Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Бізнесмени в YouTube, краудфандинг та міфи про доставлення товарів: огляд аналітики за травень

Підбірка контенту

Останнього місяця весни ділова преса приділяла багато уваги практичним порадам бізнесу, який продовжує долати виклики цифрової революції та пандемії коронавірусу. 

ЗМІ писали про те, що в продавців часто хибні уявлення про доставлення товарів, і рекомендували їм, як захищати свої інтереси. Крім того, розповідали про можливість отримання інвестицій для бізнес-проєктів за допомогою краудфандингових платформ. 

У травні ми також дізнавалися, як вимірювати рівень лояльності клієнтів, і читали пізнавальні історії ведення YouTube-каналів українськими підприємцями. 

1. 5 міфів продавців про доставку і повернення товарів, retailers.ua

Йдеться про поширені упередження бізнесу, що можуть призводити до судів і штрафів. 

Наприклад, є міф, що за доставлення товару завжди сплачує покупець. Насправді ж закон не регулює це питання: усе відбуватиметься так, як ви пропишете в договорі оферти (пропозиції) або домовитеся із покупцем. Наперед зазначайте в умовах оплати, за чий кошт буде доставлення, а також наводьте цю інформацію на сайті. Необхідно додатково інформувати покупця й месенджером чи електронним листом. 

Вважається, якщо покупець замовив товар, але не забрав його, то передоплату можна залишити собі. Це хибна думка: і в разі неприходу у пункт отримання (доставлення), і в разі відмови від продукції ви маєте повернути замовнику його  гроші. Ба більше, повернення товару здійснюється коштом продавця. 

Щоб не виникали такі проблеми, пропишіть в оферті або в повідомленні, що за доставлення товару ви берете заставу. І якщо покупець не забирає товар, він залишається у продавця.

2. Ці 7 конструкторів мобільних додатків легко використовувати, навіть якщо ви не програміст, MC.today

Хочете зробити свій додаток у смартфоні, а грошей обмаль? Тоді скористайтеся онлайн-конструктором. 

Наприклад, програма Appy Pie допомагає безкоштовно створювати базові мобільні додатки для Android або iOS і завантажувати їх на свій смартфон. Коли застосунок готовий і ви волієте опублікувати його в Google Play/App Store, платформа допоможе і з цим, але за додаткову плату. Безплатно платформою можна послуговуватися 7 днів, а потім доведеться обрати тарифний план – від 18 до 60 доларів на місяць.

В іншому конструкторі, Mo-Apps (до речі, українська розробка), можна вибрати тему для додатка, налаштувати кнопки, категорії, меню й сторінки, зібрати потрібний функціонал. Створення безкоштовне, оплачується тільки їхня публікація в Google Play або App Store, а також технічна підтримка – 50 доларів на місяць.

Незалежно від конструкторів ви маєте сплатити за реєстрацію додатків у магазинах: в Apple App Store це коштує 99 доларів щороку; у Google Play Market – 25 доларів одноразово за кожен додаток.

До того ж в App Store застосунки повинні мати певну унікальність, принаймні в дизайні. Таку умову складно дотримати, якщо використовувати шаблони конструктора. Тож немає гарантії, що ваш додаток буде зареєстрований в App Store.

3. Навіщо українські бізнесмени йдуть в YouTube і скільки це їм коштує. Три зіркових кейси, Liga.net

YouTube наразі є другим за популярністю сайтом після Google: щодня тут переглядають мільярд годин контенту. Для звичайного блогера, що знімає розважальний контент у себе вдома, вкладення в улюблену справу можуть бути й мізерними. Проте для ведення повноцінного каналу, наприклад про подорожі, витрати сягатимуть 50–100 тисяч доларів на рік.

Це робить платформу одночасно й інструментом для просування, й значною інвестицією. Вкластися у власні канали вирішили з десяток українських бізнесменів, які стали відомі не лише в бізнес-колах, а й широкому загалу. У статті вони розповідають, навіщо це зробили, скільки їм це коштувало та який з цього зиск. 

4. Коли продукт важливіший за бізнес: що таке крафтове пиво та як воно завойовує Україну, Економічна правда 

Якщо у Сполучених Штатах частка крафтового пива в загальному обсязі ринку збільшилася до 14 %, то в Україні на 2020 рік лише до 3 %, однак вона стрімко зростає. 

Засновники крафтових пивоварень зазначають: вони відвоювали певну частку ринку в імпортного преміального пива, але крафт розвивається не таким темпами, як хотілося б. Причина криється в законодавстві, яке гальмує розвиток українських виробників. Зокрема, доводиться багато платити за ліцензію й акцизні збори. 

Сильно вдарив по крафтовиках і локдаун, адже понад половини продукції мініброварень продається у бари й ресторани. 

5. Як працювати з інвесторами з Близького Сходу, щоб укласти угоду, Forbes

Цей регіон має колосальні інвестиційні можливості. Проте зацікавити місцевих інвесторів непросто, бо їхню довіру ще треба заслужити. 

Співпраця із монархіями Близького Сходу має кілька переваг. Місцеві фонди розвитку постійно шукають нові прийнятні й менш конкурентні ринки, тож Україна у цьому плані є привабливою країною. 

Однак ділове партнерство тісно пов’язане з міждержавними відносинами. Український бізнес, як і держава, повинні готуватися до виконання суворих умов: тримати слово й не порушувати взяті на себе зобов'язання, інакше шлях до арабських інвестицій нашій країні буде надовго закритий. 

6. Вимірювання лояльності клієнтів – проста метрика, яка збільшить прибуток компанії. Як це працює, Forbes.ua

NPS (Net Promoter Score) є індексом споживчої лояльності, за його шкалою (від 0 до 10) визначають, наскільки споживачі довіряють компанії. Готовність розповісти про продукт або послугу друзям, родині чи колегам вважається одним із найважливіших чинників прибуткового зростання.

Постійні клієнти не завжди мають змогу купувати в компанії або користуватися її послугами. Проте вони можуть знижувати витрати бізнесу на залучення нових споживачів. До того ж лояльні клієнти з часом схильні купувати більше, оскільки готові віддавати значну частину бюджету фірмі, яка роками виправдовує їхню довіру.

7. Краудфандинг: інвестиції в бізнес і на особисті потреби, Inventure

Є три типи збирання грошей, і вони залежать від того, яку винагороду отримає інвестор: бонуси, частку в прибутку або в проєкті. 

Збір коштів буває з матеріальною вигодою чи без неї. Другий тип характерний для особистих проєктів або пожертвувань у благодійні фонди. 

Для тих, хто інвестує, є серйозна загроза шахрайства, адже між авторами й інвесторами не укладається контакт. На щастя, сайти краудфандингу перевіряють ідеї на адекватність і можливість реалізації, а також вимагають від учасників документи. Крім того, платформа може заблокувати доступ до проєкту на будь-якій стадії.

Підбірка контенту

АТ "Ощадбанк"