Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

КОРОЛІ КРИЗИ: ЯК МАЛОМУ БІЗНЕСУ ПЕРЕЖИТИ ПАНДЕМІЧНУ ІЗОЛЯЦІЮ

Коронавірус, або COVID-19, становить значну загрозу не тільки здоров’ю людини, але й малому та середньому бізнесу. Карантин може призвести до раптового падіння попиту на товари чи послуги, які надають компанії, дефіциту робочої сили, проблем з орендною платою та перебоїв у постачаннях. Але закриття фізичних кордонів та масова робота з дому не лише створює перепони, але й надає  бізнесу нові можливості змінити маркетингову стратегію, що була напрацьована, на більш інноваційну.

У кризовій ситуації, коли умови постійно змінюються, а передбачити хід подій навіть на декілька днів уперед майже неможливо, малий та середній бізнес потребують активного плану для налаштування та адаптації того, як вони керують своїми командами та брендами та ведуть комунікації зі своїми клієнтами. Споживачі можуть ніколи не дізнатись, як фінанси компанії або відділ кадрів реагували на непередбачувані події, але маркетинг бренду завжди знаходиться у полі зору, відбивається у кожній рекламній кампанії, повідомленні та каналі. Бізнес повинен задавати тон тому, як клієнти сприймають бренд у важкі часи. Тож, як можна діяти підприємству, щоб пережити кризу?

  1. Будьте більше присутніми у соціальних мережах. Очевидна річ, але у кризовій ситуації надзвичайно важливо підтримувати зв’язок зі своїми клієнтами. Коли більшість людей вимушені через карантин сидіти вдома, вони починають проводити більше часу в соціальних мережах у пошуках комунікації. Бізнес може використати це та бути постійно присутнім у житті своїх клієнтів, наприклад, окрім звичного формату stories використовуючи прямі трансляції. Це підвищить почуття залученості тих, хто дотримується режиму соціальної ізоляції. Також онлайн-трансляції можуть стати заміною звичних офлайн подій, перевівши їх у режим віртуальності. У них можна розповідати клієнтам про те, що робить бренд для того, аби забезпечити безпечні умови вироблення, доставки та розповсюдження продукції.
  2. Адаптуйте сервіси та рекламу під «коронавірусний хайп».
  • Введіть доставку «без рук». Попитом будуть користуватися сервіси безконтактної доставки, в яких можливо попросити кур’єра залишити посилку на порозі квартири. Так зробили, наприклад, Veterano Pizza. Для випадків, коли все ж необхідна зустріч клієнта із кур’єром, піцерія розробила зіппакети для готівки.
  • Демонструйте відсутність дефіциту товарів вашого бізнесу. Деякі ритейлери  (наприклад, Le Silpo) почали робити у своїх соціальних мережах дописи із запевненнями в тому, що, якщо клієнт не знайде на полицях потрібного товару, то його обов’язково знайдуть на складі.
  • Синхронізуйте стратегію просування із рекомендаціями ВОЗ. Змініть меседж, якщо це необхідно. Наприклад, KFC перестали використовувати у відеороликах сцену з облизуванням пальців, а Cadbury та Hershey’s — вирізали кадри із рукостисканнями та обіймами.
  • Розробіть мерч вашого бренду на продукції товарів для дому.
  1. Будьте соціальними. Як і до кризи, бренди із соціальним порядком денним заслуговують більше довіри покупців. Серед найактуальніших тем – безпека людей із груп ризику. Наприклад, бренд одягу SIL’ перераховує 10% від суми покупок у фонд Starenki.
  2. Влаштовуйте віртуальні семінари. Найбільше криза коронавірусу через обмеження на зібрання великої кількості людей вдарить по бізнесу, який пропонує послуги та займається організацією подій. Наразі необхідно розробити альтернативні ідеї для фізичних заходів, запланованих на весну та літо. Для того, аби мінімізувати втрати, підприємцям доведеться проявити креативність, перевівши свої події у простори інтернету. Так зробив, наприклад, PostPlayТеатр, керівництво якого не скасувало вистави, а швидко зреагувало, піднявши платформу для показів у мережі.
    Для проведення онлайн-подій можна скористатись наступними платформами:
  • Onstream Media. Платформа дозволяє проводити платні семінари, вебінари та аудіо та відеоконференції.
  • MegaMeeting та MyOwnConference — платформи, які можна використовувати з мобільних пристроїв. На MyOwnConference також можливо розробити власні тести.
  • ClickWebinar підлаштовує дизайн платформи під сайт клієнта, що проводить онлайнподію.
  1. Розробіть онлайн-каталоги. Карантин – чудова можливість створити нові каталоги для продукції. Навіть після того, як криза мине, вони зіграють добру службу для присутності бізнесу в інтернеті. Для цього можна використати такі сервіси як, наприклад, Joomag.
  2. Збільште маркетинговий бюджет. У кризові часи важливо пам’ятати, що карантин та ізоляція — не привід ставити бізнес «на паузу» та чекати. Навпаки, це час активізувати усі необхідні ресурси та перелаштувати бізнес на нову модель. Як приклад можна взяти кризу 1973 року, та порівняти дії двох компаній-конкурентів: Ford та Chevrolet. Перша скоротила рекламний бюджет на 14% та навіть через п’ять років не змогла вийти на рівень нульового докризового доходу. Chevrolet відмовились від старої моделі фінансування рекламного бюджету від фіксованого процента від продажів та збільшили свою ринкову долю на 2%.

Глобальний карантин може привести до остаточного переходу продажів та сервісів і послуг у діджитальне середовище. Тому підприємцям слід пам’ятати еволюційну аксіому – виграє не найсильніший, а той, хто вміє підлаштовуватись. Зараз здатність до адаптації до швидких змін може відіграти вирішальну роль для подальшого існування та функціонування бізнесу.

АТ "Ощадбанк"