Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Мода для дітей-поспішайок

Марина Корчака

Супербізнес

Магазини товарів для дітей є всюди, тому, здається, проблем із дитячими виробами на ринку нема. Але якщо дитина народжується передчасно, зразу починаються пошуки найнеобхідніших дитячих речей. Та про це подбала Олександра Балясна, відкривши власне виробництво й магазин, де зібрала речі, які можуть полегшити життя дитині та її батькам і рідним. До того ж Оксана бере участь у багатьох соціальних ініціативах для родин передчасно народжених дітей.

 

Олександро, з чого все почалося? Чому вирішили займатися товарами для недоношених дітей і дітей з недостатньою вагою?

У 2013 році я мала стати мамою. Готувалася до декретної відпустки: ходила на курси для вагітних і відкладала на 30-й тиждень усі питання щодо облаштування кімнати для майбутньої дитини. Та сталося трохи інакше, ніж я планувала. Мамою я стала дуже швидко, на три місяці раніше від очікуваної дати, наприкінці листопада 2012 року. 
Я сама пройшла усі етапи, які проходять батьки та їхні передчасно народжені немовлята: відділення інтенсивної терапії, виходжування у дитячій лікарні, реабілітацію вдома. Тож знаю не зі слів, а з власного досвіду, як виходити поспішайку і чого саме не вистачає батькам. За деякий час до мене звернулися за порадами знайомі та друзі, які опинилися у такій самій ситуації і потребували допомоги в елементарних побутових речах, як-от купити одяг 38-го розміру, коли більшість ліній починаються з 50-го. Спочатку я не мала на меті започатковувати бізнес, а просто допомагала людям придбати необхідні речі. Але згодом цей процес затягнув мене повністю, і влітку 2013 року, через вісім місяців від народження донечки, була створена перша колекція одягу для поспішайок.

 

Звідки ви взяли гроші? Це були ваші інвестиції чи вам допомогли? 

У першу невеличку партію речей я вклала свої заощадження, але це не була велика сума. Дуже добре пам’ятаю, як обирала простеньку тканину натурального складу трьох кольорів у магазині «Каштан». 

Скільки інвестували коштів і як їх розподілили на старті?

Коли була закуплена тканина і оплачена роботи кравчині, я пішла в люди: презентувала вироби лікарям та батькам, радилася з ними і збирала відгуки, що добре, а що потрібно покращити у моделях. 
Основна запорука успіху моєї справи – наявність технолога експертного рівня. Створюючи одяг для найменших споживачів, потрібно не лише розумітися на тканинах, а й дбати про те, щоб дитині було зручно. Тож треба знати, як розмістити кнопки, липучки, аби всі ці деталі не натирали ніжну шкіру малюків. На пошиття було витрачено майже 1,5 тис. грн. Уторговані кошти інвестувала у наступну партію. 

Чи аналізували ви ринок, перш ніж вийти зі своїм продуктом? Хто ваші конкуренти? У чому ваша відмінність від них?

Ринок аналізувати потрібно, і не лише на старті, а постійно. Я заздалегідь зробила аналіз українського та інших ринків. Замовила з інших країн зразки одягу, визначила їх сильні та слабкі сторони. Мене здивувало, що за кордоном нічого не шиють етикетками та швами назовні. Все виглядає гарно, але це не завжди зручно для дитини. Наприклад, у моделях французького виробника (я їх придбала для доньки, коли вона була ще у реанімації) були завузькі рукавчики, і поставити катетер на ручку було неможливо. А боді, які вдягають через голову, – це взагалі тортури для малюка. 
В Україні на той час була вже ТМ «Бетіс», яка пропонувала одяг для передчасно народжених дітей та дітей із дуже малою вагою. Але це повноцінний бренд з асортиментом одягу для всіх дітей, а моє бачення «Раненько» було зосереджене на медичній темі. Власне, тому ми і не вважаємо цю марку конкурентом, вона, радше, наш партнер по ринку. Сьогодні ми співпрацюємо.

Розкажіть про процес виробництва одягу: де ви купуєте сировину, хто ваш дизайнер, де ви виготовляєте продукт? І як відбувається дистрибуція?

Де купувати тканину – це одне із найскладніших питань. Бо хочеться, аби дизайн був стильним, гарним, дитячим і водночас щоб тканини були сертифіковані, безпечні, приємні для малят. Я відвідую усі виставки All-tex, час від часу ми співпрацюємо з новими постачальниками. Ми закуповуємо здебільшого турецькі бавовняні тканини, іноді французькі та італійські. Якщо обираємо ситець чи змішану тканину для чохлів на інкубатори для немовлят, то розглядаємо постачальників з України та Пакистану. Дизайн розробляє наш технолог. Ми спільно з колегами в офісі обговорюємо, як покращити ту чи іншу модель. Якщо у пошиття запускається нова модель, спочатку відшиваємо зразок для затвердження. Дистрибуція у нас побудована через інтернет-магазин і крамниці наших представників.

 

Назвіть найефективніші маркетингові інструменти, які приводять до вас клієнтів. А які інструменти виявилися неефективними і чому? 

Ефективний інструмент номер один – рекомендації покупців. Їхні гарні відгуки для нас – основна мотивація і показник правильного вибору.
Неефективно працювати з нецільовою аудиторією. Йти з виробами суто медичного призначення, наприклад вкладками для виходжування, у мас-маркет було помилкою. Розуміння спеціалізації заходів і вибір відповідного асортименту – це запорука успіху.

За допомогою яких онлайн- і офлайн-каналів комунікації ви поширюєте інформацію про свій бренд? Що з цього працює найкраще, а від чого ви відмовилися?

Медичні конференції, фестивалі українських виробників, зустрічі з батьками, організація дитячих свят, Facebook, Instagram – це все наші інструменти для роботи. Якщо Instagram ефективний для продажів, то Facebook потрібен лише для присутності бренда.
Ми більшою чи меншою мірою використовуємо майже всі канали. Найкраще працює, як і у більшості бізнесів, сарафанне радіо. Якщо клієнт задоволений, він обов’язково поділиться із своїми сусідами новинами, де і що він купив.

Які креативні фішки використовуєте у соцмережах? 

Фотографії з дітками, реальні історії людей, цікавинки від іноземних колег у нашій галузі додають інтересу аудиторії та лайків постам.

Чи плануєте підкорювати міжнародний ринок? 

Ми вже працюємо із Казахстаном, Литвою, Білоруссю. Хотілося б розширювати горизонти і виходити на інші ринки.

 

Ви – соціально відповідальний бізнес. Що саме робите в цьому напрямі? Які проекти реалізуєте?

Так, соціальна складова – невід’ємна частина нашого бізнесу. У нас є ціла низка таких проектів.
1. Проект «Чудо-восьминіжки». До нас щодня надходять запити на плетені восьминіжки (спеціальні іграшки), які допомагають виходжувати передчасно народжених діток. Час від часу ми закуповуємо матеріали та друкуємо листівки з інструкціями для майстринь. Зараз проводимо марафон із плетіння восьминіжок у Казахстані, Росії, Білорусі, Україні. Ці іграшки передаємо батькам безкоштовно разом із листівками з історіями виходжування передчасно народжених дітей. Такі листівки були надруковані вже двома накладами. Другий наклад наголошував на ролі батька у виходжуванні.
2. Щорічний конкурс малюнка серед діток, які передчасно народилися. Уже три роки поспіль ми збираємо ці малюнки, з яких робимо календарі, роздаючи їх лікарям та батькам по всій Україні. Ці календарі щодня нагадують лікарям про те, наскільки важлива їхня праця, а батьків мотивують вірити у своїх крихіток, яких ще виходжують.
3. Міжнародний день передчасно народженої дитини від 2013 року проводили у Києві та по всій Україні «Раненько», «Ранні пташки» та Velvet Hearts. Із 2015 року він перейшов у формат міського свята для дітей «Свято малюка» до Міжнародного дня передчасно народженої дитини. У цьому заході беруть участь 1000–1200 людей, його проводили на території КМДА, привертаючи увагу тисяч киян, преси, небайдужих громадян.
4. Фотопроект «Ранні пташки» разом із концертом піаніста Павла Ігнатьєва та співачки Катіко Пурцеладзе, який мав привернути увагу громадськості до проблем виходжування недоношених дітей, надати моральну підтримку батькам та зібрати кошти на речі дітям та на медичне обладнання для музикотерапії, яка є одним із засобів попередження передчасних пологів.
5. У 2017 році спільно з магазином Duna ми подарували 2500 шкарпеток передчасно народженим діткам у 36 медичних установ по всій Україні до Міжнародного дня передчасно народженої дитини.
6. Нині запускаємо проект «Коробочки допомоги» з речами виробництва «Раненько», які будуть передаватися в родини на благодійних засадах.

У якийсь момент «Раненько» почали називати фондом, бо ініціатив у нас дуже багато. Тому у 2016 році ми окремо зареєстрували громадське об’єднання «Ранні пташки», яке проводить інформаційні кампанії та освітні заходи для батьків передчасно народжених дітей, організує зустрічі у перинатальних центрах.
Фактично «Раненько» виконує керівну роль у цьому об’єднанні, проте назва для ГО була обрана інша з етичних міркувань: ми не використовуємо громадську організацію для збільшення продажів чи просування бренда. Хоча співпраця і взаємодія двох структур дуже тісна: до «Ранніх пташок» надходять запити про допомогу, а «Раненько» заробляє гроші, аби була можливість допомогти родинам, котрі цього потребують. 

Як знайти свою нішу і до чого треба бути готовим підприємцю-початківцю? Які п’ять запитань потрібно собі поставити, перш ніж починати власну справу?

Займатися лише тим, що приносить задоволення і живить душу. Тим, у що ви щиро і глибоко вірите. Інакше вас надовго не вистачить.
Будьте готовими до критики і невдач: це неминуче. Хоч це боляче б’є, але вчить вас і робить сильнішими.
Щодо запитань, достатньо лише одного. Спитайте себе, чи готові ви 24 години на добу віддавати себе своїй справі. Адже періодами буде саме так. Уся відповідальність лежить на вас: і за ваших працівників, і за податки, і за майно, і перед клієнтами. Ви не маєте права опускати руки, бо за вами йдуть люди, вони вірять у вас і вашу справу. Якщо відповідальність не лякає, тоді – вперед!
 

Супербізнес

АТ "Ощадбанк"