Супербізнес
За прогнозами аналітиків, до кінця поточного року прибуток від продуктів та послуг віртуальної реальності у Європі сягне $500 млн. Українські виробники також у тренді й успішно розвивають напрями, пов’язані з VR-технологіями.
WeAR Studio – компанія, що серед інших сприяє поступу VR в Україні. Засновниця компанії Дар’я Федько була у захваті від віртуальної (virtual) та доповненої (augmented) реальності. Занурившись у дослідження цієї теми, вона зрозуміла, що VR та AR – це потяг, який от-от рушить, і треба встигнути заскочити у нього. Дар’я вирішила, що своє захоплення технологіями можна розвинути у непоганий бізнес.
Дівчина знайшла однодумців, які також вважали, що віртуальна реальність згодом стане рушієм світового прогресу і трансформуватиме звичні бізнес-моделі. Вони теж бачили потенціал застосування цієї технології в освіті, медицині та розвагах.
Так команда із шести людей розпочала розробляти ідею, аналізувати ринок та конкурентне середовище. Перші власні інвестиції витратили на закупівлю техніки та оренду приміщення. Для залучення перших клієнтів WeAR Studio розробила демододаток і представила його на Київському міжнародному фестивалі реклами та маркетингу, а згодом – на Innotech Ukraine та інших профільних івентах.
Компанія продовжує розвиватися з урахуванням набутого досвіду, запускає великі комерційні проекти, скажімо, для таких клієнтів, як Альфа-Банк і Škoda, та розробляє ідеї внутрішніх продуктів. Натепер у команді працюють 16 фахівців – програмісти, дизайнери, менеджери і тестувальники.
За словами Дар’ї, найскладніше – це пошук замовників, як українських, так і закордонних. Від заснування WeAR Studio працює з клієнтами із США, Канади і Європи, які дуже прискіпливо ставляться до якості роботи. Тримати марку вдається завдяки високому рівню комунікацій, а також готовності проводити заходи research & development. Доступні українські ціни – додатковий тригер для іноземних замовників, але головне, за словами засновниці, – це все таки професіоналізм та щирість.
Український ринок VR/AR значно менший, ніж закордонні, однак дедалі більше компаній експериментують із доповненою і віртуальною реальністю. Деякі навіть впроваджують їх у свої бізнес-моделі. Це насамперед компанії, чиї продажі залежать від візуалізації – забудовники та дизайнери. Не відстає і ритейл, використовуючи VR-та AR-інструменти для комунікації зі споживачами.
Натепер основні клієнти WeAR Studio – рекламні та креативні агентства, журнали, забудовники, компанії, які працюють у e-commerce та ритейлі. Більшість із них звернулися до студії за рекомендаціями знайомих або через інтернет-сайт. Також WeAR Studio активно просуває свій продукт у соціальних мережах та беруть участь у спеціалізованих заходах.
Окрім того, розробники працюють у напрямі соціального використання технологій доповненої та віртуальної реальності. У планах WeAR Studio – розробка AR-додатків для українських школярів, які допоможуть швидше та якісніше засвоювати інформацію, буквально оживляючи сторінки підручників. Також у розробці – мобільний додаток, який за допомогою доповненої реальності функціонуватиме як навігатор для людей із вадами зору. Є ідеї застосування цих технологій у безпеці та медицині.
Супербізнес