Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Для чого створювати персональний бренд

Катерина Спориш

Ніна Левчук, керівник Google Marketing Solutions у Центральній та Східній Європі, розповіла «Будуй своє», навіщо створювати персональний бренд і чому може статися вигоряння. А також — де шукати цільову аудиторію, у якому випадку краще віддати ведення соціальних мереж на аутсорсинг та що отримає на виході власник сильного персонального бренда (незабаром дивися курс від пані Левчук про персональний бренд у реаліті-школі «Будуй своє»).  

Послідовність кроків

Перше, з чого потрібно почати, запитати себе: «Для чого я це роблю?». Відповівши на це запитання, визначити дивіденди від інвестування у власний бренд. Вони можуть бути різними: як-от побудувати сильну присутність у корпорації, розвинути благодійний проект, привернути до себе увагу як до фахівця з консалтингу, коучингу тощо.

Не ставлячи собі такого питання, розвивати бренд, тому що всі так роблять — неправильний підхід. Адже сам по собі цей процес енерговитратний з огляду на людські ресурси — час, зусилля тощо. Насправді, коли немає розуміння, до якої мети бажаєте прийти, рано чи пізно на цьому шляху «вигорите».

Зрозумівши — навіщо, можна рухатися далі. А саме —визначити соціальні ролі, що стануть у нагоді. Наприклад, існують хороші маркетологи, продажники та інші спеціалісти. Однак не всі вони мають персональний бренд. Є й інші — яких виділяє певна характеристика серед тисяч інших людей. Наприклад, як бігун-інвестор. Можуть бути і такі ролі, як експерт — за що вам готові платити, особистість — тобто, чим ви відрізняєтесь, хобі.

Якщо говорити про персональний бренд, виділяючи соціальні ролі, він складається із трьох головних компонентів:

— те, що ми про себе говоримо;

— як часто ми говоримо;

— те, що говорять про нас.

І якщо на перші два компоненти ми зможемо вплинути, то на третій — аж ніяк, бо це сарафанне радіо. Останній компонент — якраз той самий секретний інгредієнт для персонального бренда.

Декілька запитань

Для визначення соціальних ролей знадобиться відповісти на декілька запитань, які продемонструють, що ви любите насправді, чи зможете говорити про це на конференціях та заходах тощо.

Питання будуть наступними:

— Що ви люблю робити?

— За що вам готові платити?

— Наскільки довготривала ваша історія?

— Є у вашому оточенні люди, які вас підтримають?

— Чи використовуєте ви всі ресурси для просування бренда (соціальні мережі, нові платформи, навички комунікації тощо)?

— Ваш імідж відповідає персональному бренду?

— Ви справляєтеся із зазначеними ролями (тактика та стратегія зі звичкою)?

— Наскільки ви готові постійно «крутити велосипед» у цій ролі?

Зазвичай на цьому етапі з’являються мінімум 3-4 ролі. Надалі слід оцінити кожну роль за шкалою від 0 до 10 балів. Буває таке, що роль набрала багато балів, але ви не можете говорити про неї часто, тоді потрібно відповісти самому собі, чому вона не підходить.

Аудиторія та інструменти персонального бренда

Коли ви визначалися із соціальними ролями, наступний етап — аналіз аудиторії.

В основному на публічних людей в Instagram і Facebook підписані тисячі людей. Ці підписники не купують продукт, вони створюють публічність. Купує зовсім інша частина аудиторії.

Саме тому важливо зрозуміти соціальні ролі задля побудови правильної комунікації. З одного боку, це дозволить створити маси навколо вас. З іншого —отримати авторитет у аудиторії, готової заплатити за все, чим ви займаєтеся: бізнес, послуги тощо.

Після цього час пошукати, де саме сконцентрована така цільова аудиторія, та обрати канали просування: офлайн— конференції, друковані видання, або онлайн — Facebook, Instagram, онлайн-курси, вебінари.

Далі треба обрати інструменти, що підходять саме вам. Якщо не можете зробити цього якісно, краще віддати на аутсорс. В Україні це коштує $150-300 на місяць. 

І зважайте, що персональний бренд — регулярна довготривала гра, де доведеться «крутити педалі» 2-3 роки. Проте це інвестиція в себе, і вона себе окупає. Адже на виході вона дає лояльність людей. Маючи сильний бренд, можна зробити багато різноманітних активностей, що асоціюватимуться саме з вами. Ці активності, відповідно, отримуватимуть кращі результати, тому що вам довірятимуть. І важливо не те, що за проект ви робили, а те, що зробили його саме ви!

АТ "Ощадбанк"