Провідний європейський фахівець із digital-маркетингу Егберт Ян ван Бел вважає, що інноваційні технології – це майбутнє людства і бізнесу зокрема. Передові технології використовують для налагодження бізнес-процесів та ухвалення рішень уже тепер. Які саме? Нам розповість експерт.
Що таке інновація? Це нова ідея, яку ви віднайшли, втілили та отримали прибуток від її реалізації. Це систематичне застосування нових знань, нової інформації і нових товарів. Інновація не означає щось нове постійно. Ви можете поєднувати старі технології. Так працює наприклад, Twitter. В основі цієї соцмережі лежать три ненові технології: текст повідомлення, інтернет та SMS. Можливо, це була інновація, але вона відштовхувалася від існуючих на той момент технологій.
Інновація – це завжди трансформація. Ви вносите базові зміни у характер своєї компанії або свого бренда. Основна мета інновації – спростити життя клієнта, а інновації для бізнесу, звісно, спрощують життя підприємців.
Glassdoor – це американський інноваційний сервіс, за допомогою якого можна дізнатися про внутрішню кухню будь-якої компанії, адже містить дані про умови праці, рівень зарплати та інші деталі багатьох організацій. Кожен, хто проходив співбесіду або співпрацював з тією чи іншою компанією, може залишити про неї відгук на Glassdoor.
Якщо у мене співбесіда, і вона пройшла не дуже добре, я сам можу оцінити компанію і поділитися цією інформацією. Якщо ви відповідаєте за кадрову політику компанії, за наймання працівників, вам треба працювати з цією програмою. Всі хочуть наймати на роботу розумних, інтелігентних людей, які бачать нові можливості. Програма допомагає роботодавцям у цьому. Це той самий алгоритм, що і Facebook, – показує користувачу лише ті посади, які його цікавлять. Компаніям теж вказують лише на тих людей, які їм підходять.
Це не просто пошук та оцінювання, а справжній бренд, який несе кардинально новий меседж і ставлення до роботи та до процесу наймання.
Glassdoor також створює нові алгоритми, які слугують для індивідуальних запитів. Наприклад, якщо вам потрібен блогер, у сервісі існує спеціальний алгоритм для того, щоб знайти для вас потрібних людей із відповідним потенціалом.
Ця дуже розумна програма (схожа на LinkedIn, але з системою зворотної оцінки) вже кілька років працює у світі. Українці також мають можливість нею користуватися. Тобто більша релевантність, більше користі. Це дійсно нове покоління інновацій.
Наскільки важко дізнатися всю необхідну інформацію про клієнта? Нині це нескладно, особливо коли є соцмережі.
Ми всі знаємо Гілларі Клінтон, але як політика. А я б хотів знати її як клієнтку. Алгоритм роботи сервісу Crystallize (створений фахівцями Гарвардського університету) заснований на агрегації даних із соцмереж для створення психологічного портрета клієнта. Так ось Гілларі Клінтон одразу починає спілкування, тому що хоче якомога швидше дізнатися, що від неї хочуть, або добитися того, що вона хоче. Crystallize радить їй вести бесіду, використовуючи слова done, absolutely, триматися глобальної картинки, спілкуватися прямолінійно.
Ця програма – своєрідна кришталева куля. Ви можете створити психологічний профіль будь-кого, навіть свого чоловіка або дружини. Програма визначає відповідність ваших параметрів до параметрів вашого клієнта. Якби я захотів працювати з Петром Порошенком, то Crystallize показала б, що ми з ним схожі на 57%. Якщо вірити програмі, Петро рішучий, творчий, цінує сталий розвиток. А я з ним поділяю оптимізм, інтелектуальність та захоплення новими ідеями.
Алгоритм створення портрета – це новітня предикативна система моделювання, яку ми можемо використовувати вже тепер. Масиви даних і аналітика – наше теперішнє і майбутнє.
Творці стартапа «Магічний соус» вирішили, що не лише алгоритми можна використовувати як особистісний пошуковик для цілих груп клієнтів. Їхній девіз: «Що менше питань, то більше відповідей». Вони створюють профіль на основі ваших акаунтів у Facebook, Instagram, Twitter: п’ять ваших основних рис характеру, ваш інтелект, ваші політичні, сексуальні, професійні уподобання і ваші особисті стосунки.
Соціальний вплив – нова модель функціонування світу та суспільства. Ви можете свого ідеального клієнта проаналізувати на основі соціальних даних. Що більше даних ви маєте, то релевантніші результати отримаєте. Найбільший рівень релевантності натепер – 60%. Чи зростатиме релевантність? Так, тому що це новий алгоритм.
За моїми даними, понад 30 університетів у світі розробляють схожі алгоритми для приватних осіб і для бізнесу. Наприклад, алгоритми для страхового бізнесу, для автоматичного генерування та аналізу текстів.
Spotcap – міжнародний банк, який 2014 року заснували Тобі Трібел і Єнс Волощак. Вони розпочали працювати у Нідерландах. Чому саме там? Бо в Європі є два варіанти заснувати банк: у південній частині Амстердама, де розташовано 400 банків, або у Лондоні. Чому Spotcap не заснували в Лондоні? Бо інвестувати у лондонську нерухомість дуже дорого.
У чому їхня бізнес-пропозиція? Вони провели spotcap-дослідження в Нью-Йорку і побачили, що власники бізнесів витрачають 25 годин на отримання кредитів. Це час, протягом якого підприємцям доводиться шукати доступні кредити та залучати гроші, щоб створювати свій бізнес. Бізнеси розвиваються швидко, клієнтам потрібен швидший і гнучкіший доступ до коштів. Оформлення такого кредиту триває кілька тижнів.
Чим займається Spotcap? Вони дають бізнес-кредити малим підприємствам онлайн. Власники бізнесу подають текстову форму – формуляр, алгоритм перевіряє в реальному часі бізнес-модель і кредитоспроможність. Реакція миттєва: я завантажив свої дані, за кілька секунд отримав реакцію від Spotcap. Це не хвилини, а секунди. Це алгоритм, який обробляє вашу інформацію зі швидкістю інтернет-зв’язку.
Spotcap працює у Нідерландах, Австралії, Англії. Я впевнений, що за кілька років це буде найбільший кредитний банк для малих і середніх підприємств у Західній Європі. Якщо ви хочете зробити цікавий бізнес в Україні, зателефонуйте Тобі та Єнсу і запитайте: «Чи можемо ми представляти Spotcap в Україні?». Це міжнародний бізнес. Якщо ви хочете стати підприємцем – спробуйте, чому б ні? Що вам втрачати?
Такі компанії-міленіали, як Spotcap, це компанії майбутнього. Доки ми чекаємо змін, вони трансформують бізнес-ландшафт та класичні бізнес-моделі. Нова модель – це несподівані поєднання, ризики, гібриди, культура, екстравертність, відкритість, ціннісність.