плани.