Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Чому українські франшизи кращі

Супербізнес

Історично так склалося, що український споживач передусім готовий споживати саме закордонне. Спочатку подібна ситуація спостерігалася і на франчайзинговому ринку. Мовляв, іноземні франшизи якісніші та привабливіші. Ці твердження були незаперечними на початку нульових, проте дотримуватися такої точки зору в 2018 р., як мінімум, необачно.
На сьогодні сформувалося абсолютно інше бізнес-середовище на ринку франчайзингу України. Чому національні франшизи перевершують зарубіжні аналоги, «Будуй своє» розпитав виконавчого директора компанії ФРАНЧ Романа Кириловича.

Як стверджує Роман, є три вагомі причини, завдяки яким локальні франшизи почали відвойовувати український ринок. І ця тенденція, схоже, у найближчому майбутньому не змінюватиме вектор розвитку.

1. Наших більше. 

Іноземні франчайзери сповільнилися у своєму розвитку. Наприклад, перший ресторан McDonald's з'явився у Києві біля метро Лук'янівська в далекому 1997 р. Але за 20 років роботи в Україні мережа відкрила тут менше 100 точок. Об'єктивні втрати бренду — всього 8 закритих закладів через анексію Криму та бойові дії на Сході. Зауважимо, в Україні McDonald's не продає франшизи, а будує мережу тільки за рахунок власних закладів.

У інших світових гравців результати гірші. Так, з 2010 р. у країні працює Domino's Pizza. Мережа лише в 2016 р. заявила про бажання виходити в українські регіони. Перед цим, окрім столиці, піцерії мережі змогли відкрити у Броварах та Одесі.
Українські гравці франчайзингового ринку скористалися зволіканням іноземних колег, і тепер їм належить приблизно 60-65% ринку франшиз. У той час як на початку нульових цей показник на перевищував 20-25%. До речі, у Білорусі та Казахстані він таким залишається й досі.

Отже наразі у будь-якому бізнес-сегменті є українські аналоги зарубіжних франшиз: можна відкрити українську кав'ярню, бутік одягу або продуктовий магазин.

2. Готуй своє.

Друга важлива тенденція полягає в тому, що гравці вітчизняного ринку уміло застосовують доступні їм ресурси. Наприклад, фастфудери готують якісну їжу, практично на 100% використовуючи локальні продукти. В даному випадку традиційно основні виключення — це морська риба преміум-класу, оливки, чай і кава. А в несезон можуть імпортуватися овочі й фрукти. Хоча українські ресторатори вже призвичаїлися грамотно підлаштовувати меню під сезон.

Одним словом, можна сміливо говорити, що наші гравці навчилися робити якісні бургери, сендвічі, піцу, суші тощо. А також навчилися знаходити локальних постачальників продукції, які вміють тримати її незмінну якість.

Незалежність від імпорту, по-перше, робить бізнес більш стійким у довгостроковій перспективі. По-друге — здешевлює вартість продукції/послуги для кінцевого споживача. В очах покупців франшиз це два незаперечні плюси.

3. Гривня, що слабне.

Ще одна причина, яка не в останню чергу впливає на покупку українських, а не іноземних франшиз — їхня вартість. Справа у тому, що паушальний внесок (вступний платіж) у іноземних франшиз у кілька разів більше, ніж в українських. До того ж зазвичай він єдиний для всіх куточків світу і прив'язаний до євро або долара. Наприклад, у KFC паушальний внесок — близько $50 тис. В Україні ж за ці гроші можна не просто приєднатися до мережі, а відкрити повноцінний фастфуд під локальним брендом.

Вітчизняні гравці теж прив'язуються до міцної валюти, але при цьому можуть підвищувати або знижувати паушальний внесок у залежності від економічної ситуації. Подібна гнучкість дозволяє завжди знайти покупця на власну франшизу.

Супербізнес

АТ "Ощадбанк"