Щасливі та вмотивовані співробітники — це перший крок до підвищення продуктивності праці та росту прибутку вашої компанії. І це не просто красиві слова або гасло. Візьмемо рейтинг 100 кращих роботодавців по версії американського Fortune. За рік їхні прибутки зросли в середньому на 22%. А, наприклад, в 2014 р. 100 кращих роботодавців наймали нових співробітників за ставкою, що була в п'ять разів вище, ніж в середньому по країні. Трохи не збігається з порадою забути про грошові стимули, так? Звідси й перший мотиваційний секрет.
1. Нехай зарплатня буде справедливою.
Ви можете запропонувати трансфер до роботи, фітнес-центр раз на тиждень та безкоштовний обід щоп’ятниці. Але в кінці місяця мова піде про зарплатню. Гарні співробітники люблять свою роботу, свою фірму, і навіть (іноді) своїх колег. Та правда в тому, що вони з вами для того, щоб заробити собі на життя. Тому розумні бізнесмени платять людям гідно. А в хороші часи такі підприємці ще й діляться прибутком.
Наприклад, бестселер «П'ятдесят відтінків сірого» приніс видавцеві Random House рекордний прибуток. І компанія визнала за необхідне надати кожному співробітнику по $5 тис. премії. Такі «широкі жести» мотивують людей більше робити у вдалі для компанії роки та сумлінно працювати в складні періоди.
2. Безкоштовне — більше не мотивація.
Так, ви почули правильно. Безкоштовна кава та смаколики, різноманітні тренінги для підвищення кваліфікації та уроки англійської під час робочого дня…В українських реаліях підприємці тільки почали звикати до думки, що все це — норма. А фахівці з кадрів кажуть, что все це потрібно робити, але цього не досить.
Ситуація на ринку праці йде до того, що подібні бонуси стануть мало не обов'язковою вимогою найманих працівників до босів. Щоб змусити робітника відчувати мотивацію, треба надавати значно більше, ніж таки пільги.
Безкоштовні зручності доречні там, де співробітники відчувають, що їхній внесок до спільної справи та ідеї оцінюються. У протилежному випадку умовний «безкоштовний цукор» сприйматиметься робітником як цинізм та неповага.
3. Ні нудним та невтішним офісам!
Офісне «довкілля» може вас надихнути або зламати. Те, як ви формуєте робоче середовище, сильно впливає на розумові здібності, душевний стан та психіку вашої команди. Зробіть офіс більш людяним, органічним місцем для роботи. Набагато простіше залишатися мотивованими, коли почуваєш себе комфортно на своєму робочому місці. Тут немає правильної чи неправильної відповіді. Кожна компанія має особисту корпоративну культуру. Але важливо дозволити собі відійти від образу традиційного офісу. Наприклад, деякі компанії зруйнували стінки, щоб зробити більш відкриту командну робочу зону.
Якщо це для вас занадто радикальне рішення, почніть з реалізації чогось простого. Наприклад, з улаштування декорованої кімнати для відпочинку. Або повісьте фотографії, цитати та твори мистецтва на стінах офісу — вони надихатимуть колектив на творчість.
Якщо ви стурбовані, чи комфортно вашій команді, просто запитайте про це! Швидше за все, співробітники скажуть прямо, якщо вони відчувають, що офіс є нудним або невтішним.
4. Увага до особистості має значення.
Командна робота є важливим елементом успіху компанії. Дуже часто зусилля власника спрямовані суто на згуртування співробітників та мотивування створеної команди. Але індивідуальну мотивацію здатна забезпечити лише індивідуальна увага. Це правило має особливе значення для великих компаній. Саме у «морі» колег працівник може відчути себе і невизнаним, і ізольованим. Виділіть хвилинку. Поговоріть з ним окремо та особисто. «На виході» ви можете отримати дійсно вдячне та вмотивоване серце робітника.
Якщо ви бачите, що людина перевищила саму себе, виконавши важку роботу зразково, похваліть саме її, а не відділок чи департамент. Це не тільки дасть працівникові відчути себе визнаним, це змотивує і весь колектив загалом.
Якщо людина не справляється, працює погано — це теж привід для особистої бесіди або особистого тренінгу. Покажіть, що вас турбує не тільки результат роботи, а й людина, що її робить. І пам’ятайте, що навіть самий поганий працівник заслуговує, щоб його вичитували наодинці.
5. Приклад подаєте ви!
Подобається це вам чи ні, приклад для співробітників подаєте саме ви. Тон спілкування в колективі, психологічний настрій, зовнішній вигляд, поведінка людей, межі дозволеного… Всі дивитимуться на вас, замість того, щоб читати сторінку «цінності компанії» у вашому рекламному буклеті.
Правильний приклад позитивності та порозуміння матиме суттєвий вплив на мотивацію ваших робітників. Наприклад, ви наполегливо працюватимете і залишатиметесь оптимістом навіть перед величезними труднощами. З великою часткою ймовірності, ваші працівники будуть робити те ж саме. Це розуміння дуже важливо передати керівникам усіх ланок.