Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Сила командного духу, або навіщо потрібен тимбілдинг

Супербізнес

Для успіху лідеру потрібна надійна команда. Можна найняти найкращих профі, та якщо вони діятимуть не гуртом для досягнення спільної мети, справа не зрушить з місця, а ваш бізнес нагадуватиме байку «Лебідь, Щука і Рак».

Як об’єднати колектив, створивши міцну команду, і як у цій справі допоможе тимбілдинг, розказали Country HR Decathlon Ukraine Поліна Дужа та піар-менеджерка grc.ua Юлія Шестакова.

Що таке тимбілдинг насправді?

У багатьох людей це поняття асоціюється із звичайною вечіркою поза офісом із колегами. Але насправді все не так просто.

Тімбілдінг дослівно перекладається як «командобудування». По суті, це захід, спрямований на побудову або зміцнення колективу. У прогресивних компаніях тимбілдинг є неодмінною умовою ефективності команди.

«Кожна компанія має свої підходи до тимбілдингу, та загалом він буває трьох видів: психологічний, спортивний і творчий, – додає Юлія Шестакова. – Під час спортивного тимбілдингу співробітники виконують певний комплекс вправ чи завдань, що націлені на згуртування команди. Творчий тимбілдинг виявляє креативні здібності людей. Психологічний допомагає працівникам більше зрозуміти один одного, виявити слабкі й сильні боки команди».

«Основною частиною кожного нашого тимбілдингу, крім воркшопу, де ми вдосконалюємо робочі процеси й генеруємо нові ідеї, є спорт: кемпінг, сапсерфінг, скелелазіння, лижі, футбол, диск-гольф – багато всього, – ділиться Поліна Дужа. – Для співробітників це зазвичай новий крутий досвід, можливість глибше зануритися в усі процеси й діяльність компанії, максимально долучитися до її розвитку, проявити себе. До того ж це спілкування з колегами у неформальній атмосфері й приємно проведений час. А для компанії це нові ідеї, погляд на звичні процеси під іншим кутом. Часто на таких заходах люди, відповідальні за інші сфери, можуть запропонувати якусь альтернативну, креативну ідею. Для команди ж загалом це те, що об'єднує і драйвить!»

Як провести захід

Ефективність тимбілдингу залежить від того, де і як він проходитиме. Часто для його організації залучають сторонніх фахівців – компанії, що надають такі послуги. Однак тимбілдинг можуть провести й власні HR-спеціалісти чи навіть керівники.

«Щоб отримати результат, – радить Юлія, – виїжджайте за місто, бажано на природу, де команда зможе відірватися від роботи, міської метушні, гаджетів, пошти. Аби співробітники залишилися задоволеними, дуже ретельно обирайте модератора, місце проведення, сценарій, заздалегідь організуйте харчування учасників».

«Ми проводимо великі тимбілдинги двічі на рік: один – наприкінці року, а другий – найчастіше в липні, – розповідає Поліна. – Такі зустрічі є загальними для великої команди в Україні, щоправда, минулого року формат дещо змінився, зважаючи на карантин. Крім того, кожен підрозділ проводить ще й внутрішні тимбілдинги. Алгоритм і правила у нас традиційні для всієї компанії. Тимбілдинг триває весь день: перша половина більш офіційна, хоча й проходить у вільній атмосфері. Ми говоримо про досягнення компанії як у світі, так і локально, будуємо плани, генеруємо ідеї у форматі воркшопів. Друга половина – це заняття якимось видом спорту всією командою. І наприкінці – вечірка, спільне проведення часу». 

За словами Юлії Шестакової, варіантів тимбілдингу безліч. Та спочатку треба дізнатися побажання й бачення керівника компанії, які результати він прагне отримати. Комусь важливо згуртувати команду, а комусь – набути лідерства в очах підлеглих.

Реальний досвід

Як бачимо, підхід до проведення тимбілдингу в кожного свій. Найчастіше він базується на специфіці роботи компанії, наприклад, продаж спортивних товарів, банківська галузь або сільськогосподарська промисловість. Адже потрібно не лише згуртувати команду, краще познайомити співробітників один з одним, а й занурити їх у світ, яким живе підприємство. Як це зробити? Вивчайте успішний досвід організаторів таких заходів.

«Наша компанія не вузькоспеціалізована, тому для тимбілдингів ми обираємо оптимальні варіанти, де кожен зможе вільно почуватися й відкрито спілкуватися, – зазначає Юлія. – Рекомендую проводити тимбілдинги на свіжому повітрі біля водойм, застосовуючи спортивний і психологічний підходи. Під час активних ігор команда згуртовується, а психологічні практики дають змогу співробітникам розкритися».

«З власного досвіду, безумовно, раджу спортивні тимбілдинги, вони можуть бути різноманітними, – каже Поліна. – За 2 роки наша команда випробувала сили в бадмінтоні, диск-гольфі, гірськолижному спорті, кемпінгу. Це якщо не враховувати регулярні велозаїзди, участь у бігових івентах й окремі зустрічі команд. Наша мета – спробувати усі 70 видів спорту, представлених у нашій мережі магазинів. Спорт відкриває нові можливості, емоції і, безперечно, об'єднує! 

Цікаво, що перший тимбілдинг Decathlon проходив у горах. Вже за пів року наступну нашу зустріч усією командою організували на Київському морі з наметами. На ній ми підбили підсумки першого півріччя й скоригували плани на наступне, бо вже незабаром було відкриття другого магазину, і роботи стало ще більше. У цьому нам допомогли змагання на сапах і волейбол. Ну і, звичайно, не обійшлося без смачних шашличків і співів біля вогнища».

Компанія зростала й тимбілдинги почали проходити поетапно. Наприклад, річну робочу зустріч колектив провів у квест-кімнатах. А в лютому 2020-го Decathlon організувала масштабний тренінг Values and Purpose для всіх співробітників, він тривав два дні й теж був у формі квесту, але вже більш масштабного – команди змагалися по всьому центру Києва.

«У карантин ми не відмовилися від тимбілдингів, бо це дуже ефективний інструмент комунікації в команді, – зауважує Поліна, – просто перейшли в онлайн-формат. Не забули й про спорт, обравши такий, щоб бути на свіжому повітрі й не порушувати дистанції. Для багатьох співробітників це був сюрприз, та ми з успіхом освоїли новий вид спорту – диск-гольф командами».

Окрім загальних тренінгів, компанія практикує зустрічі у підрозділах окремо. На них кожна мінікоманда будує свої плани згідно зі стратегією компанії й прописує командні KPI на індивідуальні. І все це відбувається, коли колектив гуртом видирається на скелю, грає в бадмінтон, футбол, бейсбол, боулінг, розважається в мотузковому парку, катається на ковзанах, верхи тощо.

Головне, щоб такі заходи проходили душевно, весело й ненав’язливо, тоді у команди буде натхнення створювати нові продукти й працювати щодня із задоволенням у колі не просто колег, а вже добрих друзів.

Супербізнес

АТ "Ощадбанк"