Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Корабель, що тоне

Кирило Куницький, засновник міжнародної компанії унікального навчально-консалтингового проекту для власників малого та середнього бізнесу «Бізнес-Конструктор», назвав головні причини закриття багатьох компаній, та розповів, як підприємцям цьому запобігти.

До речі, як не вилетіти на узбіччя бізнесу та не поповнити ряди тих, хто втратив усе — відповіді на ці актуальні запитання дізнавайтеся у навчальному курсі Кирила Куницького на «Будуй своє».

Увага — типові факапи!

Насправді існує декілька характерних помилок, які допускають підприємці не лише в Україні, а й у всьому світі, які призводять до одних і тих же наслідків. У кращому випадку вони погіршують позиції компанії на ринку. У гіршому — зводять нанівець усе: бізнес-ідею, зусилля, руйнують команду.

Отже, розберемо декілька з них. Перша помилка — відсутність аналізу конкурентного середовища компанії. Підприємці досить часто нехтують статистичними даними, а дарма. Під час аналізу можна отримати цінні висновки — адже чим динамічніше середовище, тим складніше його передбачити та змоделювати. Разом з цим можна спрогнозувати потенційні зміни на ринку — як-от вихід нових конкурентів, зміна купівельної спроможності аудиторії, розширення можливих каналів збуту чи поява нових постачальників.

Другу помилку компанії допускають, коли не оцінюють на ринку сучасний попит клієнтів на продукт. Важливо постійно вимірювати рівень інтересу цільової аудиторії до вашої послуги або продукту. Це легко з’ясувати, наприклад, за допомогою дробшипінгу. Так роблять підприємці на маркетплейсах, коли фактично товару на руках немає, він увесь — у посередників. І коли надходить заявка від покупця, стає зрозуміло, продукт чи товар насправді затребуваний або ж ні. Все просто.

Третя помилка — безсистемність в усьому: в плануванні, фінансах, інструкціях тощо. У плануванні — відсутність цілей та способів їхнього досягнення. Наприклад, хаос у веденні документів. Уявіть собі, що одна людина у команді веде документи онлайн, водночас інша — офлайн. У підсумку витрачається купа часу на документообіг або написання вказівок, де що лежить. Інколи документи можуть вестися онлайн, але кожен з учасників робить власні позначки, незрозумілі іншим. В результаті вся команда не володіє реальною картиною справ компанії та не може оперативно вирішувати будь-які проблемні питання.

Четверта помилка — неправильно підібраний персонал. Нерідко трапляється, що у підприємців не сформований чіткий портрет працівників команди — з набором умінь та як професійних, так і людських навичок. Звідси й виникають проблеми: невміння працювати в команді, небажання вчитися тощо. Результати неправильно підібраного персоналу завжди однакові: втрачені клієнти та можливості. Разом з ними — й «підтоплене» підприємство.

П’ята помилка — некомпетентність власника компанії. Якщо власник підприємства не розуміється на тому, що робить, це скоріш за все дорівнюватиме провалу.

Як запобігти та подолати типові проблеми?

Для того, щоб не допустити помилок у майбутньому або вирішувати вже наявні, зробіть кілька простих кроків.

Перший крок — завжди, кожен день і щогодини прагніть покращити свій продукт. Тобто, уявляйте, як і в який спосіб продукт або послуга ставатимуть кращими, аніж те, що є на сьогодні, та що пропонують конкуренти.

По-друге, подумайте, у чому унікальність того, чим ви займаєтесь. Аби це визначити, запитайте себе: що станеться, якщо компанія загине? Відповіді на питання підкажуть вектор майбутнього руху.

По-третє, попрацюйте над системністю у компанії та подолайте хаос у різних напрямках: планування та фінансова звітність. Особливу увагу приділіть маркетингу, який стане для бізнесу «гормоном росту», тому користуйтеся ним ефективно. Для цього розділіть маркетинг і менеджмент, щоб не задихнутися в операційних пожежах.

По-четверте, проаналізуйте: чому ми кращі? Відповідаючи на це питання, шукайте відмінності, родзинки, які можна обіграти в очах клієнтів. Таким чином буде легше прямувати до кінцевої мети — запропонувати ринку найкращий продукт, найшвидшу доставку, послугу з найкрутішим сервісом тощо.

По-п’яте, створіть свою формулу росту.

Підсумовуючи вищезазначене — будьте кращими. Проблеми — вирішуйте. Постійно вдосконалюйте себе, продукт або послугу. Обирайте правильних людей у команду. Втілюйте ідеї у життя!

АТ "Ощадбанк"